Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Praca silnika 2.2 I-DTEC.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bollinger

Bollinger
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Neverland
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:59, 04.01.2010

Pytam odnośnie jednej rzeczy...

Dziś zauważyłem, że jak sobie stoję na luzie (silnik rozgrzany) i stoję obok auta, to słyszę jakby dwa tryby pracy silnika, co chwilę, na zmianę. Pierwszy jest cichy i małoklekoczący, po chwili jest "cyk" (takie jakby przełączenie, cyknięcie) i silnik więcej klekocze i głośniej pracuje. Te cykle są przemienne i zmieniają się mniej więcej co 20-30 sekund...

Co to może być?

A w środku w kabinie jak mam nadmuch włączony, to słyszę takie jakby syczenie, które się pojawia jak dmuchawa jest na trzecim poziomie nadmuchu, temp. 27 stopni, kierunek na nogi i twarz, lub na nogi i szybę. Syczy, szumi, po chwili przestaje.

Macie pomysł?
  • 0

#2 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1,165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:03, 04.01.2010

Klima :mrgreen:
  • 0
F1

#3 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3,396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:04, 04.01.2010

U mnie jest cos podobnego, a mam poprzednia generacje i poruszalismy to tez na forum zdaje sie. Normalne.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#4 Bollinger

Bollinger
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Neverland
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:08, 04.01.2010

Klima

A/C off, także odpada.

U mnie jest cos podobnego, a mam poprzednia generacje


Masz dokładnie to samo?

Zauważyłeś, że zawsze tak jest, czy nie zawsze?
  • 0

#5 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3,396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:12, 04.01.2010

Jesli masz na mysli tak ze pracuje i nagle dzwiek "cyk" i jakby obroty sie podnosily, popracuje tak, znow cyk i jakby obroty spadly, to tak mam to samo. W srodku czasem slychac taki dzwiek jakby sie powietrze przeciskalo (wiatr).
To zdaje sie wiatraki odpalaja. Silnik musi byc nagrzany.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#6 Bollinger

Bollinger
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Neverland
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:13, 04.01.2010

Dziwne to w sumie, dziwnie to słychać.

[ Dodano: 2010-01-05, 00:26 ]
Jako ciekawostkę mogę napisać t, że dziś po raz pierwszy komputer pokładowy pokazał większe spalanie średnie niż dystrybutor. Co znaczy tyle, że za każdym poprzednim tankowaniem komputer pokładowy pokazywał spalanie średnie co najmniej o 0,2 litra większe niż wychodziło z dystrybutora (np. komp wskazywał 8,5, a z dystrybutora wychodziło 8,3). Dziś pokazywał 8,3, a z dystrybutora wyszło 8,5 litra. Niespodzianka.
  • 0

#7 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
  • Skąd:W-wa / WB / WPR
  • Silnik:4.2
  • Wersja:A8
  • KM:335
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Limo
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:23, 05.01.2010

moze zawór upustowy? :P na jalowych turbina lekko się kręci i powoli pompuje ciśnienie a przepustnica zamknięta więc w pewnym momencie je upuszcza.
  • 0

#8 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3,396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:26, 05.01.2010

Blade, w dieslach to tak nie dziala. Nie ma przepustnicy takiej jak benzynie.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#9 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:38, 05.01.2010

moze zawór upustowy? :P na jalowych turbina lekko się kręci i powoli pompuje ciśnienie a przepustnica zamknięta więc w pewnym momencie je upuszcza.

Jak jest zmienna geometria łopatek w turbinie to chyba nie ma już zaworu upustowego.
  • 0

andref


#10 mar_kow

mar_kow
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2,2
  • Wersja:i-CTDi
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:14, 05.01.2010

Taka praca to normalka zarówno przy starszej jak i nowszej wersji nadwozia, bo silniki tak naprawdę są takie same. Zmieniono tylko trochę osprzęt podnosząc moc silnika. Poprzez "cyknięcie" załącza się chyba drugi obieg i włącza wentylator, popracuje trochę i odłącza. Ma to coś wspólnego z klimą bo w przypadku jej pracy na obciążeniu widoczny jest również spadek napięcia (miałem słaby akumulator co było aż za bardzo widoczne).

W przypadku różnic spalania wg. wskazań komputera do dystrybutora to zawsze tak jest. Komputer wskazuje chwilowe maksymalne spalanie, natomiast silnik tak naprawdę nie spala wszystkiego paliwa i powraca ono z powrotem do zbiornika obiegiem zwrotnym. Przy czym diesel podobno jest pod tym względem oszczędniejszy od benzyny.
  • 0
Jak na razie zadowolony...:)

#11 Bollinger

Bollinger
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Neverland
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:19, 06.01.2010

Ale jak załącza się po tym cyknięciu, to klekocze dość mocno, aż się przestraszyłem, myślałem, że zaraz wybuchnie :D
  • 0

#12 mar_kow

mar_kow
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2,2
  • Wersja:i-CTDi
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:26, 06.01.2010

Ale jak załącza się po tym cyknięciu, to klekocze dość mocno, aż się przestraszyłem, myślałem, że zaraz wybuchnie :D


Nie powinien klekotać, jest to dźwięk silnika pod większym obciążeniem i nic poza tym. Twój jest jeszcze pewnie na gwarancji - ja bym podjechał do serwisu niech sprawdzą. Tyle że do dobrego, bo z tym niestety bywa różnie...
  • 0
Jak na razie zadowolony...:)

#13 Bollinger

Bollinger
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Neverland
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:15, 07.01.2010

No klekota jak diesel, nie jak traktor, ale jak jest to cyknięcie, to znacząco głośniej klekocze niż jak chodzi w trybie przed cyknięciem...
  • 0

#14 mar_kow

mar_kow
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2,2
  • Wersja:i-CTDi
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:30, 07.01.2010

No klekota jak diesel, nie jak traktor, [...]


Zmieni po prostu nieznacznie rytm pracy - to normalne.
  • 0
Jak na razie zadowolony...:)

#15 zkruk

zkruk
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:33, 15.01.2010

to na 100% jest klima
ona działa niezależnie od czujnika a/c on/off
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq