Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wagi felg Honda OEM

VIII Szukam lekkich 17 lub 18

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Matteo88

Matteo88
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:DE
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:54, 04.10.2023

Witam, od razu zaznaczam ze szukalem czegos na ten temat na forum, ale niewiele znalazlem, nie widze tez watku o wadze felg. 

 

Mam VIII gen, 2.0 benzyna. Szukam felg najlepiej 18x7,5, ewentualnie od biedy 17x7,5. Patrzylem na OEM Hondy ale gdzies czytalem ze sa strasznie ciezkie jak z olowiu... 

Pytanie czy wszystkie hondowskie sa takie ciezkie?

Podobaja mi sie Thunder-y, moze ktos ma jakies dane na temat tego ile moga wazyc?

 

Ewentualnie w gre wchodza tez inne felgi, choc tych lekkich procz OZ i Autec wizard nie moge znalezc. Malo ktory producent chwali sie waga, stad moj problem i pytanie.

 

Pozdrawiam


  • 0

#2 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 14:02, 05.10.2023

Nie prawda że oem felgi są ciężkie, po prostu są wykonane z dobrej jakości materiałów. Napewno lepszych niż obecnie produkowana masówka z Chin ze jakimkolwiek znaczkiem sobie nie zażyczy zamawiający.

Oczywiście są felgi lekkie ale te mają swoją cenne.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 22:41, 05.10.2023

OEM-y Hondy lekkie nie są, za to solidne i wytrzymałe na pewno.

Pomijając egzotyki z NSX II, CTR IX/X/XI itd. z hondowskich felg do najlżejszych należą felgi z EP3 i DC5.

Jak chcesz lżejsze to pozostają felgi firm trzecich i to tych bardziej renomowanych, np. droższe modele OZ.
Ogólnie technologie mają kluczowe znaczenie na wytrzymałość, wagę i cenę. Zwykły odlew -> flow forming -> felgi kute - takie są kolejne etapy zaawansowania produkcji i właściwości felg, z oczywistą konsekwencją w postaci ceny...
  • 0

#4 Matteo88

Matteo88
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:DE
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:09, 07.10.2023

Hm to ze OEMy Hondy sa dobrej jakosci to wiem, ale wszedzie pisza ze takie ciezkie i do 2.0 lepiej cos lekkiego. Tutaj na forum tak samo widzialem, ze lepiej lekkie 17 calowe felgi niz 18. Dlatego zaczalem szukac. Niestety nie ma wielu felg lekkich, stad musze isc na jakis kompromis. Bede wybieral chyba z 3 felg.
 
1. Honda Thunder 18x7,5 - zagraniczne fora mowia o wadze 11kg.
2. MAK XLR 18x7,5 - miedzy 8 a 10kg zaleznie od zrodla
3. Dotz misano 17x7,5 - 9,6kg.
 
 
Sam nie wiem czy lepiej 17 czy 18, teraz mam 17 to komfort jest ok a niestety duzo jezdze po dziurach.
 
Cenowo to za oemy Thunder 500-600euro gosc chce rozmawiac w tych granicach, ogolnie ciezko je kupic. MAK to okolo 1050zl za felge, DOTzy okolo 700zl/felga. 
 
Co byscie wybrali? 

  • 0

#5 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 22:34, 07.10.2023

Jeżeli waga (przy nierozbuchanym budżecie) jest priorytetem to możesz spojrzeć jeszcze na Autec Clubracing (18 cali ~ 8,5kg) albo Motec Ultralight (18 cali - 8,2kg).

To tylko dwa przykłady, akurat takie, które MNIE się podobają. Te pierwsze troszeczkę przebijają cenę MAK-ów, drugie - nieco więcej.

 

Co do wyboru 17' vs 18' to oczywiście jeśli decydujący jest komfort to 17' ale jeśli wygląd jest ważny to pamiętać trzeba, że przy bryle 8 gen. Accorda 18' to takie minimum, żeby cieszyła oko. Po prostu takie nadmuchane, wydatne nadkola nie tolerują małych felg.

 

Z tych zapodanych przez Ciebie osobiście wybrałbym oczywiście Thundery, w tym wypadku olewam wagę i masakryczne ET. Thundery są piękne ;)


  • 0

#6 Matteo88

Matteo88
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:DE
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:33, 08.10.2023

No wlasnie bardziej jestem za 18, troche obawiam sie roznicy w komforcie i ze latwo felge skrzywie...mialem juz 18 na poprzednim aucie i bylo calkiem ok, tylko to byl diesel na miekkim zawieszeniu a kola z gatunku ciezkich i pancernych. Honda sama w sobie sprawia wrazenie duzo sztywniejszej i to jest na +, tylko tez nie chce zeby jak to mowia plomby z zebow wypadaly...

Ogolnie chcialem z poczatku na pewno 18stki i troche auto obnizyc ale juz zaczynam sie wachac bo to moje daily ktore ma wszedzie wjechac.

Te felgi co podales podobaja mi sie, sa w stylu jakiego szukam. Ogolnie chcialem zeby acco bylo troche w stylu JDM - jakies felgi enkei czy mugen itp ale nie ma szans tego kupic...

 

Wrzucam jeszcze fotke jak wyglada teraz na felgach ProLine na ktorych dostalem auto. To jest 17x7,5 i et wedlug KBA jest 35, na feli nie patrzylem bo jeszcze kol nie sciagalem ale powinno sie zgadzac. 

929d99a87039f.jpghttps://zapodaj.net/plik-ESupyxUTzB


  • 0

#7 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 15:40, 08.10.2023

Chcesz komfort to niestety trzeba iść na kompromis i zostać przy 17calach.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
  • 0

#8 Matteo88

Matteo88
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:DE
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:24, 12.10.2023

Dzieki za odpowiedzi. Podrazylem temat i ogolnie wszystkie OEMy do Accorda byly od 11kg wzwyz, nawet 17stki. Czyli wychodzi na to, ze co bym nie zalozyl ponizej 11kg to bedzie juz mozna uznac za "tuning" przez redukcje masy heh.

 

Czy zmiana z R17 225/50 na R18 225/45 bedzie mocno odczuwalna? Bo kusza mnie 18...Wyliczylem ze bedzie zamiast 112,5mm wysokosci gumy to 101,25mm

 

Wybieralbym miedzy:

1. Dotz misano 18x8 - 10,6kg

2. Tomason TN25 18x8 - 7,9kg

 

Niestety o szerokosci 7,5 nic dobrego nie ma..... Dotz sa wklesle, w Tomasonie troche jakby te szprychy wystaja. Chce zalozyc opony continental 225/45 - wielosezonowe, z rantem ochronnym.

 

Co myslicie?


  • 0

#9 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 17:36, 13.10.2023

Zmiana będzie wyczuwalna ale nie tak znacząco jak myślisz.
Przechodziłem to dawno temu w VII gen., zmieniając 16" na 17" (wysokość opony dokładnie taka sama jak w Twoim przypadku). Tak naprawdę to samą oponą, odpowiednio komfortową, można zniwelować to wrażenie większej sztywności. Trzeba zaznaczyć, że mówimy o bardzo subtelnych różnicach, w żadnym wypadku nie będzie efektu "wypadania plomb".
Na dziury w drodze i tak wypada uważać, jak jest się czujnym to i na 19" uszczerbku nie poniesie, a jak ktoś leci pełnym ogniem przez wertepy to nawet 16-tki na wielkim balonie pognie i wykruszy.

Poza tym... Jak weźmiesz 17" to i tak za każdym razem jak będziesz patrzył na swojego Accorda to będziesz się zastanawiać czy dobrze zrobiłeś i jak wyglądałby na 18-stkach.
A wyglądałby lepiej. Serio.

Aha, TN 25 są fantastyczne. I lekkie, jak widać. Choćby dla nich warto zdecydować się na większą felgę.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Szukam lekkich 17 lub 18

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq