Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

pomaranczowy trojkat z wykrzyknikiem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 roll22

roll22
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Houghton Regis
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:02, 29.11.2013

witam,
Mialem jakis c :cry: zas spokoj no i musial zostac on zaklucony :cry: ,
Podczas jazdy zapalila sie kontrolka trojkata z wykrzyknikiem i cos zaczelo halasowac pod maska a takze przez moment poczulem ten warkot nawet w pedale gazu.Dodam ze zadna inna kontrolka sie nie zapalila oraz ze mialem ta sytuacje kilka razy pare miesiecy temu ale sie uspokoilo.Podpinalem rownirz hanie pod kompa i wyskoczyl jeden blad cos z ladowaniem ze za niskie.Obawiam sie ze moze to byc lancuch rozrzadu a komp tego nie wynajdzie jezeli cos nie tak bedxie sie dzialo z lancuchem.Ktos sie moze orientuje ile kosztujd wymiana rozrzadu w 2.2cdti?
  • 0

#2 tedmajer

tedmajer
  • Forumowicz
  • 86 postów
  • Skąd:ITA
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:19, 30.11.2013

Coś widze tu pomieszanie pojęć, żółty trójkąt to kontrola trakcji VSA jeżeli ci się zapaliła i poczułeś ingerencję w układ jezdny, chrobotanie, hamowanie tzn że któreś z kół straciło przyczepność i kontrola trakcji zadziałała, objaw całkowicie normalny, znaczy że VSA działa. Błąd w pamięci o słabym ładowaniu lub może słabym aku może a ale nie musi świadczyć o końcu akumulatora być może zdarzyło się że napięcie na aku chwilowo spadło poniżej dopuszcalnego i komp to wyłapał. W każdym razie nie ma to związku z działaniem układu VSA. Nie ma to związku także z rozrządem, to całkiem osobny temat, szeroko opisany na tym forum. Koszty w zależności od zakresu prac mogą wynieść nawet 5-6 tyś PLN
  • 0

#3 Stoowa

Stoowa
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 10:38, 01.12.2013

zima idzie.. ślisko się robi... spróbuj kontrolowanie wprowadzić auto w lekki poślizg i zobaczysz ze sytuacja się powtórzy ( tak jak opisał kolega wyżej). jak zaczniesz gwaltownie przyspieszać i zerwiesz przyczepność równiez powinien się pojawic wspomniany wykrzyknik ( juz bez "hrobotania bo wtedy ABS nei ma co robic akurat...).
  • 0

#4 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 21:40, 01.12.2013

roll22 każdy kto ma Hanię z układem VSA i układ ma sprawny to podczas utraty trakcji zapala się żółty wykrzyknik sygnalizujący pracę układu. Od strony drzwi kierowcy przy psełdo popielnice jest wyłącznik VSA i możesz wyłączyć ten system. VSA jest odpowiednikiem układu ESP w VW... Jednym słowem masz wszystko sprawne. Proponuję przejrzeć instrukcję samochodu i opis kontrolek na liczniku... takie małe streszczenie... :mrgreen:Dołączona grafika
  • 0

#5 roll22

roll22
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Houghton Regis
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:37, 02.12.2013

Moi drodzy,jezdze accordem juz 5 rok takze mam ten model obcykany jezeli chodzi o wlasciwosci jezdne,wiem jak zachowuje sie samochod gdy traci przyczepnosc i wiem rowniez co oznacza ten trojkat tylko ze dziwnie zapalil mi sie podczas jazdy ze stala predkoscia i na prostej drodze.Niemam nawet jak pokazac tego problemu dla mechanika bo w przeciagu kilku miesiecy zdarzylo sie to tylko kilka razy.A czy moga miec wplyw wieksze kola od standardowych ktore zostawilem sobie na zime?Teraz mam zalozone 225 40 18.
Za pare dni zaloze 16" zimowki i zobacze czy sytuacja sie powtorzy.
Mozecie rowniez mi poradzic jak dodac zdjecie pod nickiem swojej hani.
Thnx
  • 0

#6 koski

koski
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:238
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:30, 26.12.2013

VSA to systemy ESP+ASR (co do ABS niewiem). Lampka zapala się tylko przy zadziałaniu ASR czyli kontrola trakcji-uślizg przy przyśpieszaniu, natomiast przy zadziałaniu ESP - kontrola stabilizacji toru jazdy - nie zapala się . NIESTETY. W Dieslu przy dużym momencie mielenie jest możliwe. U mnie mieli przy 90 km/h na suchym przy zimowych 205/55/16 .
  • 0

Usunięto !! Niezgodne z regulaminem !!

Mój BYŁY ACCORD   http://www.accordklubpolska.pl/viewtopic.php?p=520110#520110


#7 IksDe

IksDe
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Pomorze
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:57, 26.12.2013

VSA = ESP a ESP to polaczenie systemow ASR i ABS i sterowanie ich poprzez system ESP ktory u Hondy nazywany jest VSA (Vehicle Stability Assist o ile pamietam). Takze VSA zwane ESP to sterowanie dwoma systemami stabilizacji tory jazdy, i zapewne byla oblodzona droga i ktores z kol stracilo przyczepnosc - mogles tego nie odczuc ale uslyszec, ja ostatnio jadac samochodem bez tych systemow na prostej drodze przy 50km/h latalem na lewo i prawo delikatnie wiec wiesz :D.
Albo jakis czujnik z kol czasem wariuje i przyhamuje kolo.
  • 0

#8 koski

koski
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:238
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:28, 26.12.2013

Pewnie tak to jest, w każdym razie VSA u mnie zapala się tylko przy uślizgu kół przy przyśpieszaniu, przy stabilizacji toru jazdy przy tzw poślizgu bocznym już nie.
  • 0

Usunięto !! Niezgodne z regulaminem !!

Mój BYŁY ACCORD   http://www.accordklubpolska.pl/viewtopic.php?p=520110#520110


#9 tomikk81

tomikk81
  • Młodszy Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Legionowo
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EVO V
  • KM:350
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:12, 28.01.2014

VSA to systemy ESP+ASR (co do ABS niewiem). Lampka zapala się tylko przy zadziałaniu ASR czyli kontrola trakcji-uślizg przy przyśpieszaniu, natomiast przy zadziałaniu ESP - kontrola stabilizacji toru jazdy - nie zapala się . NIESTETY. W Dieslu przy dużym momencie mielenie jest możliwe. U mnie mieli przy 90 km/h na suchym przy zimowych 205/55/16 .

 

 

Men poleciałes po bandzie i to grubo.Ile ty masz momentu ze ci mieli na 3 biegu?600 NM?Bez przesady.


  • 0

#10 ASTERIXMIX

ASTERIXMIX
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:OKOLICE WARSZAWY
  • Silnik:K24
  • Wersja:MUGEN
  • KM:200 może z plusem
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 03:01, 02.03.2014

Może zawieszenie wywalone hehehe i koła podskakują i wtedy może sobie podskakiwać i mielić ze tukami


  • 0
ASTERIXMIX




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq