Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Grzeje się, brak ciepłego nawiewu.. 2.2 ictdi

VII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 ognistysmall

ognistysmall
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • SkÄ…d:SÅ‚upsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:29, 10.04.2018

Witam, przetrzepałem już mnóstwo tematow i dalej jestem bez odpowiedzi

 

Otóż mam taki problem grzeje się silnik podczas jazdy, na postoju sie nie grzeje. Zmieniłem już termostat, termowłacznik, płyny.

Nie ma ciepłego nadmuchu, dolny wąż od nagrzewnicy jest gorący, a górny był takjakby pusty, suchy istnieje mozliwość zatkania ?

Jeśli chodzi o węże od chłodnicy to górny wprowadzający wodę z silnika goracy, dolny zimny termostat czysty nowy

 

Samochód może stać na postoju 2h nie zagrzeje sie, 5 min drogi w ruchu zaczyna grzać. Co jeszcze nie właczaja sie wentylatory chociaż zmieniałem termowłącznik bo robilem test na krotko.

 

Jakies mozliwe porady ?

 

 

Pozdrawiam


  • 0

#2 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • SkÄ…d:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 13:57, 10.04.2018

Możliwa przyczyna - uszczelka pod głowicą (dmuchnięta).

 

Na razie próbować ją wykluczyć albo potwierdzić np badając czy nie ma CO w płynie chłodniczym.


  • 0

#3 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • SkÄ…d:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:57, 10.04.2018

Odpowietrz porządnie układ


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie ma ciepłego nadmuchu, dolny wąż od nagrzewnicy jest gorący, a górny był takjakby pusty, suchy istnieje mozliwość zatkania ?


A co do zatkania to możliwe ale może też być że nastawnik co otwiera wodę na nagrzewnice zepsuł się. Włącz zapłon, wyłącz klime i radio i kręć pokrętłem od temperatury i słuchaj czy słychać nastawnik.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#4 ognistysmall

ognistysmall
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • SkÄ…d:SÅ‚upsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:10, 10.04.2018

Co do uszczelki to płyn normalny, nic nie bierze, ani nie ma śladów płynu w oleju.

 

Nastawnik to takie male plastikowe urzadzenie z linka przy wejsciu z komory do narzgewnicy ? Jesli tak to otwiera i dziala, dzis sprawdzalem jest tez drozne

 

 

Pozdrawiam

 

A moze byc przyczna pompa wody ? Jakie bylby objawy?


  • 0

#5 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • SkÄ…d:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:27, 10.04.2018

Uszczelka nie musi dać od razu typowych (drastycznych) objawów - może właśnie zaczynać się tak jak u Ciebie.

 

Dlatego pisałem ,,wykluczyć" - bo trzeba mieć pewność zanim się za nią zabierze (nieraz można się cieszyć, że to uszczelka - czego Tobie nie życzę).

 

Trochę na nią wskazuje - wypychanie płynu z nagrzewnicy (brak ciepłego nawiewu); grzanie silnika pod obciążeniem (wysokoprężne produkują mało ciepła, więc na wolnych może być ok).

 

Co do pompy wody (nie mam pewności jaka jest u Ciebie) ale najczęściej ma solidny metalowy wirnik - więc to się nie psuje. Jeśli zasilana jest paskiem wielorowkowym (tego nie wiem - ale zaraz ktoś Ci napisze) to jego słaby naciąg powodowałby przegrzewanie.


Użytkownik piasek101 edytował ten post 20:30, 10.04.2018

  • 0

#6 ognistysmall

ognistysmall
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • SkÄ…d:SÅ‚upsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:27, 11.04.2018

Uszczelka nie musi dać od razu typowych (drastycznych) objawów - może właśnie zaczynać się tak jak u Ciebie.

 

Dlatego pisałem ,,wykluczyć" - bo trzeba mieć pewność zanim się za nią zabierze (nieraz można się cieszyć, że to uszczelka - czego Tobie nie życzę).

 

Trochę na nią wskazuje - wypychanie płynu z nagrzewnicy (brak ciepłego nawiewu); grzanie silnika pod obciążeniem (wysokoprężne produkują mało ciepła, więc na wolnych może być ok).

 

Co do pompy wody (nie mam pewności jaka jest u Ciebie) ale najczęściej ma solidny metalowy wirnik - więc to się nie psuje. Jeśli zasilana jest paskiem wielorowkowym (tego nie wiem - ale zaraz ktoś Ci napisze) to jego słaby naciąg powodowałby przegrzewanie.

 

Hmm ciekawa teoria z ta uszczelka, ale jest jeszcze problem ze nie wlaczaja sie wentylatory ani na klimatyzacji, ani normalnie, chociaz wymieniony termoczujnik, termostat, jak moglbym sprawdzic co im dolega?

 

Pozdrawiam


  • 0

#7 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • SkÄ…d:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:05, 11.04.2018

Jak masz korek powietrzny w układzie (sam pisałeś o pustym górnym wężu) to czujnik może nie dostawać informacji o zbyt wysokiej temperaturze.


  • 0

#8 plichu5

plichu5
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • SkÄ…d:mosina
  • Silnik:2.2
  • Wersja:es
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:41, 04.05.2024

Dla potomnych . Moja kobita grzeje autostrada nagle auto przestaje reagować na pedał przyspieszenia . Kontrolka silnika ,vsa itd . Błędy sprawdzone na HDS od pedała przyspieszenia p2127 i p2122. Oky sprawdzone wszystko ,czujnik przyspieszenia podmieniony na sprawny . Dalej to samo . Ale ja nim nie jezdzilem . Wkoncu wsiadłem podłożyłem HDS i jadę a tu widzę że auto się grzeje ,brak nawiewu . Ten 115 c . Wracam diagnoza . Pierwsze patrzę drożność nagrzewnicy potem termostat sprawdzam oky i ściągam pasek . Obracam pompa wody niby oby ale mówię wsadzę kamerkę do termostatu zobaczę wirnik .A tu znok . Brak łopatek . Założyłem nowa pompę i auto hula. Sypało błędami potencjometru pedała gazu . Wnioskuję że komp odłączał gaz żeby autem dalej nie pojechał i nie przegrzał . Zaznaczę że to silnik 2.2 ictdi. Pozdro
  • 0

#9 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8,892 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 22:11, 04.05.2024

Jaki przebieg? OEM pompa?

Ciekaw jest ten brak łopatek bo OEM pompa wytrzymuje mwiecej niż 500k km
  • 0

#10 Åšlepak

Åšlepak
  • Administrator
  • 6,049 postów
  • SkÄ…d:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 348
Wzorowa

Napisano 22:39, 04.05.2024

Pewnie jeżdżone na wodzie wcześniej było, kolega pewnie nie ma auta od nowości.
Stąd takie a nie inne skutki, nie spotkałem się jeszcze z uszkodzoną pompą w n22.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq