Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Lekko przyblokowane tylne koła


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 grzes-24

grzes-24
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:londyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:51, 05.01.2014

Mam małe pytanie do znawców tematu.
Podczas jazdy (po około godzinie) zaczęły mi piszczeć i trzeć tylne klocki (przy czym mocniej z prawej strony).
Podniosłem auto na podnośniku. Koła nie są całkiem zablokowane ale ciężko się kręcą przy czym trą i piszczą.
Dodam, że auto jest używane codziennie, dzisiaj w ogóle nie był używany hamulec ręczny.
Klocki w niedługim czasie do wymiany (bo już zbliżają się do końca).
Czy winne będą te nieszczęsne tłoczki? Czy coś innego?
Czy będąc laikiem można to samemu bez problemu naprawić? Psiknąłem po wierzchu wd40 ale czy to pomoże to niewiem.
  • 0

#2 west

west
  • Klubowicz
  • 2304 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-s
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 29
Super

Napisano 14:11, 05.01.2014

Miałem podobny problem w swoim sedanie , nie wiem czy dobrze to ujmę ale zaczęły zapiekać sie zaciski a dokładniej ten czpień co linka z ręcznego leciała do nich , nie pamiętam jak sie to fachowo nazywa
Pewnie ktoś mnie naprostuje :-)
  • 0
<p>Nie sprawdzam numerów VIN . Nie sprawdzam cen części .Nie polecam nikogo ani niczego <br>
​Po prostu nie mam czasu ......................................<br>
Pozdrawiam , co złego to nie ja</p>

#3 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:44, 05.01.2014

no dokładnie tak jak west mówi, jednym z powodów może być to że ręczny nie odbija do końca bo jest zapieczony w zacisku, można młotkiem walnąć w ta dzwigienkę co na zewnątrz zacisku wystaje i jak puszcza hamulce to znaczy że to jest przyczyną.
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#4 west

west
  • Klubowicz
  • 2304 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-s
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:46, 05.01.2014

no dokładnie tak jak west mówi, jednym z powodów może być to że ręczny nie odbija do końca bo jest zapieczony w zacisku, można młotkiem walnąć w ta dzwigienkę co na zewnątrz zacisku wystaje i jak puszcza hamulce to znaczy że to jest przyczyną.

Dokładnie tak , można tez ja popsikać wd40 i zaciągnąć ręczny znów odblokować i tak parę razy aż zacznie chodzić poprawnie
  • 0
<p>Nie sprawdzam numerów VIN . Nie sprawdzam cen części .Nie polecam nikogo ani niczego <br>
​Po prostu nie mam czasu ......................................<br>
Pozdrawiam , co złego to nie ja</p>

#5 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2935 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 18:55, 05.01.2014

on ma trumnę a tam bodajże ręczny nie jest na klockach - to jest rozwiązanie mało problemowe w wielu autach

Będąc laikiem masz marne szanse ale chętnie pomożemy.

Problem może być w:

1. zatarta linka - małe szanse
2. zapieczone klocki w zacisku
3. zatarte prowadnice zacisku pływającego
4. tłoczek zapieczony
5. szczęki zblokowane - mały szanse


EDIT: może już blaszka/sygnalizator akustyczny zużycia trze o tarcze i piszczy?
  • 0

#6 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:00, 05.01.2014

raczej zapieczone klocki w zacisku ..na 90 %
  • 0
                       

#7 west

west
  • Klubowicz
  • 2304 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-s
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:03, 05.01.2014

no tak kombi ma tarczo bębny
  • 0
<p>Nie sprawdzam numerów VIN . Nie sprawdzam cen części .Nie polecam nikogo ani niczego <br>
​Po prostu nie mam czasu ......................................<br>
Pozdrawiam , co złego to nie ja</p>

#8 NasE

NasE
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:27, 07.01.2014

Zalezy co Ci piszczy Panie.

Jak pisali przedmowcy moga to byc:

1. zatarta linka - małe szanse
2. zapieczone klocki w zacisku
3. zatarte prowadnice zacisku pływającego
4. tłoczek zapieczony
5. szczęki zblokowane - mały szanse


bez rozebrania nie obaczy.
Masz Tourera, wiec jak juz tez pisano reczny jest na szczekach (tarczo-bebny), a nozny na klockach.
Albo Ci sie tylko koncza klocki i juz piszcza, co oznacza najmniejszy problem lub dodatkowo ktores z powyzszych.
Ogolnie bez zdjecia zacisku (odkrecenia 2 srub jesli dobrze pamietam nasadka 12) i organoleptycznego sprawdzenia wiecej sie nie dowiesz.
Trzeba skontrolowac prowadnice, gumnki w zacisku itd. itd.
  • 0

Honda for Life :)
EG4 -> EG5 -> CG8 -> EG9 -> GSX-R 750 + CM1


#9 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:39, 07.01.2014

Jeżeli piszczy i się grzeje to na 99% trzymają prowadnice zacisku - do wybicia, przesmarowania i złożenia na nowych gumkach
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#10 grzes-24

grzes-24
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:londyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:47, 07.01.2014

A więc sprawa kiepsko się przedstawia.
Wymienił mi mechanik całe zaciski (wżery były na cylindrach (prowadnicach?)) i tamtędy syf się dostawał.
Wymienił mi od razu klocki bo się kończyły i nie były równo zjechane.
Niestety koła dalej blokuje - po przejechaniu 60km. tarcze były rozgrzane do czerwoności - gdyby palił to spokojnie mógłbym od nich fajkę odpalić.
Co proponujecie dalej?
Niestety musiałem zrobić kolejne 60 by wrócić do domu. Tym razem tarcze nie były czerwone ale jakąś jajecznice mógłbym na nich usmażyć.
Klocki + zaciski + robocizna poszło w przeliczeniu na złotówki około 900zł.
A problem jak był tak jest nadal.
Ciekawe czy teraz jeszcze tarcze (bębny) nie będą do wymiany?
Jakieś dalsze propozycje?
  • 0

#11 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:38, 08.01.2014

grzes-24,

Ściągnij zaciski i zobacz czy wtedy możesz tarczą obrócić - jeżeli tak to problem leży w szczękach. Może przy wymianie tarczo-bębnów ktoś nie ustawił samoregulatorów
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#12 NasE

NasE
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:44, 08.01.2014

grzes-24,

Ściągnij zaciski i zobacz czy wtedy możesz tarczą obrócić - jeżeli tak to problem leży w szczękach. Może przy wymianie tarczo-bębnów ktoś nie ustawił samoregulatorów


pawpor chyba chciales powiedziec, ze jezeli po zdjeciu zaciskow nie bedzie mogl dalej obrocic to wtedy lezy problem w szczekach :)

bo jesli po zdjeciu zaciskow nagle piasta ruszy to problemem sa zaciski/klocki
  • 0

Honda for Life :)
EG4 -> EG5 -> CG8 -> EG9 -> GSX-R 750 + CM1


#13 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:05, 08.01.2014

grzes-24,

Ściągnij zaciski i zobacz czy wtedy możesz tarczą obrócić - jeżeli tak to problem leży w szczękach. Może przy wymianie tarczo-bębnów ktoś nie ustawił samoregulatorów


pawpor chyba chciales powiedziec, ze jezeli po zdjeciu zaciskow nie bedzie mogl dalej obrocic to wtedy lezy problem w szczekach :)

bo jesli po zdjeciu zaciskow nagle piasta ruszy to problemem sa zaciski/klocki

Dokładnie, dzięki za czujność :ok
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#14 grzes-24

grzes-24
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:londyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:53, 14.01.2014

Po wymianie zacisków problem istnieje nadal.
Było podejrzenie o linki - wymienione - żadnych zmian
Było podejrzenie o przewody hamulcowe - wymienione - żadnych zmian
:(
  • 0

#15 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:20, 15.01.2014

grzes-24, Tak to możesz pół samochodu zmienić - trzeba zlokalizować co blokuje i potem to naprawić. Czy po ściągnięciu zacisków tarcza obraca się bez oporów?
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq