Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Odłączone OBD II


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:24, 17.08.2009

Pytam czy to możliwe.
Czy przy jakiejkolwiek naprawie czegokolwiek da się odłączyć złącze OBD tak, żeby po prostu nie działało? Przy czym silnik jest absolutnie sprawny, chodzi dobrze i nie ma wyskakującego check engine. Nie mogę się połączyć z komputerem a wcześniej mogłem. Przyznaje, że u mnie było dużo grzebane ostatnio. Czy mechanik mógł odłączyć złącze OBD?

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5949 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:58, 17.08.2009

Bo teraz może nie masz OBD II tylko OBD I i to jest pewnie przyczyna

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:01, 17.08.2009

Dlaczego miało by mi się zmienić OBD skoro nic w elektryce nie zmieniłem. Właściwie to nie wiem jakie mam OBD 1 czy 2 ale wtyczka jest, kabel podłączam to lampki mrugają ale ciągle mam brak połączenia

#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5949 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:05, 17.08.2009

Tzn komp nie byl zmieniany? To może faktycznie mechanik nie podpiął jakiejś wtyczki

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:17, 17.08.2009

Tzn komp nie byl zmieniany?

No nie był. Nie było nic z elektryki zmieniane. Tylko czy można nie podpiąć złącza OBD?

#6 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:00, 18.08.2009

Może problemem nie jest złącze w Acco a kabel lub port w laptopie.

Całe forum pozdrawia Cię KulawyJohn.


#7 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:08, 18.08.2009

Kabel był używany raz, używałem dwuch laptopów i na obu to samo: błąd T16 (chyba)- złącze diagnostyczne

#8 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 15:52, 18.08.2009

Czasami najprostsze usterki sprawiają najwięcej problemów ;-) ja dalej będę się czepiał połączenia OBD -> Laptop, sprawdź jak masz możliwość na innym kablu (być może ten gdzieś był mocno załamany i się przerwał) lub sprawdź czy nie włożyłeś kabla w inne gniazdo USB niż poprzednio i masz inny nr COM jak wcześniej i może trzeba w programie odpowiedni ustawić.

Całe forum pozdrawia Cię KulawyJohn.


#9 ICI

ICI
  • Forumowicz
  • 49 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:06, 01.09.2009

A gdzie miałeś to złącze schowane?

Ja szukałem u siebie i albo nie umiem znaleźć, albo mam tylko pustą dziurę pod gniazdo nad "lewą kostką u nogi pasażera" pod chodniczkiem na styku z plastikiem tunelu.
Może do diesla (silnik Rovera 2.0 TDi / 2000r) nie ma złącza?
Już nic nie wiem.

Kupiłem interface do OBD2 i nie wiem w co je sobie teraz włożyć?
Uprzedzę fakt, że w 4 litery też mi nie pasuje.

A swoją drogą gdzie jest ECU ? W środkowym tunelu? Jakie współrzędne? Może po kablach od ECU dojdę? Szkoda tylko rozbebeszać samochód bez potrzeby.

Wprawdzie to nie ta grupa, ale mam drugi samochód z "check engine" Mitsubishi Space Star 2000r. Tam gniazdo znalazłem pod "szklankami" w środkowym tunelu, ale transmisji nie mam.

#10 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:19, 02.09.2009

Złącze jest w benzynach koło lewej nogi pasażera, w dieslu nie wiem. Tą wtyczkę z dobrze skonfigurowany komputerem możesz wziąć, przyjechać do mnie i wsadzimy ją w moje złącze i zobaczymy czy działa :->

#11 ICI

ICI
  • Forumowicz
  • 49 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:34, 02.09.2009

Znalazłem, trochę się nagimnastykowałem, ale mam i mina mi zrzedła.
Wtyczki podpięte pod wentylatorem w nogach pasażera, po środku.
Dwie niebieskie wtyczki w ślepych gniazdkach:
- 2 pinowa, zakładam że od ECU, choć po zwarciu styków i włączeniu zapłonu brak reakcji na kontrolce, a powinna się palić światłem ciągłym przy braku błędów, tak wyczytałem.
- 5 pinowa płaska, zakładam, z tego co wyszukałem w necie to od ABSu? w niej nie grzebałem, bo w chwili znalezienia nie wiedziałem co się zwiera. Wiadomo, że ma 12V na jednym z pinów.

Czy ktoś wie jakie sygnały są na poszczególnych pinach i jak to się ma do OBD2 (lina K, L)?
Da się to przewtyczkować do standardowego złącza OBD2 16pin?
Jak tylko uda mi się kupić gniazdo OBD2 to mógłbym samemu sobie to wyprowadzić.
Ponoć Accord od wersji VI ma już OBD2. Mój jest niby wer. VII i nie ma gniazda???

Nie jestem w temacie, ale gdzieś usłyszałem, że do transmisji wystarczy jedno ze złącz K/L ? Zdaje się że chodzi tylko o K ?
W Mitsubishi Space Star na OBD2 wyprowadzone jest tylko złącze K, ale moim interface'm ELM-327 v1.5 zarówno z dołączonym oprogramowaniem jak i z PCMSCAN v2.4.5 nie mogę uzyskać połączenia protokołem ISO 914102 linią K.

Brakuje mi sporo wiedzy w temacie. Na zasadzie małpich ruchów przetestowałem chyba już wszystkie permutacje? Pozostaje się jedynie douczyć się z poziomu 0+.
Jakieś sugestie w temacie? Schematy? Łopatologia stosowana?

[ Dodano: 2009-09-02, 18:41 ]
A może ktoś ma schemat samego ECU?
Z mojej serwisówki niewiele wynika w temacie.




IPB Skin By Virteq