Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Awaria

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 kamilski

kamilski
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Warszawa/Puławy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:227
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:58, 21.02.2016

Goniłem sobie właśnie S8 do Warszawy i nagle przy 160km/h silnik szarpnął i stracił moc. Zaświecił sie check engine i powoli dotoczyłem się na stację benzynową. Nie mam pojęcia co to mogło być. Odpalam normalnie ale check się świeci. Zaraz spróbuję ruszyć, zastanawiam się czy to nie turbina... Dopiero co chipa na 215KM zrobiłem...
  • 0

#2 Boguś

Boguś
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Czechowice-Dz.
  • Silnik:1.7
  • Wersja:Civic CTDi Sport
  • KM:101
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:04, 21.02.2016

Podstawa to kody błędów. Poszukaj mechanika co posiada skaner diagnostyczny zgodny z ISO 9141-2. Niech Ci poda kody jakie zostały wygenerowane a forumowicze pomogą ;-) Nie wierz od razu w wymysły mechanika bo oni lubią naciągać na drogie wymiany ;-)
  • 0

#3 kamilski

kamilski
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Warszawa/Puławy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:227
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:11, 21.02.2016

Zgasiłem, ostygł i jadę dalej... Nie wiem co to było.
  • 0

#4 _k2_

_k2_
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Świętochłowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:49, 21.02.2016

miałem podobnie. A4 Wrocław - Katowice, tempomat ustawiony na 180 ...

Po ok. 100 km ładnej, równej jazdy włączył się check.

Zjechałem na pas awaryjny, wyłączyłem samochód, od razu odpaliłem i pojechałem normalnie dalej. Oczywiście check się świecił, ale samochód jechał normalnie.

Pojechałem do "magika" od komputerów samochodowych. Sczytał błędy. Wychodziło coś o ciśnieniu doładowania (powiązanie z turbiną). Powiedział że z jego doświadczenia nie jest to problem z turbiną a z DPFem. Jest na tyle ograniczony przepływ, ale nie przypchany całkiem, że komp wywala błęda.

Nie dzieje (nie działo się) się to podczas normalnej eksploatacji samochodu. Tylko podczas długiej, szybkiej jazdy.

Drugi raz tak mi się stało, też na A4, tyle że podczas powrotu z Rzeszowa.

Aktualnie jestem po wycięciu DPFa i jednej podróży A4 w kierunku Rzeszowa. Na razie spokój i mam nadzieję że tak zostanie :)


  • 0

Koszty napraw, części i paliwowe:

https://www.autocent...016/1999822316/


#5 kamilski

kamilski
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Warszawa/Puławy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:227
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:23, 21.02.2016

No i myślę, że masz racje. Bo ostatnio miałem ciagle pełny z dpf'em ale nie chciałem go jeszcze usuwać. Uśmiechnę się do muzyczki i zrobimy diagnostykę.

Użytkownik kamilski edytował ten post 20:23, 21.02.2016

  • 0

#6 Boguś

Boguś
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Czechowice-Dz.
  • Silnik:1.7
  • Wersja:Civic CTDi Sport
  • KM:101
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 06:40, 22.02.2016

Proszę was Panowie! Auto do was przemówiło błędem OBD komunikując dokładnie jaki jest problem a Wy twierdzicie że jest OK bo nic się nie dzieje. Mechanik podał kod błędu? Nie podał. Zgadywał. Super znawca. Sprawne auto a zwłaszcza diesel przy 180 nie dostaje zadyszki. Macie coś nie sprawnego. Radzę dokładniej słuchać co komunikuje OBD bo to może być dopiero szczyt góry lodowej. No ale lepiej za jakiś czas znów biadolić bo kolejny błąd wystąpi który będzie następstwem tego starego ale o nim już nie bedziecie pamiętać i trzeba będzie wróżyć z kuli. Powodzenia ;)
  • 0

#7 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1,296 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 07:07, 22.02.2016

Przyczyna jest prosta. Turbina przeładowała i rozłączyło. Gasisz, odpalasz i jedziesz dalej. Wystarczy trochę upuścić na WG i po problemie ale najpierw trzeba sprawdzić stan turbiny. Kod błędu to można sobie w d*pe wsadzić. DPF po takiej jeździe 180km/h i odcinku 100km powinien się sam wypalić. Temperatura powinna zrobić swoje.


  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#8 _k2_

_k2_
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:Świętochłowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:16, 22.02.2016

Proszę was Panowie! Auto do was przemówiło błędem OBD komunikując dokładnie jaki jest problem a Wy twierdzicie że jest OK bo nic się nie dzieje. Mechanik podał kod błędu? Nie podał. Zgadywał. Super znawca. Sprawne auto a zwłaszcza diesel przy 180 nie dostaje zadyszki. Macie coś nie sprawnego. Radzę dokładniej słuchać co komunikuje OBD bo to może być dopiero szczyt góry lodowej. No ale lepiej za jakiś czas znów biadolić bo kolejny błąd wystąpi który będzie następstwem tego starego ale o nim już nie bedziecie pamiętać i trzeba będzie wróżyć z kuli. Powodzenia ;)

 

Masz jakiś problem psychiczny ? Mamusia Cie nie kocha ?? 

Masz doświadczenie, pomysł co zrobić to pomagaj. Wycieczki typu "będziecie" bidolić zostaw dla kolegów z podwórka dla których jesteś "guru" ...

 

Nigdzie nie napisałem że jest to jedyny powód i wszyscy mają tak samo. Opisałem sytuację. 

I jeszcze jedno - ja nie proszę o pomoc.

 

PS Się wkurzyłem - wnerwiają mnie takie wpisy ...

Z mojej strony EOT


  • 0

Koszty napraw, części i paliwowe:

https://www.autocent...016/1999822316/


#9 Boguś

Boguś
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Czechowice-Dz.
  • Silnik:1.7
  • Wersja:Civic CTDi Sport
  • KM:101
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:32, 22.02.2016

Super że OBD można sobie w d**ę wsadzić. Po co to sprawdzać. Najlepiej wyciągnąć żarówkę ;)

Do _k2_ :

Mamusię mam kochającą więc Swoje problemy zostaw dla Siebie.

Doświadczenie mówi mi że system OBD w silnikach diesla Hondy zawsze mówi trafnie co dolega waszym wozidłom. Zgadywanie zostawcie "mechanikom - wymieniaczom" których główne doświadczenie opiera się na grupie VW i nieśmiertelnych TDI. Bądźcie mądrzejsi od macherów którzy doją Was z kasy. Bez obrazy za takie wpisy ale trochę czytam różne fora japońskie i wpisy typu " jechałem, zapalił sie CE ale zgasilem i jest OK mimo kontrolki CE" doprowadzają do przykrych wydatków ale szkoda zainwestować w skaner za 100zł i mieć podgląda w pracę jednostki napedowej.

Nie podam propozycji co jest nie tak bo mogę równie dobrze powiedzieć że szwankuje czujnik pedału hamulca który odpowiada zacswiatła "stop". Po prostu wróżenie.
  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8,892 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 09:21, 22.02.2016

K2 bez wycieczek osobistych, bo wujek moderator wyśle cię na wakacje.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#11 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1,296 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:39, 22.02.2016

A czym się różni praca silnika VW od Hondy? OBD może pokazać błąd mapsensora bo przeczytasz, że to błąd mapsensora. Wymienisz go a okaże się, że zdechła turbina bo za dużo pompuje albo za mało. Błąd to nie wszystko. Trzeba mieć troche pojęcia o pracy silnika turbodoładowanego i doświadczenia. Samo czytanie nic nam nie da


  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#12 Boguś

Boguś
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Czechowice-Dz.
  • Silnik:1.7
  • Wersja:Civic CTDi Sport
  • KM:101
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:27, 22.02.2016

Tym się różni że w Hondzie kody są na tyle dokładne by pokazać czy jest problem z połączeniem elektrycznym czy z samym czujnikiem.
  • 0

#13 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1,296 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:55, 22.02.2016

Jeśli miałbym bazować na samych kodach to wymieniłbym więcej czujników w jednym samochodzie niż VW  przekracza norme spalin.


  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#14 Boguś

Boguś
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Czechowice-Dz.
  • Silnik:1.7
  • Wersja:Civic CTDi Sport
  • KM:101
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:21, 22.02.2016

Błąd nie zawsze oznacza uszkodzenie czujnika. Warto wiedzieć jak je interpretować np korzystając z forum o danym modelu ;) Ale koniec glupot. Czekamy co tam użytkownik kamilski wywnioskuje i co to za błąd go zaskoczył w trasie ;)
  • 0

#15 kamilski

kamilski
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Warszawa/Puławy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:227
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:23, 22.02.2016

Dziś zaświecił się DPF... z wykrzyknikiem. A dopiero co się wypalał.

 

Zobaczymy co komputer wypluje. 

 

Dodatkowo kupuje oba czujniki: spalin i róznicy ciśnień. Jeśli to nie pomoże, wywalam to ustrojstwo.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq