Skocz do zawartości


RODO w HAKP

wymiana rurek klimatyzacji


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:26, 31.08.2009

mam nieszczelność, kupiłem kompletne orurowanie do klimy i chciałbym to sam wymienić czy ktoś wie czy to bezproblemowy zabieg? Ktoś mi powiedział, że tam jest tak wysokie ciśnienie, że nie warto ryzykować samemu. Wskazówki miło widziane...
  • 0

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 15:31, 31.08.2009

wydaje mi się że nie warto samemu tego robić. Masz rurki wiec nie ma problemu z częściami jedź więc do warsztatu, założą, sprawdzą szczelność, wyczyszczą układ i napełnia czynnik.
  • 0

#3 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:26, 31.08.2009

takie rzeczy to serwis klimy robic powinien, sam i tak nie sprawdzisz szczelnosci polaczen, wiec nie warto za to sie brac

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:05, 31.08.2009

Ja wiem, ale ja lubię sam sobie pogrzebać, myślałem, że sam to wymienię pojadę na sprawdzenie szczelności i nabicie, ale chyba zostawię dla chłopaków z autoklimy... :B
  • 0

#5 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:14, 31.08.2009

Ja wiem, ale ja lubię sam sobie pogrzebać, myślałem, że sam to wymienię pojadę na sprawdzenie szczelności i nabicie

no akurat w tym temacie pole do popisu jest niewielkie ;-)

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:06, 13.09.2009

byłem w autoklimie "serwisie" dodaje w cudzysłowu gdyż Pan fachowiec doszedł do wniosku, że nie odkręci śruby mocującej rurkę klimy bo się urwie... Wróciłem do dumu odkręciłem nieszczelne rurki, wyczyściłem wszystko na błysk, oringi posmarowałem olejem i sam wszystko powymieniałem. Pojechałem sprawdził mi szczelność wszystko było ok. Więc szkoda czasu na fachowców...
  • 0

#7 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:15, 13.09.2009

niestety wiekszosc "serwisow" klimatyzacji to zwykli nabijacze, ktorzy ani nie potrafia wiele zrobic mechanicznie (rurki itp.) ani elektrycznie (sprzegla klimy, instalacja elektryczna itp.) :roll: , podlaczaja tester/nabijacz do auta, naciskaja zielony guzik i go ;-) , idzie cos nie po mysli, rozkladaja rece :k

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#8 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:42, 13.09.2009

:hmm: ciekawe czy do sprawdzenia szczelności połączenia rurek klimy, nie można by użyć testera do szczelności LPG, kupiłem taki ostatnio do LPG http://moto.allegro....tec_400_ml.html i jest to taka pianka, która za parę sek. zmienia się w ciecz - patrzymy czy nie pojawiają się bąbelki.
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#9 Marru

Marru
  • Forumowicz
  • 475 postów
  • Skąd:Miasto rond i pizzeri
  • Silnik:1
  • Wersja:qwerty
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1989
  • Nadwozie:xx
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:50, 13.09.2009

byłem w autoklimie "serwisie" dodaje w cudzysłowu gdyż Pan fachowiec doszedł do wniosku, że nie odkręci śruby mocującej rurkę klimy bo się urwie... Wróciłem do dumu odkręciłem nieszczelne rurki, wyczyściłem wszystko na błysk, oringi posmarowałem olejem i sam wszystko powymieniałem. Pojechałem sprawdził mi szczelność wszystko było ok. Więc szkoda czasu na fachowców...



Też miałem taką sytuacje ale sam nie grzebałem. Powiedzieli, że jak odkręca to urwie i trzeba będzie wymienić skraplacz. Nie zgodziłem się.
  • 0

#10 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:52, 13.09.2009

:hmm: ciekawe czy do sprawdzenia szczelności połączenia rurek klimy, nie można by użyć testera do szczelności LPG

tylko pracujac w ten sposob musisz miec nabita instalacje klimatyzacyjna, nie bedzie ona szczelna stracisz caly czynnik, i tak moze sie kilka razy zdarzyc, az uklad szczelny bedzie, wiec sie nie oplaca (i szkodzi srodowisku)
zreszta nie wiem na jakiej zasadzie dziala ten spraj do LPG, i czy nie raguje on tylko z LPG :?:

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:00, 13.09.2009

:hmm: ciekawe czy do sprawdzenia szczelności połączenia rurek klimy, nie można by użyć testera do szczelności LPG, kupiłem taki ostatnio do LPG http://moto.allegro....tec_400_ml.html i jest to taka pianka, która za parę sek. zmienia się w ciecz - patrzymy czy nie pojawiają się bąbelki.


Możliwe że można, ale dopiero po spuszczeniu czynnika i nabiciu całego układu azotem(co i tak chyba wiąże się z wizytą w warsztacie/serwisie klimatyzacji :-/ ).
  • 0

#12 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:49, 14.09.2009

u mnie w civi jak wymieniali sprężarkę to nabili układ czynnikiem oraz specjalnym kontrastem. gość z wykorzystaniem lampy ultrafioletowej dokładnie obejrzał potem cały układ i dopiero mnie z zakładu wypuścił. po 3 dniach musiałem jeszcze raz podjechać na oglądanie.
  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#13 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:11, 14.09.2009

tak, to norma, ale kontrastem ma sens jak jest minimalny wyciek lub jego podejrzenie, bo inaczej to jest to zbyt droga zabawa, taniej sprawdzic uklad najpierw azotem (szczegolnie wlasni taki uklad po rozszczelnieniu spowodowanym np. wymiana rurki), ale tej opcji nie oferuja "nabijacze", bo ich maszyny tej opcji nie maja :lol:

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:05, 24.09.2009

A ja przed wczoraj wymieniłem chłodnice klimatyzacji na nową, stara mi ciekła i nie chciałem się bawić w jej reanimacje, wczoraj pojechałem załadować czynnik i teraz już powinno być ok. Reasumując władowałem za same części 580 zł. I sam wymieniałem, bo "serwisanci" dosyć, żeby za to kasowali to jeszcze zrobili by mi to na odpierdziel... Tak więc jak ktoś będzie sobie naprawiał układ to żadna filozofia. Pozdrawiam
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq