Skocz do zawartości


RODO w HAKP

zestaw prac - prośba o porady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:48, 24.06.2010

Witam,

Z okazji wakacji i zasadniczo ładnej pogody (zdarza się) oraz okoliczności że przez 2 tygodnie będę słomianym wdowcem :)))) przymierzam się do lekkiej renowacji optycznej swojego auta.

Do zrobienia są:

1) wypolerowanie lamp (to nie problem)

2) nakładka zderzaka prawy przód - jest porysowany po przycierce i pojawiło się sporo "pajączków". Rysy są dość głębokie i przez poprzedniego właściciela dość niedbale "zamazane" markerem hondowskim. Wygląda to masakrycznie

3) nakładka zderzaka lewy tył - nakładka jest pęknięta i lekko opadnięta przy nadkolu a w rogu rysy podobne jak z przodu.

I teraz tak - co do p. 2 to zamierzam - papierem ściernym zetrzeć ile się da, szczególnie pajączków i wyrównać jak tylko się da wszystkie nierówności, potem oczyścić dokładnie (ale wypełnienia lakierem się nie pozbędę już raczej), zaszpachlować (tak max 2 mm głębokości potrzebuję) a potem znowu papierem ściernym wyrównać żeby nie było bruzd, położyć lakier bazowy, lakier właściwy i lakier ochronny bezbarwny, potem jak wszystkie wyschnie pasta tempo i polerować pewnie z pół dnia aż do uzyskania efektu końcowego

A co do p.3 - chciałbym zdjąć nakładkę, od wewnętrznej stronie dać włókno szklane + żywica, czymś to ścisnąć przez noc żeby pęknięcie się skleiło i potem zasadniczo jak w p. 2 cała robota pt. szpachlujemy lakierujemy.

Czy macie jakieś rade a propos powyższego? Czy coś nie tak zamierzam czy też z uwagi na koszty jest to bezsensowne i lepiej po prostu rozejrzeć się za nakładkami w kolorze i sobie je wymienić?
  • 0

#2 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:32, 24.06.2010

Same materialy plus farba mysle ze w 100 sie zmiescisz Zalezy jeszcze czym chcesz malowac Jak masz pistolet i sprezarke to najlepiej kuic gotowa farbe 100ml i jakis lepszy spraj podkladowy I spokojnie sobie zrobisz tak jak piszesz Ogolnie jak jestes leniwy mozesz szukac tych dokladek ale czy znajdziesz w kolorze u doobrym stanie i kiedy to tez nie tak hop siup ;-)
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#3 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:02, 24.06.2010

co to jest nakładka zderzaka?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 05:39, 25.06.2010

No o zderzak chodzi po prostu.. :)
  • 0

#5 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:48, 25.06.2010

Zjedź papierem ile się da tych pajączków- choć powinny dać się zjechać na gładko żeby bez szpachli było. Pajączki to nic innego jak pęknięta warstwa lakiernicza którą należy usunąć. Jeśli nie usuniesz to szpachla ale tylko i wyłącznie na Tworzywa sztuczne i najlepiej jakbyś dopadł gdzieś z firmy Novol. Wypuścili taką w małej tubce, która zachowuje się jak tworzywo sztuczne. Później odtłuścić i na to trzeba podkład, nejlepiej wypełniający. Podkład obrabiasz papierem wodnym ok 1000 i znów odtłuszczasz.

położyć lakier bazowy, lakier właściwy i lakier ochronny bezbarwny

- nie wiem o czym mowa?
Na to baza i do godziny na bazę lakier bezbarwny.
Co do tyłu to nie baw się w żadne lepienie bo i tak Ci to pęknie za jakiś czas. W warszawie na pewno jest jakiś zakład zajmujący się spawaniem plastików. W cenie żywicy i maty ktoś Ci to profi pospawa.

pasta tempo i polerować pewnie z pół dnia aż do uzyskania efektu końcowego

Papierek 2000 w miejscu które chcesz spolerować i typowa pasta polerska np. Farecla g3 i zajmie to tylko chwilę
  • 0

#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 07:51, 25.06.2010

a ja obstawiam że z lakierowaniem i usuwaniem pajączków to ci nic nie wyjdzie, szkoda twojego czasu, jeśli robisz to pierwszy raz
wypoleruj lampya reszte zaprowadź do lakiernika
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:40, 25.06.2010

a ja obstawiam że z lakierowaniem i usuwaniem pajączków to ci nic nie wyjdzie, szkoda twojego czasu, jeśli robisz to pierwszy raz

Potwierdzam.. jeśli robisz to pierwszy raz to lepiej sobie odpuścić. Srebro to na prawdę ciężki temat. A jeśli ze spray'a chcesz to robić to nie polecam. Lepiej do kosztu materiałów dołożyć z 200zł i zrobić to u lakiernika.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq