Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Skrzynia MG6 zamiast MOK - roznica predkosci obrotowej / 2.2 Type-S

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Diego2oo3

Diego2oo3
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:33, 24.07.2019

Czesc,

 

  Mam pytanie odnosnie kwesti ktora raczej nie byla przez nikogo przerabiana aczkolwiek moze ktos ma jakis pomysl - chodzi mi o to ze do swojego Types-a 2.2 iDtec wlozylem skrzynie od Civic 2.2 VIII o oznaczeniu MG6, dodam ze seria w Type-S to MOK.

 

Skrzynia MG6 ma inne wartosci predkosci odborowej na poszczegolnym biegu, finalnie jest ona dluzsza co jest plusem ale problem z ktorym sie borykam jest nastepujacy: wyswietla mi sie kontrolka od ABS oraz VSC, jest to zrozumiale poniewaz seryjne dane ktore sa wprowadzone do sterownika roznia sie od tych ktore sa odczytywane po przez czujniik predkosci odborowej z kazdego biegu - w skrocie inna wartosc w sterowniku przystosowana do skrzyni MOK ktora koliduje z wartosciami fizycznymi ktore sa zadawane w trakcie jazdy prez skrzynie MG6, wiem ze w grupie VAG i u niektorych innych producentow istnieje mozliwosc kalibracji badz zmiany w wartosci w sterowniku, jak jest w Hondzie niestety nie wiem.

 

Bede wdzieczny za wskazowki, pozdrawiam :)


Użytkownik Diego2oo3 edytował ten post 09:37, 24.07.2019

  • 0

#2 machior

machior
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:2,2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:09, 10.07.2022

Czesc,

 

  Mam pytanie odnosnie kwesti ktora raczej nie byla przez nikogo przerabiana aczkolwiek moze ktos ma jakis pomysl - chodzi mi o to ze do swojego Types-a 2.2 iDtec wlozylem skrzynie od Civic 2.2 VIII o oznaczeniu MG6, dodam ze seria w Type-S to MOK.

 

Skrzynia MG6 ma inne wartosci predkosci odborowej na poszczegolnym biegu, finalnie jest ona dluzsza co jest plusem ale problem z ktorym sie borykam jest nastepujacy: wyswietla mi sie kontrolka od ABS oraz VSC, jest to zrozumiale poniewaz seryjne dane ktore sa wprowadzone do sterownika roznia sie od tych ktore sa odczytywane po przez czujniik predkosci odborowej z kazdego biegu - w skrocie inna wartosc w sterowniku przystosowana do skrzyni MOK ktora koliduje z wartosciami fizycznymi ktore sa zadawane w trakcie jazdy prez skrzynie MG6, wiem ze w grupie VAG i u niektorych innych producentow istnieje mozliwosc kalibracji badz zmiany w wartosci w sterowniku, jak jest w Hondzie niestety nie wiem.

 

Bede wdzieczny za wskazowki, pozdrawiam :)


  • 0

#3 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 19:43, 10.07.2022

Osobiście podejrzewam, że wystarczy wymienic licznik.
  • 0

#4 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:36, 10.07.2022

Wymiana licznika nic nie da. Trzeba zmienić wartości w sterowniku silnika. Tutejsi forumowi spece os strojenia poradzą sobie z tym. Muszą tylko znać przełożenia z danej skrzyni aby poprawnie wprowadzić je do ECU

W VII w benzyniaku napewno to można zrobić, w Dieslu tym bardziej, ze względu na typ sterownika

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 20:37, 10.07.2022

  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#5 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:48, 10.07.2022

Akurat w VII przelozenia skrzyni i nie działanie tempomatu najprawdopodobniej zalezy od licznika który to analizuje. Pewności nie mam, ale tak to wychodzilo z dochodzenia które kiedyś prowadziłem ;)
  • 0

#6 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1285 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:55, 11.07.2022

Sterownik silnika. Na 100%

Skoro wkłada się zegary z lifta to przedlift to czy ktos patrzył czy 2.0 czy 2.4? Napewno nie. Oby od benzyny były. To ECU wysyła dane do zegarów z prędkością pojazdów. Jeździłem kiedyś na sterowniku z automatycznej skrzyni na skrzyni manualnej i licznik zanizal. Po zmianie ECU zaczął poprawnie wskazywac

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 08:58, 11.07.2022

  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#7 machior

machior
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:2,2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:46, 26.02.2023

Czesc. Rozwiazales ju swoj problem? Chce zrobic to samo. Wymienic skrzynie. Mam 7 i lepiej sie niajezdzi jak 8 . 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq