Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

wymiana nagrzewnicy w CG8

VI nagrzewnica CG8

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#46 Kubek

Kubek
  • Klubowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:55, 10.11.2024

Witam, jutro działam dalej gdyż po odłączenie gazu od przewodów płynu chłodzącego oraz mieszalnika w Hondzie wkoncu zrobiło się ciepło. Podejrzewam że parownik jest za daleko od rozgałęzienia przewodów i pompa nie ma takiej wydajności żeby przepchnąć dodatkowo płyn do nagrzewnicy mieszalnik jest nowy więc go wykluczam ale jutro sprawdzę wszystko dalej dokładnie

Czyli coś się wyjaśnia, fajnie. Nie wiem jak pompa z wydajnością, ale może jakiś przewód z tych co odłaczyłeś jest zamieniony (coś jak w hydraulice np. instalacji c.o. zamienione zasilanie z powrotem).


  • 0

#47 Pr0m1l

Pr0m1l
  • Młodszy Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:143
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:15, 10.11.2024

Generalnie o tym nie pomyślałem, zamieniałem jedynie węże przy nagrzewnicy, ale może warto zamienić węże od gazu miejscami 🤔 kolejna rzecz jutro do sprawdzenia, ale przynajmniej wiem że nagrzewnica drożna i wszystko w środku działa tak jak powinno 😅
  • 0

#48 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 9104 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 119
Wzorowa

Napisano 09:49, 12.11.2024

a jak masz podpięte przewody wodne reduktora? 
Jak widać wpięcie reduktora robi problem. Masz go wpięty na złączkach T czy Y? 
Bo jeśli główny przepływ idzie w kierunku reduktora to nagrzewnica może nic nie dostać. 


  • 0

#49 Pr0m1l

Pr0m1l
  • Młodszy Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:143
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:51, 12.11.2024

Główny przepływ idzie w kierunku nagrzewnicy i jest T, ale ogarnięte po zimie nagrzewnica idzie do wymiany bo zdejmując górny wąż od powrotu z nagrzewnicy na odpalonym aucie nic nie leci dopiero przy gazowaniu
  • 0

#50 Kubek

Kubek
  • Klubowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:22, 12.11.2024

Główny przepływ idzie w kierunku nagrzewnicy i jest T, ale ogarnięte po zimie nagrzewnica idzie do wymiany bo zdejmując górny wąż od powrotu z nagrzewnicy na odpalonym aucie nic nie leci dopiero przy gazowaniu

Czyli wygląda na to że nagrzewnica zamulona (chyba). Ja bym jednak poszedł w dobry środek i jeszcze raz płukanie, ale to już Twoja decyzja.


  • 0

#51 Pr0m1l

Pr0m1l
  • Młodszy Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:143
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:17, 12.11.2024

Przeczekamy zimę z tą decyzją póki jest ogrzewanie 😅 po allegro niby są nagrzewnicę po około 150 zł gorzej tylko czy dużo zabawy z wymianą jej będzie 😃
  • 0

#52 Kubek

Kubek
  • Klubowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:43, 13.11.2024

Główny przepływ idzie w kierunku nagrzewnicy i jest T, ale ogarnięte po zimie nagrzewnica idzie do wymiany bo zdejmując górny wąż od powrotu z nagrzewnicy na odpalonym aucie nic nie leci dopiero przy gazowaniu

Jeszcze tak na logikę.

Czyli ogrzewanie już działa, przepływ przez nagrzewnicę jest.

Nic nie leci z powrotu na zdjętym wężu i jak podniesiesz obroty to zaczyna lecieć - to chyba wszystko jest ok, bo masz rozpięty układ i nie ma w nim wtedy prawidłowego ciśnienia. Podnosisz obroty pompa szybciej kręci, większa wydajność i "przebija" przez nagrzewnicę ( no a nagrzewnica ma swoje opory wewnątrz - mniejszy przekrój, więc potrzebuje stałego ciśnienia płynu żeby mógł krążyć).

Więc chyba jest wszystko ok.


  • 0

#53 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 9104 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 119
Wzorowa

Napisano 07:55, 13.11.2024

Chyba bym rozpuścił 2 kapsułki do zmywarki w wodzie z demineralizowanej i tym zalał układ na kilka godzin pracy, później zlał i przepłukał zdemineralizowaną wodą żeby wypłukać. Nie wymaga wiele pracy a może pomóc.
  • 0

#54 Kubek

Kubek
  • Klubowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:03, 13.11.2024

Chyba bym rozpuścił 2 kapsułki do zmywarki w wodzie z demineralizowanej i tym zalał układ na kilka godzin pracy, później zlał i przepłukał zdemineralizowaną wodą żeby wypłukać. Nie wymaga wiele pracy a może pomóc.

No też o tym pisałem, z tym że proponowałem odpowiedni środek do płukania. Ja u siebie co roku robię płukanie Liqui Moly Kühlerreiniger.

Zresztą dużo mniej roboty z płukaniem niż z wyciąganiem nagrzewnicy ;)


Użytkownik Kubek edytował ten post 09:04, 13.11.2024

  • 0

#55 Pr0m1l

Pr0m1l
  • Młodszy Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:143
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:38, 06.02.2025

Hej do czego są te króćce w chłodnicy?
  • 0

#56 Pr0m1l

Pr0m1l
  • Młodszy Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:143
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:11, 06.02.2025

Niestety nagrzewnica jest za mocno zamulona rozsadziło chłodnice chyba przez to wiec chce ja wymienić, płukanki nic nie pomogły i znów nie ma ogrzewania, Czy jest gdzieś jakiś manual wymiany nagrzewnicy? Nigdzie nic nie znalazłem 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, nagrzewnica CG8

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq