Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Spadek obrotów na niedogrzanym silniku latem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 16:11, 14.06.2010

U mnie jest taki oto objaw.
Jak silni się dobrze nie rozgrzeje to po puszczeniu gazu obroty spadają na sekunde poniżej 750 czasem prawie do zera i podnoszą się do 750. Dzieje się tak tylko jak jest wysoka temp powietrza- powiedzmy ponad 20st, a najbardziej jak jest ponad 30 st. W tamtym roku też tak miałem, ale tylko latem, przyszła zima i jak reką odjął. obroty nigdy nie zeszły poniżej 750.
Teraz zaczęły się upały i znów się zaczeło.
Ale też ten spadek występuje jak silnik jest nie do końca rozgrzany, jak się rozgrzeje to wszystko ok.
Jak jest zimny też jest ok. Problem jest tylko wtedy jak silnik już zejdzie na ze "ssania" (nie wiem jakiego słowa użyć wieć się nie czepiać :-P ) do 750 obrotów, a wskazówka temperatury nie jest w swoim najwyższym prawidłowym położeniu ( czyli kreska dwie pod połową).
Musi mieć to jakiś związek z temp powietrza dolotowego, albo z ilością tego powietrza.
Co mylicie jakiś czujnik do wymiany?
Nie ma różnicy czy na PB czy na LPG.
Jakoś mi to strasznie nie przeszkadza, ale wolałbym mieć prawidłowo ;-)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#2 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:16, 14.06.2010

Mam tak samo z tym, że raczej na LPG. Na benie nie ma takich chocków. Ale faktycznie - na zimnym jest ok, na porządnie rozgrzanym też a w stanie "przejściowym" wskazowa leeeeeci az do zera i ledwo sie odbija. Próbowałem różnych zabiegów ale nic nie pomaga. Czary? Czy czasem nie ma u nas jeszcze poza krokowym jakiegoś "bypass-u" w postaci zaworu z wkładką woskową, który zmienia swój przekrój w zależnosci od temperatury?
  • 0

#3 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 16:20, 14.06.2010

no własnie kurde czary chyba, musi być coś co powoduje ten objaw jak jest gorąco, a silnik jeszcze nie ma optymalnej temperatury
Co myślisz o czujniku powietrza dolotowego?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#4 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:23, 14.06.2010

Chciałbym go sprawdzić i ew. podmienić jeśli nie byłby za drogi. Tak na wszelki wypadek. Tylko, że ni diabła nie mogę go namierzyć. Niby wg. ESM wiem gdzie powinien być a mój wzrok ani dotyk go nie wyczuł ;-) Może z kanału albo podnośnika byłoby łatwiej bo z komory silnika ja go nie mogę znaleźć. Zerknij u siebie i sprawdź.
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:01, 14.06.2010

Seth - ja mam tak samo, chociaż bez PB. Upał = obroty biją o dno, ale nie gaśnie tylko wyciąga. Jak się dogrzeje to jest spokój. Stawiałbym na krokowy w którym zebrany wokół bolca syf zmienia objetość zależnie od temperatury powodując niedrożność jakąś. Ale to tylko moja teoria poparta co najwyzej tym, ze to ostatnia rzecz ktora musze zrobic albo sprawdzic.
  • 0

#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:48, 19.06.2010

i prosze temp od tygodnia spadła o 10-15 stopni i obroty równiutko się trzymają jak powinny zaro jakiegokolwiek wahania.
Normalnie czary
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:50, 19.06.2010

Seth - a spróbuj w 30 stopniowym upale przebiec się sprintem 10 kilometrów. Też ci zabraknie dechu... Accord też człowiek!!!
  • 0

#8 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:47, 19.06.2010

To jest normalny objaw i nie ma się czym przejmować.
Taki stan pośredni jest najgorszy dla silnika. A przy wysokich temperaturach widać tego efekty.
Kompóter głupieje przez gorące powietrze.
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq