Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zalali mi za dużo oleju?


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Adas

Adas
  • Forumowicz
  • 59 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:26, 03.08.2009

Mam taki problem, że na bagnecie pokazuje mi ok. 0,5 cm powyżej maksu (mierzone kilkukrotnie na zimny silnik). Olej wymieniany w serwisie. Moim zdaniem chłop wlał za dużo. Postanowilęm to zareklamować. Dzisiaj dzwoniąc gość powiedzial, że np. paliwo może dostawać sie do oleju i stąd nadmiar. Chciałbym, abyście napisali co może być tego przyczyną, żeby mi laikowi nie nakładli do glowy jakichś wałków, tylko po to by oddalić winę serwisanta i nie uznać reklamacji. Jadę na 14, także prosze o jakies podpowiedzi.
Pozdrawiam

#2 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 06:19, 04.08.2009

Instrukcja wyjaśnia, że pomiar poziomu oleju dokonujemy na ciepłym silniku, czekając "kilka" minut po wyłączeniu silnika. Jedynie w dieslu dokonujemy pomiary na zimnym silniku. (instrukcja do VI gen.)

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#3 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 06:41, 04.08.2009

A ten olej ma zapach benzyny? Jakby sie przelewalo, to by bylo to czuc.
Zmierz olej na cieplym, nie na zimnym. No i jakbym sie wlewalo paliwo do oleju to ten poziom raczej by rosl, a nie utrzymywal sie w na stalym poziomie.
Benzyna moze dostawac sie przez pierscienie. Krotkie odcinki i zbyt bogata mieszanka.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#4 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:38, 04.08.2009

Dzisiaj dzwoniąc gość powiedzial, że np. paliwo może dostawać sie do oleju i stąd nadmiar.

Powiedz gościowi że na bagnecie sprawdza się olej a nie benzynę a ty masz go za dużo i bardzo pięknie prosisz o wyssanie nadmiaru. Po jaki ch..j się tłumaczyć? Oczywiście domyślam się, że to aso (absolutnie same oszołomy) czyli ludzie w ogóle nie znający się na samochodach.
Co więcej powinni Ci te pół centymetra oleju oddać w butelce bo za to zapłaciłeś.
Ja pie...le jeszcze nigdy nie słyszałem żeby w aso coś komuś dobrze zrobili (( . Gdyby dali więcej powietrza na jedno koło to by się tłumaczyli że masz wadliwą oponę :k
Sory że tyle napisałem ale mam uczulenie na ASO HONDA

#5 Aero87

Aero87
  • Forumowicz
  • 272 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:05, 04.08.2009

wyciagnij bagnet i podpalajolej na koncu bagnetu, jesli jest paliwo to powinno sie zapalic. jesli nie to nie albo nie tak szybko :-P
Vin Diesel says, "VTEC just kicked in, yo!"

#6 Adas

Adas
  • Forumowicz
  • 59 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:20, 04.08.2009

Ale chyba lepiej badać poziom oleju jak ścieknie wiekszosc do michy? Nie bardzo wiem czemu bada sie poziom oleju po rozruchu...

No wiec wrócilem z ASO. Gosć początkowo odlał 100 gram, sprawdził i znowuż odlał i w sumie z pół lirta... Mówi że to raczej niemożliwe, żeby az tyle za dużo było. Że np. jeżdżąc na krótkich odcinkach wtryskiwacz daje te paliwo i jakoś daostaje sie ono do oleju (jakos to tłumaczyl ale ja zielony i mało co pamietam). Generalnie powiedział, że jakby sie okazało, że w oleju jest benzyna, to po jej odparowaniu będzie za mało oleju. Troche mnie ta sprawa gryzie.
Jezeli sprawa miałaby być związana z układem wtryskowym, to może zrobić teraz wymianę oleju kontrolując dokładnie ile go wchodzi (4,4 - 4,5 litra) i dodać do paliwa STP do czyszczenia wtryskiwaczy silników benzynowych (czarny). Co Wy na to? Przy okazji może zmienić lepkość oleju. Jeżdżę na Mobil 0W40 czyli dobrym czyścicielu. Może z racji wieku przejść na trochę bardziej przyjazny dla usczelek, czyli np. jakiś 5W50.

Teraz na pewno będę bardzo często badał poziom oleju żebym sie przypadkiem bez niego nie przejechał. NAjgorsze, że ja całkiem zielony jestem z mechaniki.

Przyszło mi równiez to czyszczenie układu wtryskowego JET CLEANEM TRONIC firmy Liquid Moly, ale u mnie w województwie tego nie ma nikt.

#7 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:38, 04.08.2009

Temat był poruszkany u nas na forum ale z tego co pamietam to dotyczył diesla. I rzeczywiście zwiększał się poziom oleju przez paliwo dostające się do oleju i co ciekawe było to zachowanie zgodne z manualem.

Pozostaje Ci obserwować poziom oleju.

#8 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:51, 04.08.2009

NAjgorsze, że ja całkiem zielony jestem z mechaniki.

I dlatego Ci w aso głupot nagadali. Nie mogli się po prostu pomylić i wlać za dużo? Nie myślałeś o tym?
Zostaw wszystko jak jest i jeździj, sprawdzaj olej i tyle. Jak będzie się działo coś dziwnego to pisz.

#9 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:32, 04.08.2009

Ale chyba lepiej badać poziom oleju jak ścieknie wiekszosc do michy? Nie bardzo wiem czemu bada sie poziom oleju po rozruchu...


No wlasnie ma sciec do michy, rzadki, cieply. Dlatego nalezy odczekac pare minut po zgaszeniu silnika.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:57, 04.08.2009

Mam taki problem, że na bagnecie pokazuje mi ok. 0,5 cm powyżej maksu

Nie zaszkodzi 400ml wiecej bo tyle ma srednio 0,5cm.

#11 Adas

Adas
  • Forumowicz
  • 59 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:04, 04.08.2009

A ja słyszałem, że wręcz przciwnie, że ma to niekorzystny wpływ na wszelkie uszczelki w silniku z oczywistego powodu wzrostu ciśnienia.

Mam jedną prośbę do kolegów od benzyniaków. Powąchajcie bagnet czy nie czuć od oleju benzyną. U mnie jakby troche czuć. Piszesz Blade, że to normalne? Bywasz dużo u speca od hondowskich serc, wiec Twoje zdanie jest dla mnie ważne ;-)

#12 Aero87

Aero87
  • Forumowicz
  • 272 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:05, 05.08.2009

Temat był poruszkany u nas na forum ale z tego co pamietam to dotyczył diesla. I rzeczywiście zwiększał się poziom oleju przez paliwo dostające się do oleju i co ciekawe było to zachowanie zgodne z manualem.

Pozostaje Ci obserwować poziom oleju.

Ale wlasnie to byl diesel i to nie zwykł a z filtrem czasteczek stałych.
Sprawdz tak jak Ci mowiłem zapalniczką, jesli jest w oleju benzyna to powinno sie w miare szybko zająć ognikiem :-/
Vin Diesel says, "VTEC just kicked in, yo!"

#13 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:38, 05.08.2009

Temat był poruszkany u nas na forum ale z tego co pamietam to dotyczył diesla. I rzeczywiście zwiększał się poziom oleju przez paliwo dostające się do oleju i co ciekawe było to zachowanie zgodne z manualem.

Pozostaje Ci obserwować poziom oleju.

Ale wlasnie to byl diesel i to nie zwykł a z filtrem czasteczek stałych.
Sprawdz tak jak Ci mowiłem zapalniczką, jesli jest w oleju benzyna to powinno sie w miare szybko zająć ognikiem :-/


Ale pamietaj ze benzyna się nie pali... a jej opary więc pytanie czy jest jej wystarczająco dużo w tym oleju. Moim zdaniem niekoniecznie. Olej śmierdzi taką spalenizną więc nie wiem czy uda Wam się tam wyłapac benzynę.

Jedyna rada to badać poziom oleju co jakiś czas po odczekaniu tego samego czasu (czy to bedzie 10min czy 10h)

#14 Adas

Adas
  • Forumowicz
  • 59 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:18, 05.08.2009

Generalnie to widze, że wlali na 100% za dużo o 0,3 litra oleju, bo w manualu jest 4,2 a oni wlewaja 4,5. Kurna chyba dla własnego spokoju zrobie tą wymianę, bo ja nie chce smarowac silnika paliwem. Do tego spróbuje przeczyścić te wtryski. Dzwonilem do Honda West to nawet 4l leją i nie więcej ;-)

#15 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:39, 05.08.2009

No ale jak juz Ci wymienili olej i zlali nadwyżkę to nie ma sensu wymieniać go jeszcze raz.

Obserwuj tylko silnik czy nie cieknie gdzieś z niego. Bo taka nadwyżka mogla mu zaszkodzić jeśli latałeś dłużej i pałowałeś...




IPB Skin By Virteq