Skocz do zawartości


RODO w HAKP

szarpie, strzela z tłumika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:54, 24.05.2010

Z cyklu niecierpie swojej instalacji czyli,

mam jak dotąd nienajlepsze nastawienie do mojej instalacji lpg. Wczoraj cały dzień nie odpalana, a tak to generalnie przejeżdża codziennie średnio ok. 40-50 km. Dziś rano zafundowała mi kolejną „atrakcję”. Przy załączeniu się na gaz szarpnęło dość mocno, a potem przez ok. 5 km szarpało przy zmianie biegu czy to w górę czy w dół, poza tym auto jechało dość „zmulone”. Aż w końcu przy próbie ruszenia spod świateł, obroty spadły prawie do zera, honda strzeliła z tłumika po czym zgasła. Chwała Panu odpaliła za pierwszym razem i od tej chwili reszta drogi do pracy, że tak powiem jak ręką odjął. Żadnego szarpania przy zmianie biegów i żadnego zamulenia.
Kilka informacji:
- 29.04.2010 regulacja gazu, podobno uszkodzony tylko reduktor;
- 30.04.2010 wymiana reduktora;
- 05.05.2010 wymiana oleju, płynu w chłodnicy, wszystkich filtrów, mechanik stwierdził że świece i kable OK., do wymiany siatka tłumika;
- 14.05.2010 kolejna regulacja.

Powiem szczerze, lpg skróci żywotność nie tylko auta, ale chyba też moją.

:cry: :cry: :cry:
  • 0

#2 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:49, 24.05.2010

a pytanie jakie jest? Ale zanim je zadasz to napisz, która to gen. instalki i ile ma lat


wg mnie z opisu wynika że coś się zawiesiło przy przełączaniu na gaz i było zasilane oboma paliwami lub tylko benzyną, ale nie poprzez wszystkie wtryski - co ogólnie można nazwać problemem z elektryką od gazu

i następnym razem tyle nie jedź, tylko przełącznikiem benzyna-gaz przełączaj aż zaskoczy tak, jak powinno lub pozostaw na benzynie, jeśli na gazie nie chce jechać
  • 0
AK

#3 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 06:37, 25.05.2010

Zrób foty co masz pod maską za instalację LPG wtedy będzie można pomóc. co masz w papierach od gazu napisane podaj jak mozesz
Generalnie jak masz silniczek krokowy mógł on nie dawać odpowiedniej liczby kroków lub za duze dawki dozował do układu dolotowego i to mogło powodować strzały. ale to jest tylko gdybanie.
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:11, 25.05.2010

Dziś punkt 8.00 honda odstawiona do mechanika. Od wczorajszego "wystrzału" zachowywała się już całkiem poprawnie. Jedyne co mnie niepokoi to to, że obroty falują teraz też na benzynie :-/ Mam nadzieje, że znajdzie usterke bo ja chce spokojnie żyć :-( Może niekoniecznie jest to coś związanego z lpg, ja poprostu w 95% poruszam się na gazie, więc prawdopodobnie każdą nieprawidłowość przypisuję instalacji :cry:
  • 0

#5 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 10:20, 25.05.2010

to że obroty falują może oznaczać że silnik teraz po strzale łapie lewe powietrze. ogołnie dobrze by było jak to drugi gen instalki gazowej w obudowe filtra pow wsadzić klapki antywystrzałowe
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:32, 25.05.2010

instalacja to II gen Stag 300
  • 0

#7 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 17:00, 25.05.2010

martaaa, Stag 300 to instalacja sekwencyjna i to nie jest II gen instalacji
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:06, 27.05.2010

:k
Ja w instalacji to się w ogólnie nie orientuje i faktycznie nie Stag tylko Stako. Na świadectwie homologacji wszystkie części są tomasetto, oprócz reduktora który został wymieniony na lovtec.

A co to problemu to diagnoza mechanika mówi , że nie trzymają uszczelki, przez które olej zalewa świece.

Niestety uszczelki będzie miał dopiero na początku czerwca :-x :-x :-x

Żeby jednak nie było pustego przelotu wymieni tarcze i klocki hamulcowe.
  • 0

#9 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 19:52, 27.05.2010

ok to wiadomo ze masz II gen na bank. ale czepiając się stako to butle robi :mrgreen: :mrgreen:
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:01, 28.05.2010

ok to wiadomo ze masz II gen na bank. ale czepiając się stako to butle robi :mrgreen: :mrgreen:


Dobra może inaczej, w którym miejscu mam spojrzeć żeby wiedzieć jak nazywa się ta instalacja ? :mrgreen:
  • 0

#11 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:41, 28.05.2010

martaaa, szukasz pod maską czegos co jest kablami podłączone np z silniczka krokowego (rura między parownikiem a przepustnicą)
http://allegro.pl/it...torem_nowe.html
tutaj masz przykładowy sterownik i silniczek krokowy jaki jest dla instalacji gaz II gen. to na dole obok kabli a pod sterownikiem to silniczek krokowy
jak chcesz to zrób dokładne foty z pod maski i dojdzie sie co i jak
  • 0

#12 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:54, 28.05.2010

:k
A co to problemu to diagnoza mechanika mówi , że nie trzymają uszczelki, przez które olej zalewa świece.

Niestety uszczelki będzie miał dopiero na początku czerwca :-x :-x :-x


olej zalewa świece od góry (u mnie też tam olej się przedostaje wkrótce po wymianie tych uszczelek, lecz to nie ma wpływu na działanie silnika), więc to nie to, ale jeśli Twojemu mechanikowi wydaje się, że to pomoże, niech wymienia
te uszczelki pod dekiel zaworów dla świec są dostępne w ASO od ręki na sztuki, ale lepiej kupić komplet - z uszczelką pod dekiel i pod nakrętki dekla

luzy zaworowe kiedy były sprawdzane/regulowane?
  • 0
AK

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:13, 29.05.2010

luzy zaworowe kiedy były sprawdzane/regulowane?


bodajże był to 05.05.2010
  • 0

#14 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:38, 29.05.2010

luzy zaworowe kiedy były sprawdzane/regulowane?


bodajże był to 05.05.2010


dobrze
no i wtedy te uszczelki powinny zostać wymienione, bo możliwe, że dopiero od tamtej pory zaczęło przeciekać - ale o kompetencji mechaników nie będziemy pisać...

zrób zdjęcie całości pod maską i podaj linka

i najważniejsze - napisz, że nie masz spalonej żaróweczki od kontrolki CE (nie pisałaś, czy jakiś błąd wyskakuje)
  • 0
AK




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq