Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Nie odpala jak cieply


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:40, 29.06.2010

Mam taki problem, mianowicie accordeon mi głupnie jak jest ciepły. Jak się go zgasi i odrazu chce odpalić to nie potrafi załapać(nawet nie próbuje), trzeba z minute kręcić po czym odpala jak gdyby nigdy nic- obroty nie falują. Nie ma znaczenia czy się jeździło na noPB czy LPG, zawsze to samo. Moze ktoś juz miał doczynienia z takim przypadkiem i pomoże mi znaleźć przyczynę.
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:49, 29.06.2010

A na pych odpala jak jest ciepły? Jak tak to stawiałbym na problemy z rozrusznikiem. Jak nie to proponowałbym sprawdzić wtryski, chociaż one dawałyby o sobie znać też po odpaleniu.

Czy w czasie odpalania na ciepłym słychać jakikolwiek odgłos? w sensie pracy rorzrusznika? Bo jak nie to zacznij od wymiany szczotek w rozruszniku :)

[ Dodano: 2010-06-29, 17:52 ]
Aha - i sprawdź u jakiegoś mechanika napiecie ładowania akumulatora - może jest słabizna już a alternator nie wyrabia.

Przypomniało mi się w fiacince miałem podobnie jak ty - na ciepłym silniku czasem trzeba było trochę pomielić. Rozrusznik pracował ale wydawał ciągły dźwięk a nie ten charakterystyczny przerywany dla odpalania. W fiacince do wymiany były szczotki alternatora i chyba bendiks ale zdążyłem sprzedać ją i nie wiem czy nowy właściciel to naprawił. Problem w fiacince, podobnie jak u ciebie, występował tylko na ciepłym silniku. Na zimnym odpalał prawie na dotyk.

Po mojemu to właśnie rozrusznik u ciebie nawala. Jak ci odpali z pychu NA CIEPŁYM spokojnie to będziesz miał 80% diagnoze :). Aha - żeby sobie ułatwić życie znajdź jakiś luźny wiadukcik - byle spadek był prosty i bez zakrętów, wdrap się na górę jak silnik będzie porządnie zagrzany, zgaś auto z kluczyka jak się zacznie lekko toczyć w dół, ustaw kluczyk na zapłon, dwójka i płynnie puść sprzęgło - powinien odpalić i potwierdzić moją teorię :)
  • 0

#3 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:55, 29.06.2010

Mówiąc że nie próbuje nawet odpalać miałem na myśli że kręci ale nie załapuje (tak jak by bez iskry). Wygląda mi to na czujnik położenia wału korbowego, ale wolałbym zeby ktoś z takimi samymi problemami mi to potwierdził gdyż sprawdzić ten czujnik to nie lada wyzwanie.

Jeżeli chodzi o to co napisałeś to już wsztsko sprawdziłem (jestem mechanikiem) :-P tylko nie mam czasu bawić się w ciucubabke z taka upierdliością którą strasznie ciężko zlokalizować- lepiej się zapytać moze ktoś już się pobawił :B
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:57, 29.06.2010

Czujnik położenia wału wyszedłby ci na checku, a ty o tym nie wspominasz wiec....

[ Dodano: 2010-06-29, 17:58 ]
Poza tym z czujnikiem położenia wału miałbyś też problemy na zimnym silniku...
  • 0

#5 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:58, 29.06.2010

Czujnik położenia wału wyszedłby ci na checku, a ty o tym nie wspominasz wiec....

Tutaj się nie zgodze, nie zawsze wychodzi bo może o być uszkodzony tak ze nie działa jak jest ciepły i tylko np do 300rpm (potem jakoś załapuje). Miałem juz taką sytuacje
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:59, 29.06.2010

Minuta odpoczynku nie sprawi że czujnik będzie dużo bardziej "wystygnięty".... ale skoro jesteś mechanikiem to może ty masz racje :). Tak czy siak - jakby to jednak był rozrusznik to daj znać :)

Powodzenia życzę.

PS. tu masz jeszcze teorie które mówią o problemie z wtryskiem i całkiem sensowne uzasadnienie co do problemów z odpalaniem na ciepłym : http://forum.omegakl...ead.php?t=19710
  • 0

#7 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:01, 29.06.2010

Minuta odpoczynku nie sprawi że czujnik będzie dużo bardziej "wystygnięty"....

Własnie dlatego się zastanawiam czy to on. Ale napewno to nie rozrusznik i problem z ładowaniem. Podpięty pod kompa pokazuje ladne 14,3V :ok Musze spróbować jeszcze z cewka zapłonową, mam drugą na półce to podmienie. Ale powiem że chyba pierwszy raz nie wiem od czego zacząć...

Ale dzięki za rade, zawsze moze wpadnie jakiś pomysł :B
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:06, 29.06.2010

Aaaaaa.. jeszcze jedno mi przychodzi do głowy - wyjmij czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Niech silnik myśli że jest na ssaniu permanentnie. Stawiam browara że odpali na ciepłym bez problemu :)

[ Dodano: 2010-06-29, 18:07 ]
A w każdym razie wykluczysz czujnik położenia wału....
  • 0

#9 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:08, 29.06.2010

Tak zrobie. Jeszcze sprawdze tak że spróbuje odpalic na LPG (w trybie serwisowym), jeżeli nie odpali to wiadomo będzie ze wina nie leży po stronie zasilania paliwem.
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:12, 29.06.2010

No jeszcze jedna teoria mi przychodzi do glowy - może trochę głupia ale zawsze - może na ciepłym silnik nie dostaje tlenu? W sensie problemy z krokowym? One na ciepło potrafią robić różne dziwne rzeczy. Sprawdź odpalanie z wciśniętym pedałem gazu.
  • 0

#11 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:12, 29.06.2010

. Sprawdź odpalanie z wciśniętym pedałem gazu.

Nie pomaga
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#12 13Homer

13Homer
  • Forumowicz
  • 166 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:20, 29.06.2010

A może PPP? Nie wiem Accordów to też dotyka, ale chyba tak.
  • 0

#13 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:22, 29.06.2010

A co to PPP?
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:22, 29.06.2010

A może PPP? Nie wiem Accordów to też dotyka, ale chyba tak.


PPP? Partnerstwo Publiczno Prywatne? :D WTF? Homer - naprawiłeś swoje acco już?
  • 0

#15 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:24, 29.06.2010

PPP? Partnerstwo Publiczno Prywatne?

Prawie Pewny Prokurator :-D
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq