Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Brak połączenia z komputerem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 pyza1987

pyza1987
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:57, 13.09.2010

Witam byłem dziś w autoryzowanym serwisie Hondy w związku z check engine 1
Niestety po podłączeniu auta (pruba na wszystkich gniazdach) komputer nie dawał oznak życia. Mechanik nie był w stanie dokładnie określić przyczyn problemu :/ Za pomosą migawki określił tylko ze jest to błąd nr.1 - a dokładniej "zbyt niskie napięcie na sądzie lambda"
Niestety zbyt bardzo mi sie spieszyło i na tym zakonczylismy diagnostyke.
Pan mechanik był na tyle uprzejmy ze nie pobrał pieniążków za tą akcje i dodał bym rozwiązał problem w tańszym serwisie bo u nich to mozna zbankrutować no chyba ze nikt nie zdoła mi pomóc. Dodał jeszcze ze zamienniki są nic nie warte, mało tego są niebezpieczne dla dalszego funkcjonowania auta.
Moje pytanie:
Dlaczego komputer nie odpowiada?
Czyżby w drodze do polski ktos maskował ślady ingerencji w oprogramowanie ?
jak doprowadzic wszytko do porządku, nie wydając przy tym kupy kasy.
Licze na pomoc od doświadczonych forumowiczów i z góry dziekuje za pomoc
  • 0

#2 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:03, 13.09.2010

Błąd sondy lambda może być spowodowany uszkodzeniem ECU. Racja.
Jak to rozwiązać? Sam nie wiem, podmienić ECU na próbę? Tylko gdzie.
Chyba kupić używany. Jakieś inne objawy błędu nr 1? Czyli sondy lambda.
Wyższe spalanie? Szarpanie?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#3 pyza1987

pyza1987
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:01, 13.09.2010

czasami czuć spadek mocy tak jakby chwilowa przerwa w dostawie paliwa . kilka sekund na sprzęgle i jest auto jedzie dalej. - to sporadyczny obiaw.
Kontrolka błędu nie zawsze sie swieci. bywa ze jest miesiąc albo dwa spokoju a potem tydzień męki w tym czasie trudno łapie wolne obroty. Spadając z obrotów wskazówka obrotomierza wręcz odbija sie od zera, silnik prawie gaśnie ale po sekundzie stabilizuje sie na 800 obr/min
  • 0

#4 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:53, 14.09.2010

Chłopie, miałem podobnie. Raz na rok takie coś, jakby nie dostawał paliwa, a ostatnio coraz częściej.
Trochę na półsprzęgle i szedł normalnie.
Check także sporadycznie, ale ostatnio częściej.


Zmieniaj sondę. Ja używkę wyrwałem za 80pln.
Pamiętaj, oznaczenia Twojej sondy to najprawdopodobniej OHC 501-H17.
Niech buk Cię broni przed przecinaniem kabli przez sprzedających. Od razu mów im żeby tego nie robili.

Resztę masz w tym temacie.
http://www.accordklu...pic.php?t=13312

Pozdro.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#5 pyza1987

pyza1987
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:43, 15.09.2010

w piątek jestem umówiony z jakimś magikiem i on spróbuje sie połączyć z ECU.
Ciekawe co powie o sondzie, ale ja teraz sobie przypomniałem ze te czyery przewody od sondy były bardzo umęczone więc je zaizolowałem, dlatego zawsze myślałem ze to chodzi o wilgoć, zbiegiem okoliczności wszystkie te dolegliwości pokazywały sie w mokre dni. Lecz w czasie suszy tesz mnie zaskoczył check. sam teraz nie wiem.
Jestem przeciwnikiem zamienników, ale z kolei nie jestem zamożny, więc kupie używany oryginał ze szrotu.
Narazie nie bee tam grzebał ale zaraz po powrocie od elektromechanika podziele sie ty na forum nowymi informacjami
  • 0

#6 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:12, 15.09.2010

przewody od sondy były bardzo umęczone więc je zaizolowałem


Właź pod auto i odwiń je do ori stanu. Myślę że gdyby w Hondzie czuli potrzebę ich dodatkowego izolowania, to by
to zrobili. A jak już koniecznie chcesz je izolować to tylko i wyłącznie odseparowane.

Może po odwinięciu jej przejdzie.

Jestem przeciwnikiem zamienników, ale z kolei nie jestem zamożny, więc kupie używany oryginał ze szrotu.


Ten zamiennik od NGK (koszt 170pln) to jest nasza sonda (to samo oznaczenie, ten sam wygląd),
różnica jest jedna. Jest bez wtyczki, a łączenie kabli nie zawsze musi
działać i to jest ryzyko. Ja nie ryzykowałem, kupiłem ori używkę.



Pamiętaj, nieprzecięte kable.

edit

tu ma sondę na sprzedaż
http://www.accordklu...657&view=newest

Co prawda przecięty kabel, ale to biały więc od grzałki a nie sygnałowy.
Powinno działać.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#7 pyza1987

pyza1987
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:39, 15.09.2010

bez potrzeby bym nie izolował. Mam odpowiednie wykształcenie i wiem jak sie to robi. oryginalna izolacja była pozacinana jakby myszka sie za to zabierała albo przewód czymś przyciśniety az w niektórych miejscach widac żyły przewodu.

jeśli bede musiał kupić sonde to oryginał.
Jeśli to możliwe to firmy Denso.

A jeśli zamiennik. to na 100% da sie kupić taką wtyczke (gdzieś w sklepie widziałem) którą bezboleśnie sie zaciska na przewodzie.
  • 0

#8 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:19, 15.09.2010

Skąd wiesz że Denso? U Ciebie taka siedzi? Widziałeś? Możesz podać jej oznaczenie?


Oryginał od Hondy koszt około 800pln.

Wtyczki nie spotkałem do kupienia w sklepie, ale w sumie dużo nie szukałem.

Jeśli będziesz potrzebował, mam taką wtyczkę od oryginału na sprzedaż.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#9 pyza1987

pyza1987
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:14, 15.09.2010

Dołączona grafika

Na załączonej grafice jest inna sonda ale widać wtyczke do samodzielnego montarzu i cos takiego widzialem w sklepie.
Jak sprawdze jaka sonda u mnie siedzi to napisze
  • 0

#10 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:10, 15.09.2010

Wtyczkę, ale w sensie że złączkę, tak?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#11 pyza1987

pyza1987
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:03, 18.09.2010

Auto odebrane od elektromechanika.
Bezproblemowo podłączył sie poprzez złącze OBD2 w przeciwieństwie do pracowników w autoryzowanym serwisie Honda w Kielcach przez co nie polecam korzystania z ich usług.
W pamięci wykryto błąd P0132 - Obwód czujnika tlenu - wysokie napięcie (bank 1 czujnik 1) A
W czasie diagnostyki auto zachowywało sie normalnie więc po dokładnym zbadaniu sondy nie wykryto żadnych anomali.
Dlatego bede musiał podjechać tam jeszcze raz gdy znów wyskoczy check i silnik zacznie świrować, dopiero wtedy będzie można określić przyczyne.
W domy wlazłem pod samochód i zrobiłem kilka fotek
Kardas czytając twój temat, postanowiłem sprawdzić jak to wygląda u mnie.
zauważyłem lekkie zużycie plecionego łącznika, nic nie dmucha, nie wydobywają sie spaliny, ani nadmierny chałas
Dołączona grafika
Na drubim zdjęciu widać moją sonde, nie wiem jakiej jest firmy bo to oznaczenie nic mi nie mowi
Dołączona grafika
  • 0

#12 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:17, 18.09.2010

No to będziesz miał tak jak ja, czyli może i nawet rok spokoju a sonda sobie poświruje od czasu do czasu.
Co jak nie będziesz w pobliżu warsztatu? Znowu odczytasz tylko błąd, a sonda wróci do normalnej pracy.
Bo jeśli masz to co u mnie, po kilku chwilach przerywania auto zaczynało jeździć normalnie.

Rozerwaną plecionką się raczej nie przejmuj, zwłaszcza jak nic z niej nie dmucha.

Widzę kolejny nr sondy, jakiego jeszcze nie widziałem.
Oczywiście jest to firma NGK.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#13 pyza1987

pyza1987
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:40, 18.09.2010

Tym przerywanie i chwilowym spadkiem mocy sie nie przejmuje.
Martwi mnie to że z trudem utrzymuje wolne obroty.
na skrzyżowaniach przygasają swiatła a czasem nawet zgaśniesilnik.
Myśle ze za miesiąc znów problem sie pojawi a wtedy trwa to nieprzerwanie przez kilka dni, zdąże pojechać do warsztatu.
Ten elektromechanik, znalazł dla mnie odpowiednik firmy BOSCH za 300 zł, w razie problemów chyba sie zdecyduje

http://www.ngkntk.pl...NDA&m=Accord VI
z tej tabeli wynika chyba ze powinienem mieć inna sondę.
Mam juz dosyć tej elektroniki w samochodach, trudno tu dojść ładu.
  • 0

#14 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:20, 18.09.2010

Spoko, dojdziesz powoli, a inni nauczą się na Twoich doświadczeniach.

Po drugie, zamienniki Bosh nie są polecane do tego auta. Więc to omijaj szerokim łukiem.
Jak chcesz zamiennik to kup NTK-NGK (czyli to co masz) w cenie około 450pln wraz z wtyczką, lub
jeśli nie boisz się łączenia kabli w sondzie lambda, powinno znaleźć się coś bez wtyczki za 170pln (nowe).

Najlepiej poszukaj używanej o tych samych nr i będzie dobrze.

Sonda lambda może odpowiadać za wolne obroty.

A tego przerwyania i spadków mocy to ja bym się bał, jak Ci na skrzyżowaniu zabraknie mocy
to będą jaja. :->


Co do tabelki to zmień gen acco, bo jest tam błąd. Ustaw na VIIgen.

Pamiętaj, oznaczenia Twojej sondy to najprawdopodobniej OHC 501-H17.


To by się zgadzało z tabelką.

Może ktoś już wymieniał sondę w Twoim aucie na taką od 1.8.

Co masz na bloku silnika wybite? F18B2?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#15 pyza1987

pyza1987
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:18, 02.10.2010

Dziś znów zaświeciła sie kontrolka Check.
Postanowiłem zrobić eksperyment. :idea:
Odłączyłem klemy akumulatora na Ok. 5 min
Wszystko wróciło do normy,
Z jakiegoś powody Sonda sie zawiesiła, wystarczył reset i jest OK. Narazie bede sobie radził w ten sposób, nie zdarza się to często. Raz na miesiąc mogę podnieść maske, przy okazji sie przewietrzy ;-)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq