Skocz do zawartości


RODO w HAKP

pukanie drgania kierownicy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:59, 22.05.2010

witam niepokoi mnie drganie kierownicy podczas szybszej jazdy oraz podaczas hamowania a kilka dni temu zauważyłem jak stałem w korku- ruszenie i słychac pukniecie jadąc wolno na 1 biegu hamowanie i tez słychac pukniecie. Oczywiscie wjechałem na stacje kontroli i nic, wszystko w porządku. >pozatym wymienilem tarcze z klockami na starych tez to robiła, gumy stabilizatora, końcówki zdążka kierowniczego, łączniki stabilizatorów opony równiez nowe, zbieżnosc ustawiona sprawdzona, wulkanizator powiedział ze koła są ok. oczywiscie zmieniałem te czesci bo juz był czas na zmiane ale po wymianie nie zauwazyłem poprawy prosze o pomoc z góry dzieki
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:14, 22.05.2010

A sprawdzałeś półośkę ?
  • 0

#3 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 18:27, 22.05.2010

miałem podobnie, winne były poluzowane śruby łączące dolny wahacz z drążkiem reakcyjnym idącym do przedniego zderzaka. Tam są dwie śruby obok siebie i trzeba je dokręcić naprawdę mocno. to połączenie było ruchome i przy każdym hamowaniu i ruszaniu na 1 (ostrzejszym) słyszałem puk. Sprawdź, ale sprawdzić to można tylko na szarpakach jak się rusza koło przód i tył.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:52, 22.05.2010

NOMERCY półosi nie sprawdzałem a co mogła luzu dostac?? Seth mówisz o tym drążku wzdłużnym co idzie do tej belki pod chłodnicą ona jest własnie przymocowana do wahacza na 2 sruby. myslałem własnie o tych drązkach tylko myslałem ze sie te gumy wyrobiły co w belke wchodzą ale sprawdze półos i te sruby dzieki za pomoc
  • 0

#5 kosmos

kosmos
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:anglia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:17, 23.05.2010

witam! ja mialem tydzien temu te same objawy drganie kierownicy przy jezdzie jak i rowniez przy hamowaniu sprawdzilem w bardzo prosty sposob polozylem sie pod autko i pierwsze co sprawdzilem poloski ale oczywiscie na zimnym silniku zeby nie popazyc sie ;-) wiec bylo tak prawa strona :ok ale sprawdzilem lewa strone a tu ci niespodzianka :shock: zaczolem ruszac pol oska gora dol prawo lewo a tam byly luzy przy piascie a dokladnie zymeryng do wymiany :-? moze ci cos to pomoze jak sprawdzisz to daj znac czy to jest to pozdro :B
  • 0
The Power of Dreams!!!!!

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:30, 24.05.2010

tez tak miałem, u mnie się to skończyło
wyważaniem kół,
wymianą tarcz i klocków,
poluzowane śruby zostały dokręcone

i problem znikł :D
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:03, 24.05.2010

ja miałem podobnie to do wymiany poszło łożysko z podpory półosi dla odmiany. W sklepie cena 90zł :/ ale zamówiłem w firmie zajmującej sie łożyskami : 40zł :D
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:43, 26.05.2010

witam miałem dac znac co było przyczyną stukania w zawieszeniu a wiec jak pisałem wczesniej zmieniłem niedawno bo jakieś 4 miesiące temu końcówki drązka stabilizatora i gumy na stabilizatorze, okazało sie ze znowu były do wymiany. Jak widac stan naszych dróg jest mało zadawalający.Nie ukrywam myslałem ze troszke dłuzej pojeżdze na nowych koncówkach niż 4 miesiące. eraz jest wszystko ok :-D Dzieki wszystkim za pomoc

[ Dodano: 2010-06-20, 20:34 ]
Witam poraz kolejny zapeszyłem mówiąć ze jest wszystko ok wracałem z trasy wczoraj i na obwodnicy drodze równej jak stół zauwazyłem ze przy 90-100 km/godz jadąc równym tempem czuje drgania kierownicy i to nawet widac na kierownicy jak sie trzesie. Druga sprawa to taka iz rozpedzając autko wszystko bardzo spokojnie włączam drugi bieg i czuc delikatne szarpanie całym samochodem w przedziale 1800-2200 obrotów nie wiem moze miałem 30-40 na liczniku mniejwiecej. co to moze byc mieliscie juz takie przypadki ze swoimi autkami jak pisałem wczesniej autko było na szarpakach ustawiana geometria kół sprawdzane wywazanie kilkukrotne. zawieszenie spradzone przez mechanika wymienione to co juz pisałem wczeniej. chyba ze zle mi ustawiono zbierznosc kół bo przeciez samo sie nic nie mogło rozregulowac po wymianie drązka układu kierowniczego. A co myslicie o pierscieniach centrujących moze to powodowac takie drgania? przy alusach chyba powinny byc załozone pierscienie prawda??
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:06, 08.08.2010

U mnie też drga kierownica i cała buda. Odpadają koła, tarcze, elementy gumowe - wszystko wymienione. W trzech różnych stacjach diagnostycznych na szarpaku - zero luzów! Więc co to może być? Pół osie? Przeguby? Łożysko półosi? Kolega pisał o jakimś simeringu? Nie bardzo wiem jak to sprawdzić.
Na nowej nawierzchni nawet jadąc 50 km/h czuć pod nogami wibracje. :-(

[ Dodano: 2010-08-08, 22:23 ]
Po doczytaniu zastanawiam się nad maglownicą ale nie chce mi się wierzyć by powodowała drgania całej budy także przy małej prędkości. Jeszcze górne wachacze. Trochę trudno chyba zdiagnozować tam luzy. Z trzech diagnostów tylko jeden stwierdził, że czuje lekki luz na prawej stronie ale według niego daleko jeszcze do wymiany. Może jednak wymienić?
  • 0

#10 Maryś

Maryś
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Prelude
  • KM:200?
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:BB8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:28, 08.08.2010

Marek3003, - sprawdź dokładnie to co wypisałeś. Drgania masz ciągle, czy tylko pod obciążeniem? Jeśli przy dodawaniu gazu ( szczególnie przy niskich obrotach ) to szukaj w układzie napędowym.
  • 0

#11 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:25, 09.08.2010

Pytałem już wielokrotnie różnych osób i maglownica nie powoduje drgań, no chyba że ma jakieś kosmiczne luzy.
To że masz wymienione na nowe nie znaczy że jest dobrze :)
Kiedy są te drgania zawsze? od jakiej prędkości? czy po przekrtoczeniu jakiejś prędkości ustają? Jak hamujesz są większe mniejsze?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#12 kosmos

kosmos
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:anglia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:39, 10.08.2010

tak! musza byc napewno i drgania sa spowodowane od brak piescieni kup jak najszybciej zobaczysz sam duza poprawke :ok pozdro
  • 0
The Power of Dreams!!!!!

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:40, 10.08.2010

Dzięki za podpowiedzi. Na razie po raz kolejny wyważyłem koła. Nic nie znalazłem no może po za na moje oko luzem na długiej lewej pół osi, patrząc od skrzyni jest łożysko w podporze a potem kielich-gniazdo w którym znajduje się przegub. Ten kielich łączy się z półosią takimi frezami no jest nabity na nią. W tym miejscu wydaje mi się, że luz jest trochę za duży. Nic więcej nie widać. Jeśli to nie to to podejrzewam problem z oponami. Może jakaś deformacja lub coś z siatką. To może być nie widoczne na wyważarce a dopiero bić pod obciążeniem.
Aha, oczywiście pojawia się tak od 100 w górę ale czasem czuć i przy 50. Nie ma znaczenia dodawanie gazu - czyli naprężanie układu lub zdjęcie nogi. Podczas hamowania nawet ostrego nic nie czuć. Tarcze więc w porządku, zresztą kupiłem brembo na których zrobiłem dopiero pierwszy 1 tyś km. Jak nie dojdę do ładu z oponami to poszukam na allegro całej pół osi z przegubami - koszta nie są wysokie, warto zaryzykować.
  • 0

#14 Gua77

Gua77
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LifeStyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CM7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:32, 11.08.2010

Cześć,
przejechałem dzisiaj ponad 500 km po autostradzie i ... problem taki jak kolegów powyżej - drgania kierownicy przy prędkościach powyżej 100 km/h.
Drgania dość mocne - bo po 2h jazdy ręce mi odpadały :(
Koła wyważone kilka razy, pierścienie centrujące na miejscu, geometria sprawdzona - przód ok, luzów żadnych 2 mechaniorów nie stwierdziło - czego szukać ?
Dziwne jest to, że drgania te czasami są - czasami ich nie ma i nie stwierdziłem żadnej zależności między tym kiedy się pojawiają a kiedy jedzie się jak po stole. Na pewno nie są wyczuwalne poniżej 100 km/h.
Do tego dochodzi jakby drganie tylnej ośki (albo któregoś z kół).
Jakieś pomysły - bo mi się skończyły :( ?
  • 0

#15 kosmos

kosmos
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:anglia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:45, 11.08.2010

Koła wyważone kilka razy, pierścienie centrujące na miejscu, geometria sprawdzona - przód ok, luzów żadnych 2 mechaniorów nie stwierdziło - czego szukać ?

witam! ja to samo mialem ale ci powiem ze te pierscienie robia bardzo duza roznice sprawdz dokladnie czy kolo wchodzi ciasno na piaste czy nie! bo pare milimetrow robia swoje ja bym obstawial to! pozdrawiam
  • 0
The Power of Dreams!!!!!




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq