Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Drgania ale tylko jadąc do wawy i inne problemy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 radam5

radam5
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:WWY
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:39, 16.02.2010

Jak w temacie sytuacja powtórzyła się 2 razy.
Dwa tygodnie temu jechał do wawy do siostry. Po zjechaniu z bocznych dróg na "autostradę" okazało się że powyżej 80-90km nie da się jechać i występują mocne drgania.
Kółka wyważałem dzień wcześniej więc pomyślałem że coś spartolili. Jakoś doczołgałem się do celu. Samochód postał z godzinkę i trza było wracać.
I zdziwko NIC nie drży :shock: prędkość 100, 120, 140 i NIC się nie dzieje.

Wczoraj wyjechałem do doktorka również do wawy i co.....
znów drgania :-x ale powyżej 90km/h
Po drodze mała pauza w salonie hondy 8-) i jazda dalej z drganiami
Po wizycie, wracając 0 (ZERO) drgań.

Normalnie nie wiem co się dzieje. Na stację diagnostyczną na razie nie pojadę bo mam przegląd za 2-3 tygodnie więc po co 2x płacić.


Występuje jeszcze jedna ciekawa rzecz.
Jadąc ok 30-40km/h i skręcając po lekkich łukach w prawo kierownica chodzi płynnie. Ale skręcając w lewo czuć (czasami nie zawsze) dziwne skoki na kierownicy.
Czyżby coś mogło się stać z maglownicą która puka od kilkudziesięciu tys km ale tylko przy wyłączonym silniku? (było to sprawdzane i luzów nie było)

Jest też lekkie ściąganie w lewo po zmianie opon na zimę. I czasami nawet kierownica lekko skręca jak ją się puści. Może to wina opon albo może coś z hamulcami (klocki już się kończą) będziemy sprawdzać na przeglądzie.

Miał ktoś podobne objawy?
  • 0

#2 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:49, 16.02.2010

Co do sciagania na lewo po zmianie opon to sprawdz cisnienie w nich. Ja tak mialem przy nierownym cisnieniu w oponach, tyle ze mi na prawo sciagalo.
  • 0

#3 radam5

radam5
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:WWY
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:54, 16.02.2010

Ciśnienie jest ok. Sprawdzane po wyważaniu i wczoraj też
  • 0

#4 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:00, 16.02.2010

Prozaiczna sprawa,która była już na forum opisywana.Na bocznych drogach jest sporo śniegu,a co za tym idzie śnieg-lód osadza się i zatrzymuje na felgach od wewnętrznej strony.Mamy wahania temperatur,sól na drodze i stąd te drgania.
  • 0

#5 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:11, 16.02.2010

a co za tym idzie śnieg-lud osadza się i zatrzymuje na felgach


To jakiś mały, koczowniczy lud musi się osadzać na tych felgach :r co to za lud Glinuś? ;-) Krasno-lud? :-P
  • 0

#6 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:20, 16.02.2010

Już poprawione :k :oops:
  • 0

#7 radam5

radam5
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:WWY
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:24, 16.02.2010

No dobra. To poczekamy i zobaczymy jak przyjdzie odwilż.

A coś w sprawie "płynności" pracy kierownicy przy skręcaniu w lewo?
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:43, 16.02.2010

Jak w temacie sytuacja powtórzyła się 2 razy.
Dwa tygodnie temu jechał do wawy do siostry. Po zjechaniu z bocznych dróg na "autostradę" okazało się że powyżej 80-90km nie da się jechać i występują mocne drgania.


-mam to samo i tak samo mysle jak Glinuś, ze to snieg i lud osadza sie na felach od srodka
-nie mam pojecia dlaczego nie wywala go sila odsrodkowa przy wiekszych predkosciach, ale wystarczy jak postoi gdzies na parkingu podziemnym, albo go umyje i mam spokoj do czasu, kiedy nie wjezdzam w wiekszy snieg
  • 0

#9 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:47, 16.02.2010

No dobra. To poczekamy i zobaczymy jak przyjdzie odwilż.

A coś w sprawie "płynności" pracy kierownicy przy skręcaniu w lewo?


Ja dodam do siebie, że to na 99% zewnętrzny przegub. Odczuwasz skoki kierownicy w skręcie bo blokuje kula w jednej prowadnicy, podobnie jest z wibracjami podczas jazdy na wprost. Jak się "ułoży" to jest git, a jak nie to czytaj powyżej. Sprawdź manżety na przegubach!!! Nawet jak pojeździsz to może być i 5 lat, a może jutro Ci go zmieli. Warsztat!!! Nie ryzykuj zblokowania koła, niech ściągną manżety i to obejrzą dokładnie.
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:04, 17.02.2010

ja tez obstawiam przegub ale moze wewnętrzny lub wieloklin wyrobiony na półosi pośredniej bo ja założyłem nowe półosie i dalej cos drży miedzy 80 a 110 km/h zobacz czy przegłub wewnetrzny rusza ci sie na na tej ośce.koleś z serwisu powiedzial mi ze coraz wiecej autek przyjeżdża z tako dolegliwoscia
  • 0

#11 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:47, 17.02.2010

ja tez obstawiam przegub ale moze wewnętrzny lub wieloklin wyrobiony na półosi pośredniej bo ja założyłem nowe półosie i dalej cos drży miedzy 80 a 110 km/h zobacz czy przegłub wewnetrzny rusza ci sie na na tej ośce.koleś z serwisu powiedzial mi ze coraz wiecej autek przyjeżdża z tako dolegliwoscia


Tak, tylko że są te skoki na kierownicy w skręcie, a to objaw uszkodzonej kuli lub prowadnicy zewnętrznego przegubu.
  • 0

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:27, 18.02.2010

ja tez czuje takie delikatne szarpniecia na kierownicy przy skrecie w lewo
  • 0

#13 radam5

radam5
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:WWY
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:42, 19.02.2010

Byłem u znajomego z jego obserwacji wynika że przyczyną jest niestety maglownica. Po podniesieniu samochodu i skręcaniu kołem czuć wyraźne skoki. Natomiast po dociśnięciu drążka do góry lub do dołu pracuje płynnie i bez stuków.
Przegub wydaje się być w porządku.
Sam myślałem o przekładni bo już od dłuższego czasu mi stukała i chyba w końcu się wytarła prowadnica.

Teraz pytanko
Czytałem że chyba w łodzi jest zakład specjalizujący sie w naprawach przekładni i że robią to w 1 dzień jak się umówię.
Macie namiary na ten warsztat i może jakieś doświadczenia z nim?


P.S.
czy to ten zakład http://maglownica.com/ ?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq