Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Regulacja kątu koła


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:33, 28.07.2009

Witam serdecznie klubowicze,
(dotyczy accord rok prod. 2006 model po lifcie)
Mam następujące pytanie:
Czy istnieje możliwość regulacji kąta pochylenia (tylnego koła) względem jezdni? Może się na wstępie wy tłumacze dlaczego o to pytam ,żeby ktoś nie pomyślał, że jestem nie normalny :-D . Otóż samochód jest całkowicie bezwypadkowy, nie zaliczyłem nim żadnego śpiącego policjanta, ani dziury w jezdni, krawężnika itp. Felgi i opony (225/40r18) są nowe, wyważone prościutkie (nie dawno założone) a samochód aż nadto pływa po jezdni, równej jezdni gdy skręcam kierownicą lewa/prawa prawa/lewa, dość krótkie ruchy ale dynamiczne. Zawieszenie jest sprawdzone amortyzatory, sprężyny, żadnych luzów, do tego nie duży przebieg 50 000km, myślałem że to może wina poprzednich felg i kół (205/50r16) że samochód jest tak mało stabilny. Z układem kierowniczym też jest wszystko w porządku, więc pomyślałem może należny zainwestować w twardszy zawias... Tylko jedna rzecz mi wciąż nie dawała spokoju, że inne samochody którymi zdarza mi się jeździć lepsze gorsze, twardsze miększe, to nawet te które mają zawieszenie miękkie jak balon prowadzą się dużo pewniej i przewidywalniej na zakrętach a niżeli accord. Typową kanapą czyli megane sedan pokonanie konkretnego zakrętu z prędkością 110km/h jest mozliwe, natomiast w hondzie ten sam zakręt max 80-90 i trzeba uważać żeby poprzecznej nierówności nie wychaczyć bo można w pokrzywy polecieć... Otóż okazało się w (jden z bystrzejszych na stacji diagnostycznej) zauważył że samochód, ma tylne lewe koło lekko w negatywie tzn. góra koła Na godz. 12.00 jest lekko schowana do wnętrza nadkola. Moje pytanie brzmi czy można to jakoś wyregulować, bo z tego co mi wiadomo nie ma w accordzie z tyłu regulacji na drążkach. W samochodzie niestety 2 miesiące temu skończyła się gwarancja :-(. :B Pozdrawiam

#2 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:55, 28.07.2009

Widze ze jestes z Wawy

Obadaj ten serwis:
http://www.accordklu...opic.php?t=3693

Chłopaki dokładnie sprawdzą Ci amory za grosze + stan zawieszenia + polecam sprawdzić geometrie (jakies 150zł)

#3 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:36, 28.07.2009

przy tym rozmiarze kół to normalne że z tyłu koła wyraźnie są skośnie właśnie górą w stronę środka samochodu o tak / \ to normalne zjawisko. pozatym może ten zakręt pokonujesz meganką R26 przy 100km/h to wtedy rzeczywiście Accord może mieć problemy przy 80-90 jak piszesz :mrgreen: wpadnij na spota chłopaki obadają co i jak wg mnie coś za bardzo dramatyzujesz może coś nie tak z ciśnieniem w kołach :?: Jaka ta meganka bo coś mi nie gra...
F1

#4 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:13, 28.07.2009

Wlasnie Diablo, wpadnij, gadamy przez te PW i GG, a na zywo bysmy zamienili slowko.
Z tym pochyleniem, to dzis wychodzac z auta przypomnial mi sie twoj problem i mam wrazenie, ze moje tylne kola schodza sie lekko u gory do srodka, chociaz moze to jest zludzenie, bo na gorze blotnik bardziej wystaje.
Podjedz na spot, porownamy. W niedziele na bemowie.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#5 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:18, 28.07.2009

im szerszy kapeć tym bardziej będzie tak wyglądał to norma / \ na 195 tego nie ma na 205 jest już minimalnie widoczne jak się przyjżeć dobrze itd
F1

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:22, 28.07.2009

heh panowie zgadza się... z tą małą różnicą że po obu stronach jest tak samo, a nie że na gołe oko widać że jedna strona stoi prosto a druga jest pochylona, wtedy nie ma znaczenia jakie koło i jaki ma rozmiar (pod warunkiem że oba są takie same). Mikołaj chętnie bym wpadł a spot raz już nawt w drodze byłem :-) ale zarobiony człowiek po pachy.. U kolegi malin_f1 wyczuwam lekką nutkę ironi... czytaj dokładniej to unikniemy nieporozumień: napisałem meganą sedan (kanapą albo pontonem etc.) więc nie jakies tam R21 pozatem nie wiesz jaki zakręt, to bez sensu pisać coś na zasadzie ja bym nie przejechał to ty też byś nie przejechał - takie teksty sa zbędne i na forum potem jak człowiek chce znaleźć jakąś przydatną informację to musi przebrnąć przez stertę paplaniny. Jeśli chodzi o ciśnienie to we wszystkich kołach jest takie jakie ma być.

#7 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:29, 28.07.2009

to był joke :mrgreen: z którego roku ta meganka i jaki silnik :?:
a megane R26 to taki killer wszystkich ATR i CTR razem wziętych :mrgreen:
F1

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:16, 29.07.2009

spoko 8-) meganka to takie nic z niczym 1.6 16v sporadycznie mam okazję tym jeździć, ale nie koniecznie z wyboru ;-) Co się tyczy killeró'w to podobno mazda 3 mps która ma około 260-280km nie pamiętam dokładnie, ze szperowana dobrze lata, dobrą alternatywą jest też leon II tdi Fr który po wymianie IC na słusznego front'a i po programie może mieć moc spokojnie w granicach 200 km i 420-30 Nm, ale samochód jakiś taki nie za ładny- to jednak podobno kwestia gustu. Żeby za dużo nie kasztanić to jeszcze wróce do tematu pochylenia koła... W zasadzie założenie tego tematu skłoniło mnie do dalszych przemyśleń i teraz już wiem że to koło które jest pochylone jest wporządku, natomiast to które stoi prosto musiało dostać od jakiegoś krawężnika no i dlatego nie jest pochylone... Wcześniejszym właścicielem była kobieta samochó naprawdę w pięknym stanie, ale może miała syna który się na oglądał 2 fast 2 furious i latał gdzieś po placyku bokami i wychaczył krawola. Umówiłem się na geometrię także niebawem bedzie wszystko jasne, mam tylko nadzieje że to nie będzie naprawa na "grubo" BTW ktoś może wie ile kosztuje wahacz ???;-) żarcik żarcik :mrgreen: grunt to nie tracić poczucia humoru i mieć dystans do przedmiotów martwych
Pozdrawiam wszystkich serdecznie

#9 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:54, 29.07.2009

to ze z tylu koła są lekko / \ to normalna sytuacja. W zakretach samochód się lekko kładzie i koło przylega cała powierzchnia :ok

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:36, 29.07.2009

w piątek jest dzień sądu ;-) będzie geometria to wszystko wyjdzie czarno na białym...

#11 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:39, 29.07.2009

dziś jest dzień sądu bo po raz pierwszy pojechałem żony samochodem na działeczkę (BMW) i się patałachy wycofały z F1 :mrgreen:
Reasumując przygodę BMW z F1 to żal za dupę ściska :-(
Wszyscy trzymamy kciuki za Roberta żeby na przyszły sezon znalazł dobrego pracodawcę :!:
F1

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:26, 31.07.2009

Geometria zrobiona :-) z tyłu była zła zbieżność... natomiast z przodu "baba" musiał jakąś dziurę z wyhamowanie zaliczyć bo wahacz jest do wymiany tzn. jest przesunięty o 4mm podobno nie ma tragedii, ale nie jest to norma.




IPB Skin By Virteq