Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Skrzypiący pedał sprzęgła - jak to usunąć???

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
826 odpowiedzi w tym temacie

#496 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:43, 21.06.2015

Widzę, że nie tylko ja mam te utrapienie ze skrzypiącym pedałem sprzęgła. U was (VI gen) też skrzypi w momencie najgłębszego wciśnięcia sprzęgła? Przez te 34 strony znaleziono inne rozwiązanie niż gęsty smar?


  • 0

#497 szogun

szogun
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Piaseczno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:03, 23.06.2015

U mnie pedal tez skrzypiał rozważalem kilka opcji  lecz po pewnym czasie problem sam ustąpil , ale nie mam pojecia co bylo nie halo :)


Użytkownik szogun edytował ten post 01:06, 23.06.2015

  • 0
Arek

#498 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 11:40, 05.07.2015

u mnie przy przebiegu 160tys również zaczęło skrzypieć - o dziwo pomogło "mydło" ;) już ponad 3 tyg cisza


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#499 grzechh

grzechh
  • Forumowicz
  • 537 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV ES
  • KM:150 147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:RE5 CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:00, 05.07.2015

Dokładnie mydło najlepiej zdaje egzamin
  • 0

Long May You Ran


#500 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:15, 05.07.2015

Haha jak widac mozna sie jeszcze przejechac na mydle. Tez walczylem z tym skrzypieniem i pstrykaniem i skonczylo sie na dorobieniu popychacza pompy (grzybka) home made. Oczywiscie z lekko innym profilem grzybka. Zwykla sruba m8 zalozona na wiertarke, no i szlifierka. Taka profizoryczna tokarka, robimy grzybek wedle uznania. Wygladzamy papierkiem na mokry i montujemy. Spokoj juz od roku.


  • 0

#501 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:56, 08.07.2015

Borykam się ze skrzypiącym sprzęgłem od dłuższego czasu. Wszelkiej maści smary i specyfiki pomagały na góra 100km, pomimo zawansowanej formy aplikacji (np blokowanie sprzęgła w pozycji wciśnietej na noc, żeby sobie smar w sprayu spokojnie wysechł).

Przed wczoraj natomiast zrobiłem patent, który podsunął jeden z Was w tym albo innym wątku o pedale sprzęgła - obróciłem oś popychacza pompy o 180 stopni - tak, ze zawleczka jest teraz od strony drzwi. Autem zrobiłem już jakieś 1200 km i jak na razie błoga cisza. Jak zacznie skrzypieć to dam znać. Na tę chwilę mogę polecić jako doraźne rozwiązanie, tego jakże wk*&&^%$go zjawiska. Uważajcie tylko przy montażu zawleczki, bo jest o wiele gorszy dostęp jak jest po drugiej stronie a jak Wam wpadnie gdzieś za bezpieczniki czy pod podłoge to pomaga tylko chwytak z magnesem i herbatka z melisy ;)

 

[edit. 14.07.2015]

Niestety to rowiązanie nie sprawdziło się na długo. Po ponad 2 tys km, znowu zaczeło skrzypieć, i teraz już nie ma żadnej różnicy. Zaraz zamawiam gumkę z wysprzęglika, i będę robić patent, który tutaj podpatrzyłem.


Użytkownik mcgyver555 edytował ten post 09:50, 14.07.2015

  • 0

#502 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 05:48, 09.07.2015

Dlatego,wystarczy zmienic ustawienie'' grzybka'',poprzez regulacje dlugosci skoku.

U mnie tez zaczynal pedal skrzypiec...smarowanie nic nie dawalo.

Pomogla lekka regulacja.


  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#503 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:56, 09.07.2015

po tej "regulacji"  skrzypienie szybko wróci. zostawiając na cała  noc   zablokowane sprzęgło w pozycji wciśniętej tylko sobie uszkodzisz docisk.

jak ktoś chce za przysłowiowe "darmo" sobie to naprawić to trzeba tłoczek z popychaczem całkiem wyciągnąć i zamiast to szlifować na gładko jak niektórzy próbowali, grubszym papierem ściernym właśnie porysować powierzchnię tak żeby był rysy zarówno plastikowego tłoczka jak i metalowego popychacza w miejscach gdzie się stykają. potem na to gęsty smar np silikonowy  typu  CX-80 i na kilka miesięcy powinien być spokój.  bez demontażu tłoczka nie da się tego zrobić. nie trzeba  demontować  całej pompy.


  • 0

#504 dj-napster

dj-napster
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:1.6
  • Wersja:VTEC
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1990
  • Nadwozie:EE8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 01:49, 04.08.2015

Przeczytałem kilka postów ale tamat jest bardzo długi i nie chce mi sie go czytać.

Powiem tylko że u mnie w dwóch hondach miałem problem ze skrzypieniem i tak to już jest z powodów konstrukcyjnych, skrzypi gniazdo kulki na łapie sprzęgła, ale nie to gniazdo przy wysprzęgliku tylko na łapie w skrzyni.

Gniazdo smaruje się podczad wymiany sprzęgła bo wtedy jest wszystko rozebrane, bez zdejmowania skrzyni jest bardzo trudne dojście,  trzeba zdjąć gume na skrzyni tam gdzie łapa i jakimś czymś wprowadzić smar lub psiknąć w okolice skrzypiącego gniazda, jak się trafi to załatwi sprawę skrzypienia.

 

 

fota znaleziona w sieci:

sworzen%20(Small).jpg


  • 0

#505 czekoladka

czekoladka
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:WE
  • Silnik:2,4
  • Wersja:typeS
  • KM:190 Pb+Lpg
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:11, 06.09.2015

 

 

[edit. 14.07.2015]

Niestety to rowiązanie nie sprawdziło się na długo. Po ponad 2 tys km, znowu zaczeło skrzypieć, i teraz już nie ma żadnej różnicy. Zaraz zamawiam gumkę z wysprzęglika, i będę robić patent, który tutaj podpatrzyłem.

 

Próbowałem zastosować manewr z zakładaniem owej gumki , ale nie udało mi się przejść etapu  co zrobić żeby odkręcić ów ceownik łączący pedał z popychaczem  i  jak odkręcić nakrętkę kontrującą . Tam nie ma miejsca żeby wsunąć jakieś klucze . Czy popychacz należy wymontować? .

Prosze o pomoc! 


  • 0

zakupie...osłona katalizatora CL9


#506 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:45, 07.09.2015

ceownik odłączasz wyciągając tylko zawleczkę i wysuwasz bolec który to łączy ze sobą ..to wszystko .Nie no ..kluczem podejdziesz aby odkręcić nakrętkę kontrującą Jest tam mało miejsca to fakt ale trzeba dobrze się ułożyć :-).Gumkę nakładasz od strony tego ceownika po jego zdjęciu z popychacza (prentu z gwintem ,od strony pedału). Nie trzeba nic wymontowywać

acha.. nakrętkę kontrującą popuść(rusz) przed rozpięciem tego ceownika ..będzie łatwiej


Użytkownik Wlodar edytował ten post 09:56, 07.09.2015

  • 0
                       

#507 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:43, 04.10.2015

Panowie, u mnie skrzypi sprzęgło ale "spod maski" a nie w kabinie. Szczególnie jak szybko odpuszcza się pedał przy zmianie biegów.

Wciskanie i puszczanie sprzęgła na wyłączonym silniku nie powoduje żadnych hałasów.

Co można z tym zrobić?


  • 0

#508 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:30, 10.10.2015

Dźwięk coś rzeczywiście jak piszczenie
zaznaczę że sprzęgło łapie dość wcześnie więc chyba nie koniec okładzin

a jaka tulejka, i czy skomplikowana jest jej wymiana?


  • 0

#509 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:42, 10.10.2015

Jezeli chodzi o "ta" slynna tulejke to koszt rowny wymianie sprzegla jesli chodzi o robote, chociaz sama tulejka kosztuje tylko pare zlotych. Objawia sie sie przerazliwym piszczeniem najczesciej przy ruszaniu, ale mozna z tym jezdzic az do wymiany sprzegla.


  • 0

#510 jaro19591

jaro19591
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:17, 11.10.2015

Dopiero teraz wpadłem na ten temat, nie wiedziałem że jest tp "standardowa" przypadłość Accorda. Parędni temu poczęstowałem wszystkie ruchome części pedału gęstym białym smarem w sprayu. Na razie jest cisza.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq