Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Czujnik parkowania w VIII - pytanie do posiadaczy wersji exe


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:46, 11.08.2009

Exec ma oryginał, u mnie w Elegance jest dołożony z oryginalnych akcesoriów hondy. Oczywiście mam na myśli czujnik przedni i tylny.
Przedni oryginalny ma przycisk którym można go wyłączyć.
Niestety ostatnio jak pada to czujnik wariuje - piszczy non stop. Muszę zgłosić to chyba do poprawki, pewnie coś zwiera przez wilgoć, bo nie wierzę, że tak reaguje na niewielki deszcz.
Ale chcąc go wyłączyć zauważyłem, że nie mogę! A dokładnie mogę ale tylko na chwilę.
Czujnik działa jak wiadomo do prędkości 8km/h, powyżej się wyłącza, żeby ponownie powrócić do działania przy spadku prędkości. Jeśli go wyłączę, przyspieszę ponad 8km/h i potem zwolnię/zatrzymam się to czujnik włączy się ponownie. Czy tak powinno być? Czy wyłączenie nie powinno być trwałe, albo choćby do następnego uruchomienia silnika jak jest z VSA?
Jak to jest w Execach i VIII z oryginalnym czujnikiem? Pomocy, bo jadę niedługo z reklamacją i nie wiem co w ASO mówić.

#2 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:09, 11.08.2009

Brrr, aż tak tego nie sprawdzałem, zresztą rzadko wyłączam czujnik, ale tak na logikę to przycisk jest dwupozycyjny i raczej nie sądzę aby w pozycji wyłączony nagle sam się włączył.
VSA ma przycisk jednopozycyjny i za każdym razem wraca do pierwotnego położenia stąd i włączenie systemu może zależeć od innych parametrów.

Edit..
Co do piszczenia, to może da się regulować jego czułość? Mój przedni czasem się niepotrzebnie odzywał zimą kiedy jakiś większy płatek śniegu się przyczepił. Dziś podczas sporego deszczu zapiszczał tylko gdy dostałem ścianą wody w oczekiwaniu na możliwość zawrócenia.
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:16, 11.08.2009

No niestety u mnie wyje nawet jak już nie pada ale zanim zdąży wyschnąć :k
Zaczyna to się tak, że jak pada to po pierwszym ostrym hamowaniu wyje. Ewidentnie coś jest niezaizolowane i przy hamowaniu woda się tam dostaje i zwiera. A ciągłe wycie to wg instrukcji objaw uszkodzenia czujnika :roll:

Wyłącznik ja mam jedno pozycyjny, tak jak ten od VSA. Z lampką. Wyłączenie oczywiście działa, przestaje wyć. Problem w tym, że jak ruszę i ponownie się zatrzymam włączy się znów i ... wyje. W mieście nie do przejścia, szczególnie w korku.

Chyba wiem dlaczego nie da się wyłączyć - obstawiam, że centralka ma 2 wyjścia, jedno pewnie aktywuje gdy samochód jedzie poniżej 8km/h, a drugie jest od przycisku - pewnie monter coś pomieszał i wyłączyć się da, ale włączenie następuje zawsze przy zwolnieniu poniżej 8km/h.
Strasznie to jest irytujące, bo dziś musiałem zostawić samochód i brać inne auto które powinno w tym czasie jeździć w firmie :evil: A głowa mnie to tej pory boli od tego pisku.



----------------------

Aktualizacja. Byłem w serwisie.
Rozebrali, poizolowali, złożyli jeszcze raz i zabezpieczyli jakimś preparatem.
Powinno być ok - zobaczymy co będzie po deszczu.

Co ciekawe czujnika akcesoryjnego nie da się wyłączyć trwale. Tylko można go wyłączyć w danej chwili, ale po kolejnym zwiększeniu prędkości i wyhamowaniu włączy się ponownie.
Ten typ tak ma. Na razie w aucie cisza.

#4 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:45, 12.08.2009

Stawiam na to, że trzeba wyregulować czułość, bo z Twojego opisu wynika, że piszczy przy hamowaniu, czyli wtedy gdy woda z maski spływa po zderzaku i czujniki odbierają to jako przeszkodę. U mnie takich akcji nie ma. Poza wcześniej opisaną sytuacją, gdy auto dostało ścianą wody.
Zimą raz musiałem stanąć na poboczu, bo czujnik się odezwał, ale to w czasie śnieżycy i było ze 2 cm śniegu na nim.
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:58, 12.08.2009

Teraz jest ok. Po tym oczyszczeniu i zaizolowaniu jeszcze raz. Mam nadzieje, że trwale, bo dźwięk był okropny ;) Jak nie będzie działać to pewnie regulacja, ale na razie jest ok.

#6 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:47, 15.08.2009

Dziś sprawdziłem jeszcze, że przyciskiem w Exe wyłączamy zarówno przód jak i tył.
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:54, 18.08.2009

No dobra, już wiem "chyba" co to było. Oficjalnie w ASO doszli do wniosku, że ten czujnik jest coś nie najlepiej przemyślany. Kiedy go automatycznie włącza przy wyhamowaniu poniżej 8km/h czujnik głupieje i wyje komunikując błąd. Odcięli więc ten sygnał i teraz mam normalnie włączany/wyłączany czujnik. Jeszcze nie odebrałem z ASO, ale mam nadzieje, że będzie ok.

[ Dodano: 2009-08-18, 21:01 ]
Na razie działa dobrze. Tyle, że działa cały czas, czasami mijając się blisko z innym autem przy wyższej prędkości usłyszę piknięcie. Ale nie ma żadnych atrakcji (sprawdzę po deszczu, bo wtedy się to działo) w stylu ciągłego pisku (sygnał uszkodzenia).

#8 Mekintosh

Mekintosh
  • Forumowicz
  • 166 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:45, 09.09.2009

Podłączę się do wątku z pytaniem.
Jaka może być przyczyna nie działania jednego z czujników cofania z tyłu ?
Mam dołożone czujniki tylne i jeden z nich od pewnego czasu zachowuje się tak jakby go nie było. :-P

#9 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:31, 10.09.2009

Mekintosh, a kable to podłączone są? Może się wypiął?
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#10 Mekintosh

Mekintosh
  • Forumowicz
  • 166 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:52, 10.09.2009

Tak, kabel był podłączony i jak nim "powierciłem" w miejscu połączenia z czujnikiem i mocno go docisnąłem to czujnik nawet załapywał na ułamek sekundy.
Suma sumarum pojechałem do ASO, które stwierdziło, że czujnik sobie po prostu padł. :mrgreen:

#11 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:36, 10.09.2009

Mekintosh, a wymienili na nowy?

Pytam, bo ostatnio byłem świadkiem jak klient przyjechał Mitsubishi Outlander z uszkodzonym czujnikiem z tyłu do ASO, a serwisant bardzo spokojnym głosem stwierdził, że to jest czujnik oryginalny i oni takich nie mają :shock:
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#12 Mekintosh

Mekintosh
  • Forumowicz
  • 166 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:48, 10.09.2009

Mekintosh, a wymienili na nowy?

Naturalnie, czujniki były zakładane w ASO jeszcze przed wyjazdem z salonu i ten wadliwy będzie wymieniony na gwarancji.
Na razie jest w trakcie malowania na piękny kolor - Volcano Grey :mrgreen: ;-)




IPB Skin By Virteq