Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Jakie max obroty w i-DTEC ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:55, 25.02.2010

Witam.
Mam pytanko:
- do ilu obrotów max podkreciliście swojego 2,2 iDTEC 150 KM ?

Ja dzisiaj w trybie S (mam automata) wkręciłem go na 5000 i na 2 biegu było 90 km/h
Ale jakoś miałem wrażenie ze nie chciał pojść dalej mimo skali do 6500 (chyba)
Kręcił ktoś wyżej ?

pzdr
  • 0

#2 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1,400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:04, 25.02.2010

kolego to diesel ...
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:06, 25.02.2010

kolego to diesel ...


tyle to ja wiem ;)
moze rozwiniesz ...
  • 0

#4 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1,400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:39, 25.02.2010

moze rozwiniesz ...

diesle na CR, zreszta tak jak i inne nie kreca sie do 6500 obrotow, i to bez znaczenia czy to honda czy nie, koniec przy 5 tys. nastepuje praktycznie w kazdym, a sens krecenia silnika konczy sie juz duzo szybciej

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#5 wrx77

wrx77
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:uk Hull
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:45, 25.02.2010

Zeby czasami ci kopyta nie pokazal ,takie obroty to sa zabojcze dla silnika ,baw sie tak dalej bez pelnego obciazenia to sie doczekasz niezlej kaszany w silniku,na remont silnika nawet nie licz,a gwarancja przejdzie ci kolo nosa ,jak sprawdza w jakim zakresier obrotow byla kolizja w silniku to wina wylacznie uzytkownika.Wiec powodzenia w kreceniu na czerwone w dieslu.
  • 0

#6 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:58, 25.02.2010

Wiecej niz te 5 000 nie zakrecisz. O ile w silniku benzynowym ilosc obrotow jest ograniczona przez konstrukcje silnika, o tyle w silniku wysokopreznym przez prawa fizyki, a dokladniej przez opoznienie zaplonu samoczynnego. Chyba w wiekszosci diesli powyzej 4 000 obrotow zaczyna gwaltownie spadac moment obrotowy, wiec nie ma sensu, ani nie jest to bezpieczne, krecic wiecej niz 4 500.
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:44, 02.03.2010

Zeby czasami ci kopyta nie pokazal ,takie obroty to sa zabojcze dla silnika ,baw sie tak dalej bez pelnego obciazenia to sie doczekasz niezlej kaszany w silniku,na remont silnika nawet nie licz,a gwarancja przejdzie ci kolo nosa ,jak sprawdza w jakim zakresier obrotow byla kolizja w silniku to wina wylacznie uzytkownika.Wiec powodzenia w kreceniu na czerwone w dieslu.


nie wiem o co ci chodzi z tą kaszana w silniku i gwarancją ...
dla wyjasnienia - jak walnę gaz w podłogę to w trybie D zmiana biegu nastepuje przy 4000 a w trybie S przy 4500 , czyli na początku czerwonego, wiec takie zmiany są ustawione fabrycznie
to wkrecenie na 5000 było w trybie S i na manualnej zmianie (manetki) wiec teoretycznie (nie sprawdzłąme w gwarancji) dozwolone
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:04, 02.03.2010

Jak nie będziesz kręcił bez obciążenia to nic się nie stanie (z silnikiem w każdym razie) - po to właśnie producent zrobił odcinkę żeby nie kręcić wyżej. Przy 5000 jest pewnie właśnie odcinka paliwa i dalej elektronika mu nie pozwoli.
Co do sensu kręcenia diesla, to o ile pamiętam vw ma jakiś puchar tdi na tor i tam błotniaki kręcą do 5500, a moc mają w okolicach 4500 więc jak widać sensu nawet w autach wyczynowych nie ma. Jak napisał V12, po prostu nie zdąży się wypalić ładunek w cylindrze i moc będzie gwałtownie spadać.
Zamiast kręcić wysoko lepiej jedź do np. masters tuning, oni robią już chip do VIII i to jak twierdzą bez śladów dla ASO :mrgreen:
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:21, 02.03.2010

Jak nie będziesz kręcił bez obciążenia to nic się nie stanie (z silnikiem w każdym razie) - po to właśnie producent zrobił odcinkę żeby nie kręcić wyżej. Przy 5000 jest pewnie właśnie odcinka paliwa i dalej elektronika mu nie pozwoli.
Co do sensu kręcenia diesla, to o ile pamiętam vw ma jakiś puchar tdi na tor i tam błotniaki kręcą do 5500, a moc mają w okolicach 4500 więc jak widać sensu nawet w autach wyczynowych nie ma. Jak napisał V12, po prostu nie zdąży się wypalić ładunek w cylindrze i moc będzie gwałtownie spadać.
Zamiast kręcić wysoko lepiej jedź do np. masters tuning, oni robią już chip do VIII i to jak twierdzą bez śladów dla ASO :mrgreen:


ok, sens mojego postu był inny - chciałem sprawdzić czy jest taka odcinaka i na ile jest ustawiona, po wymianie ifo wychodzi ze 5000 to wszystko
natomiast inną sprawą jest sens kręcenia silnika do tych obrotów, z dośwaidczenia juz wiem ze powyżej 4000 zaczyna się "lipa" - samochód juz nie ciągnie
co innego beznzyna - jezdziłem 2,0 w CR-V wiec wiem o co chodzi ;)
a mastersa chyba na wiosne odwiedzę - już trochę popytałem co i jak ;)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq