Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana szyberdachu CG8


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dajmon

Dajmon
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:ZK
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:18, 29.08.2010

Witam

Szyberdach w moim Acco jest troszkę skorodowany w okolicach uszczelki, nie chce czekać do momentu aż mi zacznie kapać na głowę, zresztą chce doprowadzić autko do perfekcji pod każdym względem. W związku z powyższym mam kilka pytań.

Czy ktoś już wymieniał szyberdach w swoim Accordzie i może coś doradzić?
Czy trzeba wymieniać cały system? (tylko takie znajduję na allegro)
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:11, 31.08.2010

Witam

Szyberdach w moim Acco jest troszkę skorodowany w okolicach uszczelki

Nie odpowiem niestety na Twoje pytanie, ale zastanowiłem się dlaczego w tak młodym samochodzie masz skorodowany mechanizm szyberdachu...? W moim (starszym co by nie było) egzemplarzu nie ma nawet śladu rudej, a dach mam eksploatowany często, gęsto i w różnych warunkach pogodowych...

pzd
  • 0

#3 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:37, 31.08.2010

Przecież on ma rok starszą od Ciebie, czytaj dokładnie a nie tylko obrazki i nagłówki. :k
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#4 Dajmon

Dajmon
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:ZK
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:31, 31.08.2010

Nie mam pojęcia dlaczego skorodował... korozja jest właśnie tylko na szyberdachu, chociaż kilka lat temu miałem Rovera któremu w identyczny sposób skorodował jedynie szyberdach... Mam chyba pecha do szyberdachów :D

Trzeba będzie kupić szyber i wymienić, jak to zrobię to postaram się dodać jakiegoś manula może komuś się przyda.

A co do avatara to zmienię jak tylko zrobię jakaś ciekawą fotkę, żeby inni się nie mylili ;)
  • 0

#5 wujasss666

wujasss666
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:krk-nh
  • Silnik:H22
  • Wersja:V-TEC
  • KM:ponoć 200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:kupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:08, 31.08.2010

w V genie najpierw szła uszczelka sz-d, następnie lampeczka, zdjąć szybkę odkręcić możliwe że trzeba będzie potem rozpiąć po drugiej stronie potem takie kółeczko nad głową środkowego pasażera tylnej kanapy przekręcasz o 90 stopni reszta zatrzaski i tapicerka :-D papa o ile wszystko co może podtrzymywać na słupkach wystarczy odpiąć 1-szy zatrzask od strony tapicerki dachu i powinno wyjść lub po prostu wysunąć się następnie rozepnij silniczek sz-d od zasilania i odepnij odpływy które są na wszystkich rogach szkieletu trzymają się na łatwo schodzących opaskach. pozostaje odkręcenie jakiś 10-12 śrub do o koła szkieletu i całość powinna elegancko zejść.Wtedy zobacz co tam się dzieje i będzie wiadomo co dalej robić z tym fantem 8-) składamy w odwrotny sposób pamiętając aby wszystko wpiąć 8-)
  • 0

#6 Dajmon

Dajmon
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:ZK
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:34, 31.08.2010

w V genie najpierw szła uszczelka sz-d, następnie lampeczka, zdjąć szybkę odkręcić możliwe że trzeba będzie potem rozpiąć po drugiej stronie potem takie kółeczko nad głową środkowego pasażera tylnej kanapy przekręcasz o 90 stopni reszta zatrzaski i tapicerka :-D papa o ile wszystko co może podtrzymywać na słupkach wystarczy odpiąć 1-szy zatrzask od strony tapicerki dachu i powinno wyjść lub po prostu wysunąć się następnie rozepnij silniczek sz-d od zasilania i odepnij odpływy które są na wszystkich rogach szkieletu trzymają się na łatwo schodzących opaskach. pozostaje odkręcenie jakiś 10-12 śrub do o koła szkieletu i całość powinna elegancko zejść.Wtedy zobacz co tam się dzieje i będzie wiadomo co dalej robić z tym fantem 8-) składamy w odwrotny sposób pamiętając aby wszystko wpiąć 8-)


Dzięki, domyślam się że w VI będzie podobnie, najprawdopodobniej w weekend się za to zabiorę.
  • 0

#7 wujasss666

wujasss666
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:krk-nh
  • Silnik:H22
  • Wersja:V-TEC
  • KM:ponoć 200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:kupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:39, 31.08.2010

powodzonka życzę i owocnej pracy
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:00, 01.09.2010

Przecież on ma rok starszą od Ciebie, czytaj dokładnie a nie tylko obrazki i nagłówki. :k

Masz rację... Zasugerowałem się avatarkiem... :k
Co nie zmienia faktu, że korozja szybru w dziesięcioletniej Hondzie to zjawisko conajmniej dziwne. Przynajmniej w mojej opinii...

pzd
  • 0

#9 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:54, 01.09.2010

Popowodziowa ;-)
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#10 Dajmon

Dajmon
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:ZK
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:26, 17.09.2010

Szyberdach wymieniony :D Tak jak mówiłem żadnych innych oznak korozji więc musiała to być uszczelka...

Wymiana szyberdachu jest dziecinnie prosta więc nie będę się zbytnio rozpisywał, najgorsza i najtrudniejsza rzecz to demontaż podsufitki która sprawia wrażenie jak by była przyklejona, ale tak wcale nie jest. Trzyma się ona głownie na uszczelkach i 4 zatrzaskach (wszystkie w tylnej części auta, 2 zaraz za szybą szyberdachu i 2 w pobliżu tylnej szyby). Demontaż szyberdachu to w zasadzie kilka śrub do odkręcenia, co ciekawe ten który kupiłem okazał się mniejszy... szyba była identyczna ale stelaż o ok 3 cm krótszy. Wykonałem więc kupę roboty na darmo bo na koniec i tak pozostało wymieć tylko szybę i wkręcić stary na miejsce, a można to było zrobić bez demontażu połowy auta. W samochodzie miałem zdemontowany fotel pasażera ponieważ likwidowałem system BOSE który miał Equalizer i zmieniarkę właśnie pod siedzeniem, ułatwiło mi to bardzo pracę bo naprawdę koszmarem jest wyciągnięcie podsufitki z samochodu bez jej uszkodzenia.
Pamiętajcie!! (ja o tym zapomniałem i czeka mnie ponowne rozbieranie auta :-x ) po montażu a przed założeniem podsufitki sprawdźcie czy szyba leży tak jak powinna, w przeciwnym wypadku trzeba wyregulować jej pochylenie. Regulacja znajduje się gdzieś w okolicach silniczków czyli przy tylnej szybie.

Jeżeli ktoś kiedykolwiek będzie potrzebował pomocy z podobnym problemem chętnie służę pomocą.
  • 0
od 09.2018 - Honda Accord Coupe 1999 3,0L PB98 + LPG
2010 - 2018 - Honda Accord Sedan 2000 - 1,8L PB95 + LPG
2009 - 2010 - Honda Accord Sedan 2003 - 2,2 Diesel
2006 - 2009 - Honda Accord Liftback 1999 - 1,8 PB95
 
Life is 2 short 2b slow

#11 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:45, 18.09.2010

Zapraszamy do działu "Zrób to sam".
Jakbyś jeszcze ten opis okrasał jakimiś fotkami w tamtym dziale, byłoby super.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#12 Dajmon

Dajmon
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:ZK
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:01, 18.09.2010

Zapraszamy do działu "Zrób to sam".
Jakbyś jeszcze ten opis okrasał jakimiś fotkami w tamtym dziale, byłoby super.


Nie zrobiłem żadnych fotek bo uważałem że jest to zbyt łatwe zadanie do zrobienia;) Jeżeli będę ściągał podsufitkę celem regulacji szyberdachu porobię parę fotek i zamieszczę w odpowiednim dziale.
  • 0

#13 Salvius

Salvius
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:DW/DL
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:51, 30.09.2010

Podepnę się pod twój temat. Jako,że demontowałeś szyber to mam pytanie, czy uszczelka na szybie szyberdachu jest sciągalna?
Czy jest jako część zamienna?
W jaki sposób zdemontować szybę? Czy trzeba demontować podsufitkę?
Pozdro
  • 0
Landi Renzo Omegas
Od jakiegoś czasu czuję,że budzi się we mnie zwierzę. Boję się tylko, że to leniwiec.

#14 Dajmon

Dajmon
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:ZK
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:15, 01.10.2010

Podepnę się pod twój temat. Jako,że demontowałeś szyber to mam pytanie, czy uszczelka na szybie szyberdachu jest sciągalna?
Czy jest jako część zamienna?
W jaki sposób zdemontować szybę? Czy trzeba demontować podsufitkę?
Pozdro


Jeżeli mam jeszcze starą szybę w garażu to zobaczę jutro co z tą uszczelka, jutro też zrobię Ci fotkę jak zdemontować szybę (powinno się udać bez ściągania podsufitki).
  • 0

#15 nikor11

nikor11
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:wpi
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:03, 01.10.2010

Panowie ja też będę grzebał przy szyberdachu, u mnie korozja jest pod uszczelką w miejscu łączenia.Coś wiadomo czy samą uszczelkę da rade wymienić?
  • 0

Był Accord VI ES, był Fireblade 954...
Pomagam przy naprawach HTC





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq