XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Czy i-VTEC tak ma ?
#1
Napisano 22:47, 14.07.2010
Pytanie kieruję szczególnie do tych grupowiczów którzy mieli do czynienia "pod nogą" z Accordem VI i VII generacji. Nie wiem na ile ma znaczenie dla tego pytania fakt, że mam Accorda VII ale z silnikiem K24A3 którego i-VTEC ma tyle wspólnego z i-VTEC w "zwykłym" K20A6 ile VTEC z H22A7 z TypeR z VTEC w "zwykłych" F18/F20. Być może nie ma to znaczenia i K20A6 ma tak samo (albo nie).
Chodzi o to, że w silniku F18 sprawa była dla mnie prosta - do 4 tys. obrotów silnik jest względnie słaby, powyżej 4 tys. VTEC się załącza i silnik dostaje kopa.
W moim obecnym K24A3 sprawa wygląda jakoś bardziej skomplikowanie i nie umiem tego wyczuć kiedy on tak naprawdę chce jechać a kiedy nie. Chwilami odnoszę wrażenie, że jeżeli przyciskam gaz płynnie, jakoś się tam rozpędzam, nagle chcę przyśpieszyć i wcisnę gaz do dechy to silnik wcale się jakoś specjalnie nie zbiera - prostu jedzie coraz szybciej.
Natomiast jeśli gaz od razu od zera wciśnie się energicznie to silnik zaczyna rwać do przodu.
Czy tam jest jakaś głębsza logika która decyduje o tym co kierowca akurat ma na myśli ? W tym silniku też niby widać, że powyżej 4-5 tys obrotów dostaje znacznego przyśpieszenia ale to nie jest wyraźny skok taki jak w serii F, poza tym tak jak napisałem to czy i jak dostaje tego przyśpieszenia zależy od tego jak się naciska pedał gazu ?
Może tak nie powinno być ? Podejrzewam, że coś mi może jednak szwankować bo równolegle okazuje się, że zużycie paliwa mam nieprzyzwoicie duże i może np. to zachowanie to jest to wina szwankującej sondy lambda (lub czegoś innego) ?
Sorry za rozwlekłe pytanie ale jakoś krócej nie umiem tego opisać
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#2
Napisano 07:45, 15.07.2010
#3
Napisano 15:35, 15.07.2010
Dla mnie jest to jednak jakby podejrzane gdyż nawet wciśnięcie pedału w podłogę gdy robi się to płynnie albo nie od puszczonego pedału powoduje, że silnik jakoś się nie rwie do pracy. Chwilami mam wrażenie że łatwiej jest puścić gaz i energicznie go przycisnąć aby silnik poczuł wiatr w żaglach
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#4
Napisano 00:34, 16.07.2010
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych