Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Koniec hamulca po 4 hamowaniach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:19, 30.03.2010

Jadę przez warszawę dość dynamicznie, hamuje na 4 z kolei światłach z prędkości ok 80-100km/h. Na piątych czuję, że pedał wciskam coraz głębiej a hamowanie coraz słabsze. Zatrzymuję się ledwo przed przejściem z pedałem w samej podłodze. Czuję zapach spalenizny. Jadę dalej delikatnie, hamuję delikatnie, wracam do domu.Od czasu do czasu hamuję mocniej, wszystko ok. Pierwsza myśl: zagotowałem płyn? Na drugi dzień testowanie. Jadę na boczną drogę i zaczynam to samo. Przyspieszanie i mocne hamowanie 5-6 prób, i ostatnia próba kończy się tak jak w Warszawie- pedał wpada do podłogi, hamowanie słabiutkie, smród. Wychodzę z auta i otaczają mnie kłęby dymu z lewego koła. Prawe wygląda normalnie. Pojechałem do mechanika.
Mechanik przejżał cały przód: Klocki i tarcze zużyte równomiernie, klocki grube na ok 8-10mm, płaskie. Zaciski chodzą prawidłowo, cofają się bez problemu. Werdykt: "Nie wiem". Ja też nie wiem.
Po długim dumaniu wymyśliłem takie opcje:
1. Słabej jakości klocki, nie przystosowane do masy pojazdu i systemu hamulcowego. Nadmienię że tarcze i klocki TRW wymieniałem 12tyś km temu a płyn 5tyś temu
2. Słabo hamuje tył i przód jest nadmiernie obciążony.
3. Wadliwe lewe klocki które się szybko grzeją i zgodnie z zasadą działania EBD, prawy hamulec puszcza trochę i przez to samochód traci hamulce.

Nie mam więcej pomysłów.
Będę jechał na rolki żeby sprawdzić te hamulce ale tu mam pytanie. Czy rolki pokażą różnice na kołach jednej osi skoro jest wyposażony w EBD? Teoretycznie nie powinien prawda? Inna sprawa, już dawno wiadomo, że tył w Accordzie hamuje słabiej niż w innych samochodach. Czy ktoś pamięta jakie są wartości na dobrym hamulcu tylnym? Ostatnia sprawa to: chodzi mi po głowie odłączenie ABS i sprawdzenie co się stanie. Czy wystarczy wyjąć jakiś bezpiecznik i czy będzie się coś złego działo?

Jeśli ktoś sensownie odpowie na pytanie albo udzieli sensownej rady/sugestii to poproszę :mrgreen:
  • 0

#2 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:24, 30.03.2010

to mi wygląda na przegrzanie hamulców. Możliwe, że jedna tarcza ma jakieś mikropęknięcia i nadmiernie się nagrzewa.
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#3 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:39, 30.03.2010

Tylko jak to stwierdzić? Wymieniać na chybił trafił wolę klocki niż tarcze z klockami
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:50, 30.03.2010

Jak lewa tarcza nagrzewa się bardziej niż prawa to bym obstawiał zaciski do regeneracji. Konkretnie to trzeba by było wypompować tłoczki w zaciskach, sprawdzić ich stan i jeśli nie są zardzewiałe to wypolerować i zmontować na nowym zestawie naprawczym. Po tym dobrze odpowietrzyć układ w odpowiedniej kolejności. Co masz na myśli mówiąc że zaciski się dobrze cofają? Masz na myśli tłoczki czy prowadnice jarzma? U mnie też był ten sam problem z nagrzewaniem i słabą skutecznością i regeneracja pomogła.
  • 0

#5 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:40, 30.03.2010

Mam na myśli tłoczki. A co Ty masz na myśli? Jeśli zaciski są do regeneracji to co z nimi jest nie tak? W jakim sensie działają nieprawidłowo? Nie rozumiem tego do końca ale muszę chyba poczytać zasadę działania zacisków :oops:
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:00, 30.03.2010

Myślałem że chodzi Ci o te prowadnice jarzma. Jeśli chodzi o tłoczki to u mnie też się cofały prawidłowo, osłony nie były dziurawe ale i tak tłoczki były delikatnie zardzewiałe. I było to samo tzn słaba skuteczność i tarcze rozgrzewały się do czerwoności :shock: jak się parę razy mocniej zahamowało.

Jeśli zaciski są do regeneracji tzn że mogą mieć luzy na prowadnicach jarzma, osłony tłoczków mogą być dziurawe a tłoczki zardzewiałe. Trzeba to wszystko rozebrać wyczyścić i złożyć. Jeśli na powierzchni tłoczka są jakieś ogniska korozji to po mocniejszym wciśnięciu hamulca tłoczek wysuwa się a później nie cofa się prawidłowo a co za tym idzie układ nagrzewa się zbyt szybko powodując osłabione działanie .
  • 0

#7 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:08, 30.03.2010

No dobra a co trzeba do regeneracji? Pamiętam że w Civicu mechanik wymieniał mi tłoczek i uszczelkę. Tu chyba jest podobnie. A prowadnice jarzma też się wymienia? Czy próba typu: "podnoszę koło, hamuję kilka razy i sprawdzam czy się kręci" wystarczy żeby sprawdzić czy zacisk poprawnie pracuje?
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:32, 30.03.2010

Trzeba wypompować tłoczek sprawdzić czy nie jest zardzewiały i jak będzie bardzo zardzewiały to trzeba kupić nowy a jak nie to wypolerować i zamontować z nowymi osłonami gumowymi. Prowadnice muszą mieć luz żeby trzeba było je wymieniać.

Czy próba typu: "podnoszę koło, hamuję kilka razy i sprawdzam czy się kręci" wystarczy żeby sprawdzić czy zacisk poprawnie pracuje?


Jest to jeden ze sposobów na sprawdzenie. Ja sprawdziłem tak że podczas jazdy parę razy mocniej zahamowałem, podniosłem i koła się nie kręciły :oops:[/list]
  • 0

#9 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:41, 30.03.2010

No tłoczek miał chyba lekko brązowy nalot z tego co sobie przypominam. A co do zestawu naprawczego to jest jakiś konkretny dedykowany czy trzeba cos dobierać jak w civicu? Co robiłeś iu siebie i na jakich częściach?
  • 0

#10 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:43, 30.03.2010

Są dedykowane zestawy naprawcze -osłona tłoczka , oring uszczelniającu i osłonka odpowietrznika w komplecie
  • 0

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:53, 30.03.2010

Jest konkretny, w sklepie mówisz że chcesz zestaw naprawczy zacisku hamulcowego na przód lub tył do Hondy Accord 00 r 2.0 benzyna . U siebie to musiałem zregenerować przód i tył. Z tyłu miałem luzy na prowadnicach i porwane gumowe osłony tłoczka więc kupiłem nowe zaciski na szrocie i oddałem je do regeneracji. Z przodu nie było luzu na tych prowadnicach ale jeden tłoczek był zardzewiały więc kupiłem cały zacisk na szrocie . Do tego oczywiście kupiłem te dwa zestawy naprawcze( czyli te osłony gumowe) na tył i przód, przydał się też smar do składania ukł. hamulcowych .
  • 0

#12 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:55, 30.03.2010

tloczek z zewnatrz moze miec nalot wazne jest co pod gumowa oslona sie dzieje Dobry sposob bez wyjmowania tloczka to jak wyjmiesz klocki recznie powinien dac sie wepchnac do srodka zacisku Jak nie idzie to znaczy ze rdzawka go wziela

ps a propos tematu moze ktos by zmierzyl wymiary tloczka i rysunek zrobil a najlepeij dowiedziec sie z jakiego materialu jest wykonany Jestem tokarzem wiec moglbym cosik takiego wykonac i zapewne taniej jak w skelpie by wyszlo:)
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#13 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:09, 30.03.2010

znalazłem taki zestaw naprawczy http://www.iparts.pl...715-100807.html który jak będzie pasował to super. Ale tłoczka tu nie ma. Tłoczek trzeba kupić a z tego co wiem trzeba najpierw wyjąć stary, zmierzyć, zamówić i to trwa i trwa... No ale chyba tak trzeba będzie zrobić, nie ma wyjścia. A co z prowadzeniem jarzma? Da się kupić te trzpienie? Jak już robić to wszystko chyba, nie?
  • 0

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:38, 30.03.2010

Da się dokupić te trzpienie ale tak jak już pisałem wymienia się je tylko wtedy jak mają luz lub są zardzewiałe. Wg. mnie jak już będzie luz na tych prowadnicach to wymiana trzpieni może nie pomóc bo te gniazda prowadnic mogą być już zjechane. Wtedy pozostaje chyba tylko zakup zacisków na szrocie lub samych jarzm. Jak coś to mam do oddania lewy przedni zacisk bez tłoczka, prowadnice jarzma nie mają luzu :lol:
  • 0

#15 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:44, 31.03.2010

http://www.iparts.pl/auto...715-100807.html


Dokładnie taki
W Mińsku w Autokomplexie kosztuje 15 zeta, na drugi dzień ci to dowożą.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq