Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Check świeci jak chce...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 UnSeenMan

UnSeenMan
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Potters Bar
  • Silnik:2.4
  • Wersja:DX
  • KM:177
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:DX (US)
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:37, 03.10.2010

Więc jak to jest z tym Check`iem??? Czemu raz się zaświeci i gaśnie po kilku odpaleniach, a raz się zaświeci i niegaśnie przez dłuższy czas... Wczoraj właśnie pojawił mi się taki błąd, i chyba odpaliłem samochód z 5 razy i zgasł check... od czego to zależy? Jaka może byćprzyczyna...?
  • 0

__________________________________________

Na pomarańczowym zawsze cisnę w pedał gazu :D


#2 Marecki

Marecki
  • Forumowicz
  • 531 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Z dokładkami
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:51, 03.10.2010

Musisz Hankę pod kompa podpiąć
  • 0

#3 UnSeenMan

UnSeenMan
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Potters Bar
  • Silnik:2.4
  • Wersja:DX
  • KM:177
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:DX (US)
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:52, 03.10.2010

To gdzie podpiąć, by rzetelnie wytłumaczyli co jest grane i za względne pieniądze???
  • 0

__________________________________________

Na pomarańczowym zawsze cisnę w pedał gazu :D


#4 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3,403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:15, 03.10.2010

To gdzie podpiąć, by rzetelnie wytłumaczyli co jest grane i za względne pieniądze???

Może masz w Swojej okolicy jakiś warsztat z programem do Hondy.Pamiętaj też o tym,aby zdiagnozować problem kontrolka check musi się świecić na wyświetlaczu.Nie zawsze komputer auta zapamiętuje błędy-są to tzw.błędy chwilowe (np.niektórym włącza się od niechcenia VSA i gaśnie bez błędu)
  • 0

#5 UnSeenMan

UnSeenMan
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Potters Bar
  • Silnik:2.4
  • Wersja:DX
  • KM:177
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:DX (US)
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:19, 03.10.2010

a w Białym gdzie mogę to sprawdzić? pytam, ponieważ słyszałem, że honda białystok jest niepolecanym serwisem...
  • 0

__________________________________________

Na pomarańczowym zawsze cisnę w pedał gazu :D


#6 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2,946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 14:01, 04.10.2010

kup sobie ELM 327 na allegro za 80 zł i wyjdzie Ci taniej niż odczytanie błędu w serwisie lub w warsztacie a błędy CHEKC ENGINE są zapisywane w sterowniku i odłączenie aku nie wykasuje ich (w twoim modelu) .....jak się pojawia i po chwili znika to usterka jest okresowa, jak podłączysz pod kompa będzie ona w pamięci auta. Po odczytaniu błędu podaj jego numer Pxxxx to będzie wiadomo.. co Ci dolega.... zaświecenie się cheka engine może być nawet 2000 powodów więc nie ma co zgadywać ....
  • 0

#7 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1,706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:17, 04.10.2010

To gdzie podpiąć, by rzetelnie wytłumaczyli co jest grane i za względne pieniądze???

Może masz w Swojej okolicy jakiś warsztat z programem do Hondy.Pamiętaj też o tym,aby zdiagnozować problem kontrolka check musi się świecić na wyświetlaczu.Nie zawsze komputer auta zapamiętuje błędy-są to tzw.błędy chwilowe (np.niektórym włącza się od niechcenia VSA i gaśnie bez błędu)


Niezupełnie - każde zdarzenie które prowadzi do zapalenia kontrolki check jest zapamiętywane ale jeżeli nie jest poważne i błąd znika to kontrolka zgaśnie. Jednak zdarzenie w pamięci jest (tzw. DTC) i nie zniknie nawet po odłączeniu aku.
Odczytać to można w ASO komputerem Hondy (HDS) lub "generycznym" skanerem OBDII ale jego funkcjonalność jest mocno ograniczona. Łatwo da się odczytać takim skanerem tylko standardowe kody błędów, kodów specyficznych dla producenta się nie zinterpretuje. Niektórych rzeczy w ogóle nie da się nim zrobić itp.

Np. HDS'em można wybiórczo skasować pewne nastawy zapisane w ECU a skanerem generycznym tylko wszystkie na raz itp.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#8 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3,403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:34, 05.10.2010

Odczytać to można w ASO komputerem Hondy (HDS)

Nie koniecznie kontrolka VSA zapalała ni się kilka razy (teraz już wiem od czego) i program Hondy tego nie odczytał-dziwna sprawa.
  • 0

#9 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1,706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 09:51, 05.10.2010

Tj. tak jak napisałem zachowuje się ECU i sterownik skrzyni automatycznej. Ale przez złącze serwisowe odczytuje się też kody innych sterowników (SRS, ABS/VSA itp.) i one mogą działać inaczej, być może one tak nie zapamiętują - tego nie wiem.

Warto dodać że "generyczny" ELM 327 jest w stanie odczytywać kody i współpracować tylko z komputerem ECU. Ma ograniczone wsparcie dla szyny CAN i w efekcie poza ECU praktycznie nic nie odczytamy - ani kodów SRS ani ABS/VSA itp. Z tymi rzeczami to tylko do ASO i HDS'a...

A tak swoja drogą to lampka VSA nie zapalała się Ci po prostu dlatego że VSA się uaktywniał (zaczynał pomagać w zachowaniu toru jazdy) ? Wtedy też się powinna zapalać.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#10 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3,403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:22, 05.10.2010

A tak swoja drogą to lampka VSA nie zapalała się Ci po prostu dlatego że VSA się uaktywniał

Nie dlatego,że miałem przetarty przewód czujnika.
  • 0

#11 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1,706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:28, 05.10.2010

To jak znalazłeś skoro sterownik ABS/VSA tego nie zapamiętywał ? Gdzie to było przetarte ? Warto to zapamiętać na przyszłość.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#12 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3,403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:39, 05.10.2010

To jak znalazłeś skoro sterownik ABS/VSA tego nie zapamiętywał ?

Podczas operacji zawieszenia-nic takiego-rzuciło się w oczy.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq