Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Rozszczelnienie klimy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:50, 20.03.2010

Cześć,

Czy to możliwe, że rozszczelniło się połączenie na styku wąż-odcinek aluminiowy ?

Po zimie nie załącza mi się klima, pewnie spadek ciśnienia gazu :-(
Szukałem śladów barwnika pod maską ale jedyna podejrzana rzecz na którą natrafiłem to fakt, że gumowy odcinek łączący sprężarkę ze skraplaczem (ten wygięty w dół w U) jest w połowie suchy i matowy a w połowie błyszczący. Jest sucho więc to nie jest od wody z jezdni - raczej jest czymś zatłuszczony. A że zaczyna się to od styku ze sztywnym odcinkiem od strony sprężarki to pewnie to będzie olej z układu klimatyzacji :-(

Pozdr,
Zbyszek
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#2 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:17, 20.03.2010

Czy to możliwe, że rozszczelniło się połączenie na styku wąż-odcinek aluminiowy ?

oczywiscie ze mozliwe, jadz na serwis klimatyzacji, tam panowie sprawdza kontrastem czy i gdzie masz ew. wyciek, bo ubytki z ukladu sa norma, nawet jak weze sa nieuszkodzone, wiec jak kilka lat czynnika nie dopuszczano to ubylo go juz tyle ze kompresor nie startuje

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#3 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:20, 20.03.2010

Czy to możliwe, że rozszczelniło się połączenie na styku wąż-odcinek aluminiowy ?

oczywiscie ze mozliwe, jadz na serwis klimatyzacji, tam panowie sprawdza kontrastem czy i gdzie masz ew. wyciek, bo ubytki z ukladu sa norma, nawet jak weze sa nieuszkodzone, wiec jak kilka lat czynnika nie dopuszczano to ubylo go juz tyle ze kompresor nie startuje

pozdr :mrgreen:


Ubytki normalne ale nigdy nie miałem aż takich żeby przestała się włączać sprężarka. Na serwisie ostatni raz byłem w czerwcu 2009, zamierzałem niedługo znów jechać. Klimę używałem ostatni raz zanim zaczęły się mrozy w grudniu, wtedy jeszcze działała...
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#4 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:21, 20.03.2010

no to faktycznie ubytek moze byc spory, zakladajac ze to ubytek czynnika, a nie inna przyczyna, ale tego na odleglosc nikt nie odpowie ;-)

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#5 Grzesiekk

Grzesiekk
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.6
  • Wersja:LS
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH5
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:17, 20.03.2010

Dokładnie miałem taki sam problem u siebie. Najpierw pojechałem do ASO i mechanik powiedział mi że kilka lat temu była akcja serwisowa właśnie na te przewody. W serwisie klimatyzacji wstawili nowy przewód i zacisneli na prasie.
Robiłem w tym serwisie "klik" i jak narazie działa :-)

Pozdr
Grzesiek
  • 0

#6 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 23:24, 20.03.2010

Szanowni Państwo będziecie mieć problemy z rozszczelnieniem klimatyzacji jeżeli nie będziecie użytkować jej zgodnie z instrukcją. klimatyzacja musi być załączona minimum raz w tygodniu i to bez względu czy temperatura jest na plusie czy minusie - każdy fachowiec od klimy i każda instrukcja to mówi.
  • 0

#7 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:43, 20.03.2010

klimatyzacja musi być załączona minimum raz w tygodniu i to bez względu czy temperatura jest na plusie czy minusie

na minusie i tak sie nie zalaczy, wiec po co samego siebie oszukiwac i przycisk AC naciskac w mrozy, ktore trwaly w tym roku duzo dluzej jak tydzien :roll:

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#8 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:17, 21.03.2010

na minusie i tak sie nie zalaczy, wiec po co samego siebie oszukiwac i przycisk AC naciskac w mrozy


Z tego co ja się dowiedziałem/usłyszałem od mechanika to chodzi o sprężarkę klimy aby popracowała trochę.
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#9 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:55, 21.03.2010

Z tego co ja się dowiedziałem/usłyszałem od mechanika to chodzi o sprężarkę klimy aby popracowała trochę.

no ale ona ma zabezpieczenie aby nie zalaczyc sie jak temp. otocznia jest mniej jak iles (najczesciej to okolo 2 stopni), a w PL tej zimy w wielu miejscach przez 2 miesiace bylo chlodniej niz 2 stopnie, wiec to cale wlaczanie w takich warunkach klimatyzacji aby sie "przesmarowala" to jeden wielki kit ;-) , klimatyzacje nalezy regularnie zalaczac aby sie przesmarowala, ale jak pogoda tego nie umozliwia to nie da rady i tyle ;-)

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#10 Yogas

Yogas
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:40, 24.03.2010

Cześć,

Czy to możliwe, że rozszczelniło się połączenie na styku wąż-odcinek aluminiowy ?

Po zimie nie załącza mi się klima, pewnie spadek ciśnienia gazu :-(
Szukałem śladów barwnika pod maską ale jedyna podejrzana rzecz na którą natrafiłem to fakt, że gumowy odcinek łączący sprężarkę ze skraplaczem (ten wygięty w dół w U) jest w połowie suchy i matowy a w połowie błyszczący. Jest sucho więc to nie jest od wody z jezdni - raczej jest czymś zatłuszczony. A że zaczyna się to od styku ze sztywnym odcinkiem od strony sprężarki to pewnie to będzie olej z układu klimatyzacji :-(

Pozdr,
Zbyszek


Mialem to samo w tym samym miejscu. Trzeba wyciagnac ten caly przewod i zakuc w jakims zakladzie ktory sie zajmuuje klimatyzacjami lub tak jak ja to zrobilem w zakladzie ktory sie zajmuje zakuwaniem przewodow cisnieniowych (do koparek itp)
  • 0

Do 27.04.2010 F18B2
Od 29.04.2010:


#11 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 18:16, 24.03.2010

Szanowni Państwo będziecie mieć problemy z rozszczelnieniem klimatyzacji jeżeli nie będziecie użytkować jej zgodnie z instrukcją. klimatyzacja musi być załączona minimum raz w tygodniu i to bez względu czy temperatura jest na plusie czy minusie - każdy fachowiec od klimy i każda instrukcja to mówi.


Spróbuj załączyć przy ujemnych temperaturach na zewnątrz :evil: (przypominam, że ostatnio mieliśmy dość długo z tym do czynienia :-D ). I tak próbowałem parę razy. A jak już się okazało, że jest cieplej i można by włączyć to już nie działała.

Zresztą niewłączanie szkodzi sprężarce a nie na robieniu się wycieków.

[ Dodano: 2010-03-24, 18:26 ]
No to mały update.

Albo nie miałem barwnika w układzie (dziwne, bo powinni dodać przy dopełnianiu w zeszłym roku) albo wyciek jest już dość wiekowy i barwnik zdążyła zmyć woda itp. (tej zimy nie było trudno). W każdym razie w zakładzie barwnika nie było widać w lampie UV ale jak w twarz wyciek jest stamtąd - widać nawet olej i poprzyklejany do niego piach na belce pod tym przewodem.
W każdym razie wczoraj układ był pusty, został napełniony gazem (150zł w plecy) i jutro jadę na sprawdzenie choć wg. mnie nie ma złudzeń gdzie cieknie.

W zakładzie koszt naprawy z gwarancją podali mi 280zł co się mija z celem (i sami mi to zresztą uczciwie doradzili) jako że cena nówki w ASO wynosi 305 zł brutto. Używka wchodziła by tylko w grę z auta z kierą po naszej stronie. Z anglika ta część ma zupełnie inny kształt (choć łączy dokładnie te same elementy tak samo umiejscowione) ze względu na inny przebieg przewodów i próba jej zastosowania w aucie z kierownicą po lewej spowodowałaby konflikt z przewodem idącym od sprężarki doi parownika.

Skoro mówicie że była na to akcja serwisowa to przed zamówieniem dopytam o to jeszcze w ASO.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#12 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:13, 26.03.2010

U mnie też po zimie nie działa klima .
Sprawdziłem dzisiaj przewody i rzeczywiście jest zawilgocony ten przewód w kształcie litery "U", widac że poci się zaraz pod zaciśnietą obejmą . Klima działała jeszcze w grudniu. Te przewody mają jakąś wade fabryczną , bo to nie pierwszy przypadek.
  • 0

#13 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 17:24, 26.03.2010

Możliwe, że mrozy pomogły. Też mi wycieka olej spod zacisku na łączeniu metal-guma.
Żadna akcja serwisowa mnie nie obejmuje :-( Po napełnieniu i dwóch dniach jeżdżenia z barwnikiem widać teraz wyraźnie w lampie UV że to właśnie stamtąd gaz wycieka (tj. z tego złączenia). Od razu został odessany cały gaz, żeby dalej nie wyciekał (na szczęście w dwa dni prawie nic nie ubyło).

Nowy przewód w ASO 305 zł brutto i dostępny prawie od ręki (tj. zamówiłem wczoraj a będzie do odbioru jutro).

Jeżeli ktoś w przyszłości myślałby o używce to z anglika NIE BĘDZIE pasować.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#14 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:37, 26.03.2010

Nowy przewód w ASO 305 zł brutto i dostępny prawie od ręki

czy nowy wolny jest juz od wady?
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#15 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:43, 26.03.2010

A kto to wie ? Jeżeli jakaś wada konstrukcyjna faktycznie była i była akcja serwisowa to pewnie tak. Poprzedni wytrzymał 8 lat więc ten jeżeli tyle wytrzyma to i tak przeżyje raczej to auto ;)
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq