Skocz do zawartości


RODO w HAKP

temperatura silnika/płynu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:29, 05.05.2010

witam

mam do powrotu jakies 700 km. w korkach w mieście zaczyna mi skakac temperatura (do3/4) raz poszlo prawie pod koniec

1. co pisza w instrukcji nt temperatury - tzn kiedy stanac???
2. co radzicie - jechac omijajac korki i ewentualnie kiedy zatrzymac na schlodzenie czy robic na szybko fure?

po trasie i w miescie bez korkow jest ok

dzieki

... :k a mialy sie nie psuć ;-)

pozdr
  • 0

#2 Mariusz439

Mariusz439
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:potrójne miasto
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:06, 05.05.2010

temat byl walkowany pare dni temu.
Prawdopodobnie wentyl Ci sie nie załacza.
Włączaj klime, która wymusza uruchomienie wiatraków albo wymień termowłącznik
  • 0
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:50, 05.05.2010

jechalem na wlaczonej klimie i to bylo

tez mi sie wydaje ze to termowlacznik

pytanie jest czy robic tu na miejscu czy wrocic spokojnie do domu.

i czy na "lekkim" przegrzaniu (3/4) jechac czy nie?
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:57, 05.05.2010

czy na "lekkim" przegrzaniu (3/4) jechac czy nie?


Myślę że jak nie gotuję płynu to możesz jechać, miałem tak w innym aucie i nie było problemu
  • 0

#5 Mariusz439

Mariusz439
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:potrójne miasto
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:47, 05.05.2010

jechalem na wlaczonej klimie i to bylo

tez mi sie wydaje ze to termowlacznik

pytanie jest czy robic tu na miejscu czy wrocic spokojnie do domu.

i czy na "lekkim" przegrzaniu (3/4) jechac czy nie?

Jak włączałeś klimę i temperatura nie spadała to już dziwne. Ale ja mam tylko v gena ;) i może u mnie sa jakieś inne rozwiązania.

Termowłącznik to nieduży wydatek i samemu można to szybko zrobić. Jak ktoś napisał w poprzednim wątku - już w 6 gen jest montowany na jakiś zatrzask, tak wiec wymiana to pikus
  • 0
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

#6 gomez405

gomez405
  • Klubowicz
  • 104 postów
  • Skąd:kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:13, 05.05.2010

a moze bezpiecznik lub przekaźnik wentylatora
  • 0

#7 novi

novi
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:57, 05.05.2010

A ja byłem w ASO z pytaniem dlaczego wentylatory się nie załączają... w dieslu..bo trzeba skrajnych warunków aby się załączyły...
  • 0

„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)


#8 gomez405

gomez405
  • Klubowicz
  • 104 postów
  • Skąd:kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:02, 05.05.2010

A ja byłem w ASO z pytaniem dlaczego wentylatory się nie załączają... w dieslu..bo trzeba skrajnych warunków aby się załączyły...


ciekawe jakie to skrajne warunki i ile taka głowica wytrzyma
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:28, 05.05.2010

moze ktos od 7 looknac w instr i powiedziec co tam pisza o tym kiedy pzestac jechac w zw. z w.w. problemem??
jestem na wyjezdzie a nie mam przy sobie..

[ Dodano: 2010-05-05, 17:45 ]
przestac rzecz jasna
  • 0

#10 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:01, 06.05.2010

ciekawe jakie to skrajne warunki i ile taka głowica wytrzyma


Z tego co wyczytałem i kiedyś testowałem to w dieslu są dwa termowłączniki. Jeden załacza wentylatory na niskiej prędkości od 93 stopni, a drugi włącza wyższą prędkość wentylatora przy 100 stopniach. Testowałem to w ten sposób, że to ostrej jeździe zatrzymywałem auto, wyświetlałem temperaturę płynu chłodzącego na palelu radia (poprzed możliwość testowania czujników klimy na panelu radia, a jednym z nim jest czujnik temperatury płynu chłodzącego) i trzymałem auto na 2000 obrotach/min. Faktycznie po przekroczeniu 93 stopni na wyświetlaczu załączyły się wentylatory. Nie sądzę, aby producent wybrał za wysoką temperaturę załączenia wentylatorów, żeby szkodziło to głowicy auta.
  • 0

andref


#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:41, 06.05.2010

mam prosbe. jutro wracam - niech ktos wreszcie looknie w ta instrukcje
  • 0

#12 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:49, 06.05.2010

No ale jak jedziesz to też Ci ta temp rośnie? Przecież pęd powietrza powinien chłodzić? Może spróbuj ewentualnie z ogrzewaniem na maks jechać jak wskazówka zacznie lecieć do góry?
  • 0

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:20, 06.05.2010

jak jade to luz - jest chlodzenie, ale boje sie ze moge utknac w koreczku na dluzej... i wtedy chce wiedziec czy zalecaja stawac wczesniej niz sie zagotuje czy mozna jechac dopoki sie nie gotuje (rozumiem ze to koncowka skali???)
  • 0

#14 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:28, 06.05.2010

jak jade to luz - jest chlodzenie, ale boje sie ze moge utknac w koreczku na dluzej... i wtedy chce wiedziec czy zalecaja stawac wczesniej niz sie zagotuje czy mozna jechac dopoki sie nie gotuje (rozumiem ze to koncowka skali???)

W instrukcji piszą, że należy przerwać jazde jak wskazówka dochodzi do czerwonego pola. Potem ewentualnie włączyć ogrzewanie na Hi (wtedy ciepło będzie oddawane do środka kabiny) i dolać płynu chłodniczego lub wody do zbiorniczka do max jeżeli poziom jest za niski (ale dopiero jak wskazówka temperatury odpadnie do połowy).
  • 0

andref


#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:42, 06.05.2010

dzieki za info

jeszcze jedno pyt - u mnie w type s wszystko jest czerwone, rozumiem ze czerwone pole to koniec wskazu???
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq