XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Maglownica samoczynnie przestała cieknąć - możliwe ?
#1 Guest_Anonymous_*
Napisano 20:57, 20.02.2010
Czy to jest możliwe aby maglownica samoczynnie przestała cieknąć ? Problem wyglądał tak, iż po zakupie hondy zeszłej jesieni, na przeglądzie w styczniu zauważyłem wyciek z układu kierowniczego. Nie był duży - nie zauważalny za bardzo na zbiorniczku, ale nieco zmoczył mi parę części pod autem, i zauważyłem regularną malutką plamkę pod samochodem - na wysokości kolumny kierownicy. Mechanik doradził bym pilnował płynu, dopóki nie ogarnę tego na serio, więc dokupiłem PSF i dolałem (jakieś kilka łyżek) - tak że zalałem równo z górną krawędzią kreski MAX . W ciągu kilku następnych dni wyciek się nasilił, ale po kilku kolejnych dniach ustał. Postanowiłem nie dolewać płynu i zobaczyć ile zejdzie. Więc po tych kilku dniach zszedł tylko tuż POD kreskę MAX - i przestał ciec - spokój już od dwóch tygodni - poziom płynu ani nie drgnie!
Co jest grane? Czy możliwe że poziom płynu był lekko ponad to co być powinno i po prostu jakoś uciekł - może ciśnienie było za duże czy coś ? Zaznaczam że nie mam żadnych objawów z układu - auto prowadzi się jak po maśle.
Z góry dzięki za pomysły jako że nie wiem czy umawiać się na regeneracje maglownicy czy nie.
Pozdrowienia,
regzer
PS:
Tak to wyglądało w styczniu na zdjęciu od spodu auta, kiedy wyraźnie ciekło:
#2 Guest_Anonymous_*
Napisano 10:26, 21.02.2010
#3
Napisano 17:46, 21.02.2010
[ Dodano: 2010-02-21, 17:46 ]
Miałem tak z filtrem oleju, jak było na plusie to było OK, jak przymroziło to z filtra pociekło :-/
Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.
#4 Guest_Anonymous_*
Napisano 19:02, 21.02.2010
Dzieki za odzew - w takim razie śledź wątek - może coś ktoś doradzi.witam ja mam taki sam problem tylko umnie wyglada to lepiej .Nie wycieka tyle zebym musial dolewac co jakis czas ,niemam pojecia co jest grane tak ze nie moge ci tu pomuc
regzer, na przeglądzie byłeś w styczniu tego roku ?? Jeżeli tak to ja bym tłumaczył to dużą minusową temperaturą na zew., powodując twardnienie wszelakich uszczelek.
[ Dodano: 2010-02-21, 17:46 ]
Miałem tak z filtrem oleju, jak było na plusie to było OK, jak przymroziło to z filtra pociekło :-/
Sęk w tym że mieszkam w Londynie obecnie, a tutaj duże mrozy nie występują. Bywało wszakże dosyć zimno i rzeczywiście od jakiś 2 tygodni jest dobrze w plusie - więc może to jest jakiś trop. Logiczne jest że w chłody uszczelki się kurczą i może wtedy występuje jakaś nieszczelność. To by tłumaczyło dlaczego całą jesień przejeździłem bez ani jednej kropelki pod autem - a było naprawdę ciepło 15-20 stopni. Jeszcze mi taka jedna rzecz przychodzi do głowy, że może po wyważeniu kół bić mi przestało na układ i stąd poprawa, Wyważanie było zrobione tak właśnie jakoś 2 tygodnie temu. Bicie nie było duże, powyżej 100km lekkie drżenie samochodu. Teraz jest bez najmniejszego drżenia - więc może przestało mi jakoś tam wytrząsać ten płyn z układu ?? Tak na głos myślę...
Ale idąc twoim tropem Siwy - czy jest sens dawać ludziom grzebać przy układzie kierowniczym - jeżeli by to miało wyciekać tylko tak okazjonalnie? Wracam w lipcu do kraju i myślałem o regeneracji maglownicy w tym zakładzie - ale teraz nie wiem czy się za to brać. Nie lubię jednak zostawiać czegoś niedorobionego w bryczce ;)
Dzięki z góry za wszelką pomoc.
r.
#5
Napisano 09:23, 22.02.2010
Potwierdzam slowa Siwego,regzer, na przeglądzie byłeś w styczniu tego roku Jeżeli tak to ja bym tłumaczył to dużą minusową temperaturą na zew., powodując twardnienie wszelakich uszczelek.
[ Dodano: 2010-02-21, 17:46 ]
Miałem tak z filtrem oleju, jak było na plusie to było OK, jak przymroziło to z filtra pociekło :-/
moja hania stala raz w nocy przy -20 na dworzu rano pod autem zobaczylem kilka kropel oleju, mroz zelzal i juz nic nie kapie.
I oby tak pozostalo, bo juz mnie "ciary" przechodzily jak myslalem ze to cos powazniejszego.
Kuba
#6
Napisano 20:41, 24.02.2010
Potwierdzam slowa Siwego,
moja hania stala raz w nocy przy -20 na dworzu rano pod autem zobaczylem kilka kropel oleju, mroz zelzal i juz nic nie kapie.
I oby tak pozostalo, bo juz mnie "ciary" przechodzily jak myslalem ze to cos powazniejszego.
Co do płynu chłodzącego to może tak być, ale z olejem na Twoim miejcu bym bacznie obserwował. Najlepiej na jakiś podnośnik wjechać i zobaczyć czy gdzieś się nie poci już.
#7
Napisano 22:40, 27.02.2010
[ Dodano: 2010-03-08, 20:01 ]
Ostatnio byłem na wymianie rozrządu w hondzie i przy okazji zapytałem mechanika o ten wyciek z maglownicy czy to możliwe, że samoistnie przestało cieknąć. Odpowiedział, że może tak się stać gdy był zalany olej który nie spełnia wymaganych norm dla tego układu. A mianowicie gęściejszy olej jest powodem zwiększenia ciśnienia przez pompę aby (przepchać olej przez zaworki), a wiadomo większe ciśnienie w układzie może być powodem rozszczelnienia. OLej PSF do układu wspomagania kierownicy jak wiecie jest bardzo rzadki i nie zmusza pompy do wytworzenia tak dużego ciśnienia w układzie co w rezultacie daje pozytywny skutek.
#8 Guest_Anonymous_*
Napisano 23:13, 12.03.2010
Puki co pozostaje sprawdzanie poziomu i dolewanie - jako że najwcześniej będę mógł coś z tym zrobić dopiero w lecie.
Ale żeby post nie był bezcelowy - mam pytanie. Czy konieczne jest robienie regeneracji w przypadku małego wycieku (50ml / miesiąc), czy może dolewanie to będzie mniejsze zło ? Chciałbym pojeździć autem jeszcze z kilka lat, więc jedyna wątpliwość mnie nachodzi odnośnie czy pozostawienie tego tak jak jest teraz może pogorszyć sprawę, czy nie ?
pozdro,
R.
#9
Napisano 12:26, 13.03.2010
A tak serio , to proponuję jednka naprawić ta maglownicę , poniewaz ten układ powinien być w 100% hermetyczny.
#10 Guest_Anonymous_*
Napisano 03:51, 25.03.2010
Z góry dzięki za pomoc,
pozdrawiam,
R.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych