Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zawory CRV silnik B20B3

Ustawienie zaworów silnik B20

Najlepsza odpowiedź Wlodar , 06:59, 23.06.2021

SÅ‚yszysz pracujÄ…cÄ… skrzyniÄ™. Olej wymieniony?
Podrgulował na pompie?
Przecież pisałeś, że regulacja się skończyła Przejdź do postu


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marek B20B3

Marek B20B3
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:SÅ‚upsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV
  • KM:128
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:38, 07.06.2021

Witam wszystkich forumowiczów,nie wiem czy w dobrym miejscu piszę,ale to się okaże.Moje pytanie brzmi ,czy któryś z kolegów wie jak ustawić zawory w silniku hondy CRV 2.0 129kM z oznaczeniem silnika B20B3 rocznik 1998 260tys przebiegu.Za wszystkie podpowiedzi dziękuję i proszę o manuala kolejności cylindrów ,znaki według których mógłbym ustawić luzy oraz jakie szczeliny
  • 0

#2 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • SkÄ…d:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 18:18, 13.06.2021

Witam wszystkich forumowiczów,nie wiem czy w dobrym miejscu piszę,ale to się okaże.Moje pytanie brzmi ,czy któryś z kolegów wie jak ustawić zawory w silniku hondy CRV 2.0 129kM z oznaczeniem silnika B20B3 rocznik 1998 260tys przebiegu.Za wszystkie podpowiedzi dziękuję i proszę o manuala kolejności cylindrów ,znaki według których mógłbym ustawić luzy oraz jakie szczeliny

ssÄ…cy 0,08 do 0,12

wydech 0,16 do 0,20

zimny silnik

Tam jest pasek i na oznaczeniu kół masz znak UP jako pierwszy cylinder

Na dole na kole masz nacięcie i stały znak od tego momentu startujesz z zaworami.Kolejność według zapłonu 1-3-4-2

Dla określenia GMP na konkretnym cylindrze możesz użyć wkrętaka po wykręceniu świecy zapłonowej.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 18:28, 13.06.2021

  • 0

#3 Marek B20B3

Marek B20B3
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:SÅ‚upsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV
  • KM:128
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:48, 17.06.2021

Witam wszystkich forumowiczów,nie wiem czy w dobrym miejscu piszę,ale to się okaże.Moje pytanie brzmi ,czy któryś z kolegów wie jak ustawić zawory w silniku hondy CRV 2.0 129kM z oznaczeniem silnika B20B3 rocznik 1998 260tys przebiegu.Za wszystkie podpowiedzi dziękuję i proszę o manuala kolejności cylindrów ,znaki według których mógłbym ustawić luzy oraz jakie szczeliny


  • 0

#4 Marek B20B3

Marek B20B3
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:SÅ‚upsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV
  • KM:128
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:57, 17.06.2021

Dzięki za podpowiedź jak tylko auto wróci z warsztatu pobawię się z zaworami,a tak na marginesie wjechałem do warsztatu na wymianę kpl. sprzęgła ,tuż przed tym wymieniałem pompę i wysprzęglik,a mechanik po wymianie reszty ma problem z tym że sprzęgło zasprzęgla u góry i do tego twierdzi że na 5 biegu skrzynia się zablokowała ,po postoju wszystko wróciło do normy prócz pedału sprzęgła,zasprzęgla u góry jakieś dwa trzy centymetry.
Czy powodem może być zbyt długi popychacz wysprzęglika i tarcza nie cofa się całkowicie na swoje miejsce?
Na logikę tylko to pozostało ponieważ na cieńszej tarczy układ hydrauliczny pracował ze skrzynią prawidłowo,prócz tego że sprzęgło się ślizgało.
  • 0

#5 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 05:01, 18.06.2021

Podreguluj przy pedale sprzęgła
  • 0
                       

#6 Marek B20B3

Marek B20B3
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:SÅ‚upsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV
  • KM:128
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:11, 18.06.2021

Problem w tym że już koniec regulacji na pompie ,a tej drugiej śruby regulacji pedału nie chce ruszać bo jest ona fabrycznie zaplombowana więc powinna raczej tak zostać,może jakiś inny sposób?
Ogólnie to zastanawiam się czy części są dobre ,niby kupione po vin aczkolwiek to typowa przypadłość 80% aut po wymianie sprzęgła....
Ogólnie to zastanawiam się czy części są dobre ,niby kupione po vin aczkolwiek to typowa przypadłość 80% aut po wymianie sprzęgła....
Ogólnie to zastanawiam się czy części są dobre ,niby kupione po vin aczkolwiek to typowa przypadłość 80% aut po wymianie sprzęgła....
  • 0

#7 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 07:04, 18.06.2021

Problem w tym że już koniec regulacji na pompie ,a tej drugiej śruby regulacji pedału nie chce ruszać bo jest ona fabrycznie zaplombowana więc powinna raczej tak zostać,może jakiś inny sposób?
Ogólnie to zastanawiam się czy części są dobre ,niby kupione po vin aczkolwiek to typowa przypadłość 80% aut po wymianie sprzęgła....
Ogólnie to zastanawiam się czy części są dobre ,niby kupione po vin aczkolwiek to typowa przypadłość 80% aut po wymianie sprzęgła....
Ogólnie to zastanawiam się czy części są dobre ,niby kupione po vin aczkolwiek to typowa przypadłość 80% aut po wymianie sprzęgła....

Piszesz że koniec regulacji na pompie i zaraz że jest zaplombowana i nie chcesz ruszać. 

Nie kombinuj tylko podregulować. 

Dla laika najprościej zdjąć trzpień z widełek i skręcić tak, żeby trzpień wszedł luźno w widełki.


  • 0

#8 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 07:14, 18.06.2021

Pewnie chodzi mu o śrubę która reguluje wysokość pedału sprzęgła
  • 0
                       

#9 Marek B20B3

Marek B20B3
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:SÅ‚upsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV
  • KM:128
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:14, 18.06.2021

Nie zrozumieliśmy się ,na pompie jest trzpień z widełkami który jest skręcony już na maksa,jedyną regulacją pozostaje skrócenie trzpienia wysprzęglika chyba ,żeby głębiej się chował co za tym idzie docisk poprzez łopatkę go wciśnie głębiej bo teraz wygląda na to że trzpień już w cylinderku opiera się o dno co nie pozwala dociskowi cofnąć tarczy do końcs a oprócz tego jest śruba regulacyjna pedału i to ona jest zaplombowana i tej nie chcę ruszać.
  • 0

#10 Marek B20B3

Marek B20B3
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:SÅ‚upsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV
  • KM:128
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:20, 18.06.2021

Tak Włodar ,tak jak mówisz,tego nie tknę jeśli fabryka to zalepiła farbą 😀Tak na marginesie uważam że wysprzęgliki do wielu aut mają ten sam problem nie tylko w polsce ale auto z niemiec i też ta przypadłość była a sprzęgło z jednej strony dobre a z drugiej zjechane.
  • 0

#11 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 07:43, 18.06.2021

.. a wykręć trzpień z mocowania z pedału i zobacz czy wogóle pompa i cylinderek pozwala się cofnąć dociskowi bez trzpienia. Jeśli tak to...
Może nagwintować dalej trzpień?

Użytkownik Wlodar edytował ten post 08:09, 18.06.2021

  • 0
                       

#12 Marek B20B3

Marek B20B3
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:SÅ‚upsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV
  • KM:128
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:54, 18.06.2021

Włodar, podejrzewasz pompę?za mało gwintu na trzpieniu pompy,w sumie też może tak może być.Ale to i tak muszę poczekać aż auto wróci do mnie,poszło do wymiany sprzęgła ,bo sam nie zrobiłbym tego metodą garażową no i mechanikowi zrobił się problem i jeszcze po wymianie sprzęgła mechanik stwierdził że na piątce mu się zablokowała skrzynia.Jak mi rozwalił skrzynię to nie wiem co ja mu zrobię.Mechanik w Ustce.Auto stoi tydzień już u niego.
  • 0

#13 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 07:59, 18.06.2021

Nagwintować dalej trzpieÅ„ i tyle. Lub przeÅ‚ożyć ze starej pompy jak krótszy. 


  • 0

#14 Marek B20B3

Marek B20B3
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:SÅ‚upsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV
  • KM:128
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:02, 18.06.2021

Ogólnie chciałem auto zabrać wczoraj nie chce mi go oddać dopóki nie dojdzie jaki jest powód a ja mu nie będę podpowiadać,a że jestem z zawodu mechanikiem stąd też co niektóre pomysły mi przychodzą do głowy,ja myślałem o jednej stronie a dzięki tobie myślę też już o drugiej,ale to już jak odzyskam auto.
A powiedz mi czy to też ma wpływ na biegi,no bo fakt jak padła mi pmpka i wysprzęglik to jak mi zaskoczyła dwójka też nic nie mogłem zrobić
Ogólnie chciałem auto zabrać wczoraj nie chce mi go oddać dopóki nie dojdzie jaki jest powód a ja mu nie będę podpowiadać,a że jestem z zawodu mechanikiem stąd też co niektóre pomysły mi przychodzą do głowy,ja myślałem o jednej stronie a dzięki tobie myślę też już o drugiej,ale to już jak odzyskam auto.
A powiedz mi czy to też ma wpływ na biegi,no bo fakt jak padła mi pmpka i wysprzęglik to jak mi zaskoczyła dwójka też nic nie mogłem zrobić

 

Oki,odezwę się za jakiś czas,czekam na info od mechanika,auto miało być w dwa dni zrobione a tu zonk ,a był plan na wyjazd i kicha.


  • 0

#15 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8883 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 08:06, 18.06.2021

zakleszczenie biegów przy podpartej pompie nie powinno mieć miejsca bo po wciÅ›niÄ™ciu sprzÄ™gÅ‚a (jak bierze od samej góry) ukÅ‚ad powinien być caÅ‚kowicie rozsprzÄ™glony. 

Nie wiem czy coś takiego jest możliwe na docisku ale jeśli wciśnie się go za głęboko to się luzuje. Z tego co widziałem rysunki sprzęgieł to były opcje z i bez ogranicznika skoku (wtedy mechaniczne ograniczenia skoku sprzęgła były robione na siłowniku).

Można spróbować popuÅ›cić sprzÄ™gÅ‚o trochÄ™ i zobaczyć czy bieg da siÄ™ wyjąć czy dalej zblokowany. 


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq