Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Klimatyzacja a drganie nadwozia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:20, 12.07.2010

Przy zalaczonej klimie czuc jest drobne wibracje we wnetrzu auta. Nie jest to trzesiawka, ze az woda ze szklanki sie wylewa, ale drobne wibracje da sie odczuc. Czy to normalny objaw pracy kompresora? Czy kompresor powinien chodzic bezszelestnie, czy mimo wszystko po zalaczeniu go slychac jego prace? Jak jest u Was?
  • 0

#2 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:35, 12.07.2010

U mnie po załączeniu czuć minimalne drgania na budzie.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#3 Marcinoo

Marcinoo
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Skąd:Jaktorów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:14, 12.07.2010

pytanie czy drgania sa od obroto silnika ktore spadaja przy zalaczeniu klimy, czy wibracjami jakiegos ustrojstwa zwiazanego z klima??
  • 0
Drive Or Die

#4 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:18, 13.07.2010

pytanie czy drgania sa od obroto silnika ktore spadaja przy zalaczeniu klimy, czy wibracjami jakiegos ustrojstwa zwiazanego z klima??


tez to masz? zwiazane z praca sprezarki, napedzanej przez silnik, od obrotow to chyba nie zalezy.
  • 0

#5 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 01:24, 13.07.2010

w VI gen to normalne - załączenie klimy/sprężarki powoduje obciążenia dla silnika,a to powoduje delikatne drgania. Temat omawiany już na forum.
  • 0

#6 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:28, 13.07.2010

Szukalem po tematach, ale nie znalazlem :) dzieki, juz myslalem, ze cos mi nawala w klimie.
  • 0

#7 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:39, 13.07.2010

ja prawie w kazdym aucie to odczuwam. jedynie jak auto bylo calkiem nowe to tego nie czulem a moze zwyczajnie jeszcze go nie znalem na tyle zeby wyczuwac kazde drgwaki:) nie masz sie co przejmowac normalka no chyba ze jakis 3.0 diesel to moze nie bedzie drgal.
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:10, 06.06.2011

ja prawie w kazdym aucie to odczuwam. jedynie jak auto bylo calkiem nowe to tego nie czulem a moze zwyczajnie jeszcze go nie znalem na tyle zeby wyczuwac kazde drgwaki:) nie masz sie co przejmowac normalka no chyba ze jakis 3.0 diesel to moze nie bedzie drgal.


I u mnie w VII są drgawki...i tez się bałem że coś nie halo z moim autem :-P
Ale dodam także że znam auto w którym nie czuć żadnych drgawek - to Mazda 6 2.0 diesel 136 KM - zero spadku mocy, zero drgań :-D wiem bo takową miałem :-)
  • 0

#9 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:17, 06.06.2011

zoom72, wiem dla czego nie czułeś momentu załączania sprężakrki (tych drgań) - bo ta 6 to był diesel i ona z natuy cała drżała,
a tu w acco przy wzorowym wyważeniu silnika i jego cichej pracy, każdy dodatkowy odgłos (np ze sprężarki) jest 2x bardziej wyczuwalny, ot co 8-)
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#10 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:56, 06.06.2011

cos w tym jest co pisze kardas. ja tez zawsze myslem ze w dieslu tego nie czuc. ale sprawa wyglada tak ze jak sie wsiada do czyjegos auta badz okazyjnie to nie zwracamy uwagi na *cenzura*y. ja jezdze teraz dosyc czesto klekotem i niestety na postoju czuc minimalne drgania na calym samochodzie mimo ze crdi to jedne z lepszych klekotow na rynku.

spadek mocy przy zalaczeniu klimatyzacji czuc ale przy wyzszych obrotach badz na wysokich biegach. dlatego ze diesel ma duzy moment obr na niskich obrotach a na wysokich niestety jest on coraz mniejszy. kiedy w benzyniaku przy 4-5krpm juz ten spadek mocy jest niemal nie zauwazalny to w dieslu przy 4krpm juz go czuc:)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq