Skocz do zawartości


RODO w HAKP

stuku puku na wybojach


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:16, 23.09.2008

Guten Tag!

Pomóżcie proszę w diagnozie.

Stuki dochodzą z przodu (i z lewej i z prawej strony przy kołach) tylko podczas jazdy na nierównościach. Dźwięk stukotu jest głuchy - jakby dwie belki drewniane walały się raz z lewej na prawą i z powrotem.

Samochód kupiłem gdy miał 100kkm, nie wiem co było wcześniej robione. Raczej dużo stał. Był na dużym przeglądzie w aso, lecz widocznie w/w umknęło ich uwadze.

Czy to znaczy, że powinienem wymienić wahacze? amorki? Czy muszę się udać do ASO, by zbadali to?

Dzięki,
Merk

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:41, 23.09.2008

Tak naprawde to najlepiej jak podjedziesz do ASO albo innego warsztatu i niech ci sprawdzą.
Końcówki drążków, swożnie wahaczy, końcówki stabilizatorów, tuleje na stabilizatorach to można tylko zgadywać.
Nie koniecznie na przeglądzie przeoczyli, może po prostu od przeglądu coś sie wybiło i puka. Polskie drogi są nieprzewidywalne :mrgreen:

#3 pawelski

pawelski
  • Forumowicz
  • 139 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:38, 23.09.2008

Jak napisał Seth podjedź do warsztatu, niech podniosą auto, brecha do ręki i sprawdzą co gdzie stuka. Ja miałem podobne objawy jak u Ciebie, szczególnie było to słychać przy przejazdach przez poprzeczne wyboje. Z racji tego że moje poprzednie auto to Alfa 156 :mrgreen: w ciemno obstawiłem na gumy stabilizatora i diagnoza się potwierdziła. Koszt śmieszny bo kupując w ASO jakieś 70 zł za komplet a wymiana to po prostu odkręcenie 4 śrub i wyjęcie gumy. U mnie były jeszcze fabryczne, przebieg 96 tys km i po zdjęciu gum było widać że był luz bo wytarło w tym miejscu drążek stabilizatora. Tak więc ja bym to obstawił ewentualnie łączniki bo też lubią głucho pukać. Ale jeśli stukot jest równomierny z dwóch stron to moim zdaniem gumy.

Alfa Romeo 33 146 156,Accord VI VII,Lexus IS250


#4 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 10:17, 23.09.2008

u mnie pojawił sie stuk-puk przy przejeżdżaniu np przez torowiska - prawa strona przód - do wymiany wahacz górny, wymieniono i cisza - zupełna cisza.

#5 pawelski

pawelski
  • Forumowicz
  • 139 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:34, 23.09.2008

A może być jeszcze zylion innych rzeczy tak więc nie ma co kolega musi się udać na diagnozę. Tak przy okazji Jarek jaki wahacz kupiłeś i za jakie pieniądze?

Alfa Romeo 33 146 156,Accord VI VII,Lexus IS250


#6 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 10:36, 23.09.2008

zagladni do działu serwisy tam podaje wszystkie ceny z którymi hanka miał do czynienia

#7 pawelski

pawelski
  • Forumowicz
  • 139 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:01, 23.09.2008

OK dzięki zajrzę tam. Co prawda jeszcze jest w porządku ale jeżdżąc po popapranych drogach prędzej czy później coś walnie w zawieszeniu.

Alfa Romeo 33 146 156,Accord VI VII,Lexus IS250


#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:46, 29.09.2008

pawelski ty w tym Wrocku to masz straszne drogi - nic tylko otwierać warsztat i zawieszenia robić :-) złoty interes

#9 pawelski

pawelski
  • Forumowicz
  • 139 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:28, 30.09.2008

Queen wiem coś o tym, ostatnie 4 lata jeździłem skarbonką bez dna czyli Alfą 156 :k

Alfa Romeo 33 146 156,Accord VI VII,Lexus IS250


#10 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:04, 30.09.2008

U mnie tez sa stuki na nierownosciach i nie tylko... walcze z tym od pol roku.. powymieniane sworznie, laczniki, poduszki itp...

Zostały w tej chwili takie opcje:

> walnięta poduszka silnika - u mnie jest walnięta wiec najprawdopodobniej to wlasnie to.
> wewnętrzny przegub (może być stukanie ale przy zmianie predkosci hamowanie/przyspieszanie
> cos z amorami.

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:45, 30.09.2008

a brałeś pod uwagę luz na listwie kolumny kierowniczej?
miałem go w Cifie, mam i w Accordzie (aczkolwiek jeszcze sporo mniejszy)...
na postoju na zgaszonym silniku wystarczy energicznie poruszać kierą to lewo prawo i jak stuka to wiadomo o co chodzi.

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:22, 06.10.2008

witamja mam ten sam problem ze stukaniem ,diagnosta nic nie stwierdził ,na szarpakach nic nie wykazało ja myslałem że to jakieś może gumy na amorach ...

#13 Murphy

Murphy
  • Forumowicz
  • 79 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:29, 06.10.2008

BOGOMA, będę zobowiązany za przestrzeganie punktu 2.1 regulaminu naszego forum - nie piszemy dużymi literami. ;-)
Z całością możesz zapoznać się tutaj http://www.accordklu...wtopic.php?t=46
Guest nie zapomnij powiedzieć napotkanym Accordom o www.accordklubpolska.pl...
Murphy's Accord <-Click
LPG: Dołączona grafika

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:08, 07.10.2008

juz sie poprawiam :-D

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:02, 09.10.2008

Widzę Murphy, że punkt 2.1 jest twoim ulubionym punktem w regulaminie ;-)




IPB Skin By Virteq