XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Komputer pokładowy
#1
Napisano 14:28, 25.01.2010
Wiec dlaczego do jasnej cholery nie ma tu komputera pokładowego? Ja rozumiem, jakby to było jakieś skomplikowane rozwiązanie lub warunki techniczne by nie pozwalały uzyskać takich informacji ale ludzie, takie rzeczy mają yarisy z 2004 roku w wersji bazowej swoją droga też robione przez Japończyków.
Uważam komputer za bardzo przydatną rzecz, jednocześnie nieskomplikowaną i tanią więc nie jestem w stanie zrozumieć czemu tego nie ma w Accordach VII.
Może znacie kogoś z zespołu projektowego i macie jakieś informacje czym się kierowali pomijając komputer?
Druga sprawa, czy ktoś miał do czynienia z uniwersalnymi komputerami pokładowymi. Na ile są one dokładne i jednocześnie bezpieczne (czy nie będą wprowadzały zakłóceń na wtryskiwacze itp.).
#2
Napisano 14:30, 25.01.2010
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#3 Guest_Anonymous_*
Napisano 14:46, 25.01.2010
#4
Napisano 14:48, 25.01.2010
Witam kto nie ma komputera ten nie ma
Zdradzisz szczegóły
Mikołaj a orientujesz się czy po lifcie miały chwilowe spalanie czy tylko średnie?
I równie ważne pytanie - czy podmianka kompa z wersji po lifcie rozwiązuje problem czy nie?
#5 Guest_Anonymous_*
Napisano 14:51, 25.01.2010
#6
Napisano 15:05, 25.01.2010
Trigger, nie sadze ze jest to mozliwe, ale cholera wie. Duzo zabawy jesli sie da. Co do tego czy sie orientuje, to tak, mam przeciez kompa. Pokazuje chwilowe, srednie, czas od uruchomienia, ilosc km do tankowania, pokazuje bledy systemow, i informuje o roznych rzeczach.
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#7
Napisano 15:15, 25.01.2010
Co do tego czy sie orientuje, to tak, mam przeciez kompa.
No tak, popierdzieliło mi się bo jednocześnie myślałem o czymś innym
#8 Guest_Anonymous_*
Napisano 15:19, 25.01.2010
#9
Napisano 15:25, 25.01.2010
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#10
Napisano 15:55, 25.01.2010
#11
Napisano 16:20, 25.01.2010
W poprzednim samochodzie miałem zamontowany komputer własnej roboty który był podobny do tego
http://www.allegro.p..._w_obudowi.html
ogrom funkcji tej zabawki przerasta wszystkie kompy we wszystkich hondach razem wzięte. Oczywiście w tym kompie można zastosować różne wyświetlacze, przyciski itp . Jedynym rozsądnym miejscem zabudowy jest półka pod radiem ale zabudowa to pikuś da radę ładnie wkomponować.
Żeby podłączyć kompa potrzebne są 2 ważne kabelki 1. VSS czujnik prędkości i drugi kabelek od któregoś z wtryskiwaczy. kable te wchodzą do ECM/PCM czyli kompa który jest pod radiem na podłodze. Wczoraj grzebałem w serwisówce idzie te przewody znaleźć po schemacie elektrycznym aczkolwiek nie wiem czy przez szynę CAN to wszytko będzie czytelne dla tego kompa to pierwszy problem. Drugi problem to kalibracja tego kompa gdzie trzeba zalać do pełna wyjeździć najlepiej bak, znowu zalać do pełna i podać ile przejechało się km, i ile paliwa się spaliło. po takiej kalibracji wskazania będą w miarę dokładne ale nie idealne. W czym więc problem... ano w tym że ja w poprzednim samochodzie miałem kompa o identycznych funkcjach tylko kalibrowanego na podstawie ilości wtryskiwanego paliwa przez wtryskiwacz na 1 cykl. komputer zliczał cykle po kabelku od wtrysku i było mega dokładne zużycie paliwa. W poprzednim samochodzie (Nissan Almera) w książce serwisowej była podana informacja ile paliwa przypada na 1 cykl wtryskiwacza sprawa prosta. Nie wiem czy będzie możliwość znaleźć gdziekolwiek tą informację odnośnie accorda to jedna sprawa, druga czy cykle wtryskiwacza nie są jakoś zaszyfrowane przez CAN (nie jestem elektrykiem więc nie wiem przypuszczam że żaden elektryk z ASO Honda też tego nie wie) no i po trzecie na razie ta informacja w przypadku tego kompa co podałem linka jest zbędna bo jego w ten sposób się nie kalibruje. Dlaczego? bo do małej ilości samochodów są podane dane ile paliwa idzie na jeden cykl wtryskiwacza dlatego kalibrując kompa w ten sposób co napisałem wcześniej możemy ten komputer zaadoptować to każdego samochodu z wtryskiem.
Na stronie tej aukcji jest link do forum tam jest więcej info o tym kompie.
Już raz się do niego przymierzałem ale wtedy nie miałem serwisówki, teraz sprawę rozważam ponownie ale nie wiem czy CAN nie będzie bruździł no i ta kalibracja mnie nie przekonuje na pewno nie jest dokładna ale komputery w samochodach też nie są za dokładne... chociaż nie we wszystkich.
Generalnie jestem w temacie bo miałem takiego kompa w poprzednim samochodzie sam montowałem itp
Myślę że jak się zrobi cieplej to może się na niego skuszę... ale najpierw chce dołożyć tempomat tam będę również potrzebował kabelka VSS od prędkościomierza wtedy wyjdzie na jaw czy ten sygnał nie jest jakość zaszyfrowany przez CAN jeżeli będzie OK to pewnie i z wtryskiem będzie OK i wszystko będzie działać.
Jeszcze do do serwisówki accorda problem jest również taki że nie ma nigdzie dokładnie opisane wtyczek które wchodzą do ECM/PCM trzeba po schemacie szukać i porostu spisać kolory i zobaczyć czy to będzie to... ale jeszcze druga sprawa... może ja za bardzo nie umiem czytać schematu ECM/PCM jakby ktoś mógł wejść i zobaczyć... więc wchodzimy
1. Schemat inst. elektrycz.
2.Indeks schematu elekt.
3 ECM/PCM
i mamy 3 strony. Generalnie do kompa wchodzą 3 wtyczki na stronie jest taki długi prostokąt łamany na 3 części z napisem ECM/PCM do niego wchodzą różne kable o różnych kolorach... czy mam rozumieć że to są opisane kolory we złączach które wchodzą do kompa ? generalnie na zdrowy rozum innej opcji nie ma... ale chciałbym wiedzieć jak wy to interpretujecie.
#12 Guest_Anonymous_*
Napisano 20:18, 25.01.2010
#13
Napisano 20:20, 25.01.2010
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#14 Guest_Anonymous_*
Napisano 20:27, 25.01.2010
[ Dodano: 2010-01-25, 20:27 ]
a ona kupiła go nowego
#15
Napisano 20:30, 25.01.2010
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych