Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
II

Honda Jazz - brak iskry

II silnik układ zapłonowy sterownik silnika

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Patryk_910

Patryk_910
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Sulejówek
  • Silnik:1.3
  • Wersja:GD
  • KM:83
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:50, 15.09.2022

Szanowni forumowicze,

posiadam dwie Hondy, Accorda VII gen. i Jazz-a GD1 do tej pory nie miałem z nimi żadnego problemu aż do tej chwili, mianowicie pewnego dnia jadąc do pracy nie mogłem uruchomić silnika w moim Accordzie, problem był banalny z zaśniedziałym konektorem automatu rozrusznika. Po tygodniu czasu pojawił się z kolei problem w Jazz-ie mojej żony (silnik L13A1 i-DSI), mianowicie po wymianie sprzęgła silnika nie można uruchomić do tej pory, wymieniłem na nowe świece zapłonowe, czujnik położenia wałka rozrządu i wału korbowego przy okazji wymiany sprzęgła ustawiłem luzy zaworowe. Problem polega na tym, że pomimo wymiany czujników dalej nie ma iskry. Silnik jest dosłownie zalany paliwem podawanym przez wtryskiwacze. Dodatkowo mam dziwne wskazania podczas odczytu prędkości obrotowej podczas kręcenia rozrusznikiem - rzędu 320-350 obr./min.  Dodam, że sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki oraz o czym jeszcze nie wspomniałem z auta przy okazji usunięty został irytujacy autoalarm marki SILICON podłączony do pompy paliwowej (przekaźnik) i układu centralnego zamka. Co według Państwa może być przyczyną braku możliwości uruchomienia silnika.


  • 0

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 14:09, 16.09.2022

Akumulator i alternator są sprawne? Sprawdź spadek napięcia na akumulatorze i alternatorze podczas kręcenia. Jeżeli będzie wiadomo, że silnik przy rozruchu ma właściwe obroty (trzeba sprawdzić w serwisówce) to dalsza diagnostyka raczej u fachowca.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#3 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:03, 16.09.2022

Skoro problemy zaczęły się po usunięciu alarmu to tam bym szukał dalej.

Do tego pojawia się i gasnie po włączeniu zapłonu kluczyk zielony od IMO?
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#4 Patryk_910

Patryk_910
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Sulejówek
  • Silnik:1.3
  • Wersja:GD
  • KM:83
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:34, 16.09.2022

Akumulator i alternator są sprawne? Sprawdź spadek napięcia na akumulatorze i alternatorze podczas kręcenia. Jeżeli będzie wiadomo, że silnik przy rozruchu ma właściwe obroty (trzeba sprawdzić w serwisówce) to dalsza diagnostyka raczej u fachowca.

Akumulator jest praktycznie nowy, został wymieniony jakieś 3 miesiące temu, alternator również ładuje ponieważ podczas kręcenia kontrolka ładowania gaśnie


Skoro problemy zaczęły się po usunięciu alarmu to tam bym szukał dalej.

Do tego pojawia się i gasnie po włączeniu zapłonu kluczyk zielony od IMO?

Kluczyk IMMO pojawia się i gaśnie po około 2 sekund po włączeniu zapłonu


  • 0

#5 Patryk_910

Patryk_910
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Sulejówek
  • Silnik:1.3
  • Wersja:GD
  • KM:83
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:38, 16.09.2022

w dniu dzisiejszym zauważyłem, że napięcie zasilania cewek zapłonowych wynosi około 2,5V na włączonym zapłonie, powinno być 12V, masa cewek jest prawidłowa (rezystancja na poziomie poniżej 0,5 Ohm) jutro będę szukał przyczyny w odwodzie zasilania cewek zapłonowych oraz spróbuję sprawdzić sygnał wyzwalania cewek oscyloskopem, może macie Państwo jakieś sugestie co można jeszcze sprawdzić?   


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: II, silnik, układ zapłonowy, sterownik silnika

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq