Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Woda wrze


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dudek

Dudek
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:pomorskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:35, 11.04.2010

Witam. Od kilku dni mam problem z układem chłodzenia, dokładnie po przejechaniu kilku km wrze mi woda w zbiorniczku wyrównawczym i muszę uzupełniać ubytek świeżą wodą. Dodam, że wskazówka od temp jest na wlaściwym miejscu, spalanie jest w normie, silnik chodzi normalnie, w czasie jazdy nie odczuwam żadnych różnic w dynamice... Mam nadzieję, że to nie uszczelka :cry: ale jak to sprawdzić i co jeszcze mogłoby być tego przyczyną. Pozdr
  • 0

#2 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:09, 11.04.2010

Lejesz tam zwykłą wodę?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#3 Dudek

Dudek
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:pomorskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:32, 11.04.2010

Tak leję zwykłą wodę (kranówę) :-/ Wiem, że powinien być płyn ale dodam, że miałem nieszczelność w chłodnicy i mechanior polecił mi dolanie uszczelniacza, zrobiłem wszystko według instrukcji tyle, że szkoda mi było dać na płyn i wody lałem. Ok nic nie ciekło, wszystko ładnie pięknie. Do momentu kiedy od kilku dni wrze mi w zbiorniczku przelewowym ale nic nie cieknie. W tym tyg będę miał chłodnicę. Mam nadzieję, że nie narobiłem dodatkowych 'głupot' :cry: (ahh ta dzisiejsza młodzież :roll: )
  • 0

#4 maslom

maslom
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EXEC
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:02, 11.04.2010

No to się nie dziw że Ci wrze :k

Temperatura płynu powinna być pomiędzy 90 a 100 stopni (przy 90 paru załącza się wentylator), więc normalna woda jest na granicy wrzenia. Nalej płynu do chłodnic, leje się go miedzy innymi dlatego że ma podwyższoną temperaturę wrzenia. Po co chcesz wymieniać chłodnicę?
  • 0

#5 Dudek

Dudek
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:pomorskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:56, 11.04.2010

Myślisz, że to właśnie woda jest przyczyną? Chłodnicę chcę wymienić bo jak już wcześniej pisałem miałem nieszczelność ale wlałem uszczelniacza i jest ok. Tylko, że nie wiem ile takie 'cuś' potrzyma i prędzej czy później będę musiał ją wymienić, chyba że da się to naprawić. Ok jutro zleję całą wodę i zaleję płynem chłodzącym. Oby tylko ten uszczelniacz nie puścił :-/

Zrobiłem samodiagnostykę i lampka silnika pokazuje tylko jeden błąd. Kod błędu 6 - Coolant Temperature Sensor -Czujnik temp. płynu chłodzącego. Gdzie ten czujnik się znajduje i co to oznacza? :-?
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:11, 12.04.2010

Wybaczcie ale nie mogę się powstrzymać jak czytam coś takiego to stwierdzam, że nie powinieneś mieć samochodu. Moja żona wie więcej na temat samochodów niż Ty.
Przepraszam za OT.
  • 0

#7 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:24, 12.04.2010

Wez szybko zlej ta kranowke, kamien Ci sie odklada, zapcha caly uklad chlodzenia, korozja.
Ogladales kiedys reklame Calgonu? :-) Tam nie wolno lac takiej wody pod zadnym pozorem :k
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#8 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:48, 12.04.2010

przecież wlał zapychacza - kamień z wody już mu bardziej nie zaszkodzi...

czujnik ECT (czujnik temp. płynu chłodzącego) masz pod aparatem zapłonowym
  • 0
AK

#9 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:56, 12.04.2010

Ogladales kiedys reklame Calgonu?


hmm a jakby kolega teraz dodał calgonu? Powinno pomóc :shock:
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#10 agloco

agloco
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:świętokrzyskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:58, 12.04.2010

Ostatnio walczyłem z problemem wrzenia wody w brata vectrze. Zamiast wymienić centralkę od ogrzewania też wolał dodać do płynu uszczelniacza, tak zabił chłodnicę na amen. Rozgrzej samochód do temperatury roboczej, żeby się termostat otworzył i sprawdź czy jest tak samo gorąca na odpływie jak na wężu którym wpływa( tylko uważaj na łopatki wentylatora :mrgreen: )
Jeśli nie to wyjmij i zalej ją octem, bełtaj z octem w środku, wylewaj, wlewaj drugą stroną, podłącz szczelnie węża ogrodowego i przepłucz ciśnieniem i znów ocet, zostaw na noc zalaną octem. U mnie to pomogło. Człowiek który od bardzo długiego czasu spawa chłodnice powiedział: żadnych Calgonów tylko octem Panie...
  • 0

#11 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:01, 12.04.2010

Ja nie polecam zadnych Calgonow, zeby nie bylo :-) Chodzilo mi o skojarzenie tej reklamy, i slynna grzalke :-)

W poprzednim aucie, mi mechanik plukal uklad jak kolega powyzej podal, waz i cisnienie, tylko potem zamiast octu, wlal mi jakis miks z ludwikiem, pojezdzilem tys km i przyjechalem na kolejne plukanie. U mnie wtedy walnela chlodnica oleju i sie dostal do ukladu chlodzenia.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#12 Dudek

Dudek
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:pomorskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:20, 13.04.2010

No tak, tylko że jak zrobię taką płukankę octem to mi uszczelniacz wypłucze. Wiem, że w tym wszystkim chodzi o to żeby układ był 'czysty' ale jak mi go wypłucze to mi nieszczelność się otworzy i sobie długo nie pojeżdżę... Chyba, że się mylę?
  • 0

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:56, 13.04.2010

przecież masz nową chłodnice to co za problem...
  • 0

#14 Dudek

Dudek
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:pomorskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:01, 13.04.2010

Chłodnica będzie dopiero w pon... Do tego czasu muszę czymś jeździć... np do pracy.
  • 0

#15 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 08:06, 14.04.2010

Chłodnica będzie dopiero w pon... Do tego czasu muszę czymś jeździć... np do pracy.

Jak da radę to jeździj. Przed zamontowaniem nowej chłodnicy przepłukaj układ
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq