Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

pomiar cisnienia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:38, 02.10.2010

Witam, zrobiłem dzis pomiar cisnienia, bo od dłuższego czasu miałem taki zamiar , bo łyka około 1litra oleju na jakies 2 tys moze 3 tys zaleznie od jazdy, z pomiaru wyszło mi na zimnym silniku
cyl. 1 - 11.5
cyl.2 - 11,5
cyl.3 - 11,5
cyl.4 - 12

a próbą olejowa to wzrosło znacznie do ponad 16 ale to logiczne bo olej doszczelnił, wniosek ze zawory ok, pierścienie w normie, bo głowie sie tak czy moga byc zapieczone pierscionki olejowe, bo jak bardziej depne na gaz podczas jazdy powyzej 4 tys widac w lusterku w dzien tez ale zwłaszcza noca jak jeszcze auto za mna jedzie ze dymi, ale rano jak odpalam to nie widzę dymka żeby stwierdzic ze to są uszczelniacze, jeszcze puszcza dyma przy zmianie biegów, czyli nagłe zamkniecie przepustnicy na wysokich obrotach no i przy przyspieszaniu powyzej 4 tys obrotów, miałem w lato robiony pomiar na ciepłym to wyszło po 14 na każdym ale to normalne bo silnik zagrzany i olej rozprowadzony, ale tak sie zastanawiam co zrobić samą górę czyli głowice czy odrazu wszystko, bo znajomy robił civic i po rozebraniu silnika okazało sie ze olejowe sie zapiekły a z pomiarów tez było w miarę ok, a olej mu tez brał w tych granicach co i mnie, co wy myslicie jak remont to remont co? 210 tys przejechane mam
  • 0
VTEC

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:27, 02.10.2010

jeszcze puszcza dyma przy zmianie biegów, czyli nagłe zamkniecie przepustnicy na wysokich obrotach no i przy przyspieszaniu powyzej 4 tys obrotów


a uszczelniacze na zaworach? może leci po zaworach i się spala. W sumie przy tym przebiegu to raczej tylko to. Zapieczone pierścienie zbierające miały chyba też wpływ na pomiar?
  • 0

#3 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:33, 02.10.2010

spróbuj zalać siuwaxu np Motul Engine Clean przed wymianą oleju, może rozpuści nagar na pierścieniach i będzie ok.

Generalnie jak zamierzasz jeszcze jeździć tym autem i chcesz je zrobić dla siebie, zrób dobrze. Czyli górę i dół.
Choć podobno da się wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowy, więc może warto iść tą drogą.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:11, 02.10.2010

Choć podobno da się wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowy, więc może warto iść tą drogą.

Choć podobno da się wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowy, więc może warto iść tą drogą.


jak jest do nich dostęp to powinno się tak dać jak z wałkami czy sprężynkami - cytat o tym rozwiązaniu (nie mam pojęcia czy ma to fachową nazwę):

Wymiana wałków rozrządu i sprężynek zaworowych nie koniecznie wiąże się ze zdjęciem głowicy. Poprzez specjalny przyrząd, który zastępuje seryjną świecę zapłonową, pompujemy ok. 10 atmosfer ciśnienia w cylindry. Zapobiega to wpadnięciu zaworów do środka po rozpięciu. Mimo iż metoda ta jest dość czasochłonna, klient oszczędza na kosztach nowej uszczelki pod głowicę i nowych szpilek.

to akurat od ecu-performance.

więc może warto iść tą drogą.


Przebieg jak i objawy (dym po zdjęciu nogi z gazu) przemawiają za uszczelniaczami. Wg mnie warto.
  • 0

#5 williams

williams
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:Pabianice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EXi
  • KM:150-
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:CA5
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:29, 02.10.2010

Zawsze można przy pomocy sznurka :-)

Napychasz dłuższy kawałek przez świecę i tłok do góry.

Amatorka, ale działa :-P
  • 0

#6 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:02, 02.10.2010

hmmm, ja już tak myślałem o tym żeby zrobić płukankę ale różne są opinie na ten temat bo czytałem i sam nie wiem, będę teraz zmieniał olej itp itd, bo autko myślę zrobić na wiosnę, wiec może spróbuje teraz tą płukankę i zobaczę jakie to da efekty, ponadto regulacja zaworów.

[ Dodano: 2010-10-02, 23:06 ]
[quote]Przebieg jak i objawy (dym po zdjęciu nogi z gazu) przemawiają za uszczelniaczami. Wg mnie warto.[/quote]
[/quote]
no a jak puszcza dymka przy przyspieszaniu powyżej 4 tyś. to tez mogą być uszczelniacze, czy raczej pierścionki[/quote]
  • 0
VTEC

#7 williams

williams
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:Pabianice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EXi
  • KM:150-
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:CA5
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:12, 02.10.2010

wstrzymał bym się z płukaniem. to nic dobrego nie wniesie...

zajmij się najpierwej usczelniaczami na zaworach, co Ci szkodzi. Koszta niewielkie, a coś "uźgniesz"w temacie.

Niech moc będzie z Tobą...
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:14, 02.10.2010

no a jak puszcza dymka przy przyspieszaniu powyżej 4 tyś. to tez mogą być uszczelniacze, czy raczej pierścionki


zrób jak pisze williams

zajmij się najpierwej usczelniaczami na zaworach, co Ci szkodzi. Koszta niewielkie, a coś "uźgniesz"w temacie.


ale tak, wysokie obroty, zmiana obciążenia (zdjęcie nogi z gazu) plus dymek to dość często uszczelniacze zaworowe. W sumie to jest chyba najczęstszy powód brania oleju (nie tylko w hondach ale ogólnie).
  • 0

#9 williams

williams
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:Pabianice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EXi
  • KM:150-
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:CA5
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:18, 02.10.2010

Uszczelniacze jest to jedyny gumowy uszczelniacz (masło maślane), który pracuje wśrodowisku oleju (chodzi o zagarnianie). A ja wiadomo guma lubi twardnieć...

Kiedyś kumplowi wymieniałem w UNO fire za pomocą sznurka i pomogło. ;-)
  • 0

#10 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:56, 02.10.2010

zobaczę to jak będę robił regulacje zaworów, to znaczy jak to wszystko wygląda, ja wiem ze guma plus olej to nie chodzi w parze, tym bardziej przy takim przebiegu , ale tak mnie zszokował ten pomiar ze jeszcze taki dobry bo minimum to jest 9,5, póki co to narazie wymiana oleju i regulacja zaworów taki plan przed zima, wiosna zadecyduje co z tym fantem zrobić bo nie bede sie tego teraz łapał bo za niedługo mnie jakis czas nie bedzie a pozatym spadnie snieg, waham sie jeszcze czy dalej lac valvoline max life 10w40 czy moze motul synergia 6100 10W40, w specyfikacjach są podobne bo nawet i lotos jest podobny, ale to tylko liczby, tylko ze ich skład chemiczny sie rózni i ktoryś z nich jest lepszy nie biorąc wogole pod uwage lotosa ale tego nie wiem
  • 0
VTEC




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq