Nie musisz ustawiać czujnika na ,,0,,
Mierzysz zmianę wartości a nie wartość bezwzględną . Wstępnie ,,napnij,, czujnik i np ustaw na wartość np. 50 (możesz sobie zrobić znak markerem na tarczy - czyli punkt wyjścia )Wykonujesz dwa obroty aby się upewnić czy za każdym razem wskazanie czujnika jest takie sama w tym samym miejscu.Jeśli np odczytana wartość max była 53 działki a minimalna 46 działek to wartość bicia wynosi 53 - 46 = 7 czyli 7 działek .Ponieważ jedna działka odpowiada wartości 0,01 mm (w tym przypadku wartość bicia to 0,07 mm)
To nie koniec pomiarów Jeśli wyszło bicie (i jest poza granicą tolerancji) należy sprawdzić piastę koła czy jest ok.Wykonuje się to tak samo jak w przypadku tarczy z tym że czujnik przykłada się do samej krawędzi piasty (przy pomiarze tarczy ustawia się czujnik 10 - 15 mm od górnej krawędzi.Pamiętając o dokręceniu tarczy wszystkimi śrubami równym momentem np 50 Nm) W przypadku piasty maksymalna odchyłka to 0,03 mm
Ostatnio robiłem pomiar Mazdy 6 z 2009 roku łącznie z wymianą wszystkich tarcz i klocków wraz z płynem - nagrałem filmik dla właściciela i skasowałem Ale będę u siebie wymieniał płyn hamulcowy to się poświęcę i zrobię film instruktażowy
Użytkownik backdraft998 edytował ten post 13:51, 09.07.2018