Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

zamulanie i grzechotka w układzie wydechowym


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 drobson

drobson
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 23.09.2010

Od ostatniego wyjazdu w góry zauważyłem spadek mocy. Myślałem wtedy, że pewnie jazda po wzniesieniach, bagaże itp i że pewnie to subiektywne odczucie tym bardziej, że 1.8 to generalnie raczej nie rakieta. Ale sytuacja nadal się utrzymuje. Do 4 tys. nawet ładnie się wkręca, chociaż też jest nieco słabszy ale powyżej 4k obrotów i powyżej 100 km/h to już naprawdę muł. Ledwo dochodzę 140 co wcześniej tylko dotykałem gaz. Check się nie sieci (sprawny), filtr powietrza i paliwa wymieniony (trochę auto odżyło). Przy większych obrotach słychać grzechotkę z przodu wydechu. I teraz moje pytanie - co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Czy to katalizator, jeśli tak to czy poza wymianą jest jakieś inne wyjście z sytuacji (2 sondy lambda)??? PS: Jak auto było u mechaniorów przy okazji magla to podczas jazdy próbnej stwierdzili, że z powodu małej ilości paliwa zgasł im podczas podjazdu pod górkę. Kumpel twierdzi, że to może pompa paliwa się zapowietrzyła albo takie coś i nie daje teraz odpowiedniego ciśnienia-czy ktoś słyszał o takim czymś?? Z góry dzięki i podrawiam
  • 0

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 22:28, 23.09.2010

grzechotka w układzie wydechowym - to albo urwana osłona katalizatora, albo katalizator wypluwa wnętrzności :))
  • 0

#3 palmall

palmall
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Legacy
  • KM:165
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sreberko ;]
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:26, 25.09.2010

Ja też mam podobna grzechotkę, tylko nie odczuwam jakiegoś spadku mocy, kat ciągnie resztami sił już.
Podjedz do jakiegoś fachmena niech cię podepnie pod kompa i zobaczysz w jakim stanie masz katalizator, na drugiej sondzie powinno ci to wywalić. A jak pojezdzisz jeszcze troche to i check ci się zaświeci zgłaszając właśnie taki błąd.
  • 0

#4 drobson

drobson
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:10, 25.09.2010

a jak wygląda sprawa z uniwersalnymi katami? koszt naprawdę niewielki w porównaniu z dedykowanymi, tylko czy się nadają do naszych accordów?
  • 0

#5 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:53, 25.09.2010

Nie nadają się Było to już opisywane na forum.
  • 0

#6 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:09, 25.09.2010

Lepiej wybebesz tego kata co masz i wspawaj z powrotem pustą obudowę.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#7 drobson

drobson
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:11, 25.09.2010

z tego co na forum się dowiedziałem to wstawienie pustego raczej odpada ze względu na drugą sondę i w konsekwencji check engine. Najlepiej chyba będzie poszukać jakiejś używki i mieć nadzieję, że jest w miarę zdrowa :)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq