Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Oryginalne Xenony do Accorda VIgen? Proszę bardzo.


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3,079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 21:14, 16.07.2009

-Sprawdzamy w EPC co nam potrzeba
http://www.hondaworl..._category_3.htm
-robimy zakupy:
żarniki D2R Philips/Osram (to jedna i ta sama firma)
http://www.allegromat.pl/aukcja28120
-adapter H7-D2R
http://www.allegromat.pl/aukcja28119
-oryginalne przetwornice
http://www.allegromat.pl/aukcja28121
-możemy zmienić lampy na takie od Type-R (moim zdaniem zbędna czynność)
http://www.allegromat.pl/aukcja28123
-spryskiwacze by się przydały
http://www.allegromat.pl/aukcja28124

Teraz trochę wyjaśnienia. Zacznę od przetwornic. Tutaj na trop naprowadził mnie kiziol :ok Nie mogłem znaleźć w EPC jakie idą oryginalnie żarniki. Hasło "Type-R" to był strzał w dziesiątkę. Przy okazji wyszło to co nurtowało mnie cały czas: "jakie przetwornice były w Accordach?". Otóż po spojrzeniu na zarys przetwornicy w EPC, od razu rzucił w się na oczy znajomy kształt. Wertowanie allegro na coś się przydało i od razu skojarzyłem, że chodzi o Hellę. Nie mogło być inaczej, wszak lampy przednie też są od Helli (tak samo jak przeciwmgielne). Takie przetwornice były stosowane w; BMW, Mercedesie, Volvo, być może w Oplu, no i w Accordach.
Co do żarników i ich zamontowania. Trzeba zastosować adaptery (mocno powiedziane, kawałki blachy). Trochę to może mało profesjonalne, ale w oryginale też był adapter tyle, że plastikowy. Nie polecam kupować żarników tańszych od tych Philipsów. To jest znana i zaufana firma i lepiej dać więcej za dobrą jakość.
Co do lamp, to uważam, że nie było rozróżnienia ma xenon i halogen. Wszystko załatwiała przejściówka, a budowa odbłyśnika jest taka sama. Poza tym żarnik jest z przesłoną. Zanim rozpowszechniły się "soczewki" wielu producentów stosowało takie rozwiązanie, m.in. od Helli.
Co do spryskiwaczy i poziomowania. Wiemy co stanowi prawo/kodeks. Ja mam normalne lampy, ale i tak dbam o ich czystość. Sądzę, że żadne spryskiwacze nie pomogą na zaschnięte muchy, zwłaszcza jeżeli rzadko używamy spryskiwaczy. Tą kwestię pozostawiam waszemu sumieniu. Proszę o tym nie pisać w tym temacie i nie dyskutować o tym! Zgłoszę takie dyskusje do moderatora.

Proszę o dyskusję w kwestiach czysto technicznych. Żadnego moralizatorstwa.

Do zobaczenia na trasie.


#2 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1,426 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:43, 16.07.2009

Co do lamp, to uważam, że nie było rozróżnienia ma xenon i halogen. Wszystko załatwiała przejściówka

O jaką przejściówkę chodzi? :roll:

#3 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3,079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 22:05, 16.07.2009

Ten plastik w który wkładamy żarnik (tak jakby za żarnikiem jest) i dociskamy sprężyną (zatrzaskiem). Spójrz na pierwszy odnośnik.

Do zobaczenia na trasie.


#4 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:24, 16.07.2009

pablo.see, dwie rzeczy mi się nasuwają, w sumie trzy:
- zdaje się, że nie wszystkie lampy i halogeny są Helli, ale to błahostka
- spryski są wymagane przy ksenonach
- najważniejsza rzecz, w xenonach ATRa są dodatkowe szkiełka z przodu, a lampa, którą wkleiłeś, ma tylko ramkę z ATRa, szkiełka brak. Blade wystawiał takie zdaje się, ale chyba z anglika. Poza tym napisałeś dokłądnie to co trzeba, polecam osobiście xenony, długie i halogeny są wtedy zbędne, czekam na taką przejściówkę H7 D2R (blaszkę), na H7 niby jest granica cienia, ale z naprzeciwka jednak oślepia i lampy muszą być niżej ustawione

- na kloszach jest chyba też oznaczenie, że są H7 halogen, a nie xenon, więc na upartego mogą nie dać przeglądu

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#5 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3,079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 09:11, 17.07.2009

W moim aucie przynajmniej jest znaczek Helli na lampie. Z tym szkiełkiem to nie wiedziałem. Chętnie bym zobaczył, bo nie wiem jak to wygląda.

Do zobaczenia na trasie.


#6 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:32, 17.07.2009

zwróć uwagę tu,
http://www.fotosik.p...19e076bb0d.html
niestety tylko jako całość lampy, nie dysponuję takimi, więc jedynie tak.. jest tzw "clear" szkło jak w zwykłym Acco (światła drogowe) i podobne do migacza, rozpraszająca wkładka do świateł mijania, klosz jest faktycznie gładki ale pod spodem jest ów rozpraszacz... jak pisałem Blade miał coś takiego w dziale sprzedam, powinien mieć zdjęcia, do tego osobna czarna matowa ramka, żeby nie było oślepiających odblasków (chyba to jest główna jej przyczyna, a nie względy estetyczne)

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#7 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3,079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 17:57, 18.07.2009

Ksenon Vs. Holgen - Fakty i mity
http://swiatla.arbit.../ksenon.halogen

Bardzo dobra strona o tematyce oświetlenia w aucie
http://swiatla.arbiter.pl/

ToMala, teraz już wiem o Ci chodzi. Przed żarnikiem jest taki kapturek/kapselek.
Tak jak tutaj
http://swiatla.arbit...or.bez.soczewki

W Accordach są reflektory typu FF (free form), a więc wiązka jest światła jest tworzona wyłącznie przez warstwę odbijającą. Tylko w takich reflektorach można stosować ksenony, ale wyłącznie D2R (z przesłoną). Stosowanie ich w lampach H4 to kompletna głupota.

Do zobaczenia na trasie.


#8 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:31, 18.07.2009

ToMala, teraz już wiem o Ci chodzi. Przed żarnikiem jest taki kapturek/kapselek.
Tak jak tutaj
http://swiatla.arbit...or.bez.soczewki


Nie do końca, to nie kapselek, ale dodatkowa jakby szybka, na całej powierzchni części światła mijania w lampie.. Przyjrzyj się uważnie lampie od ATRa, a zobaczysz, że nie widzisz lustra, bo jest takie szkiełko chropowate jak w migaczu, w zwykłej lampie jest tylko krystaliczne szkło bez tej dodatkowej szybki rozpraszającej i widać lustro, żarówkę..

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#9 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3,079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:44, 18.07.2009

Można powiedzieć, że jest to rodzaj przesłony kształtującej wiązkę światła. Trochę nietypowe, bo wygląda to jak lampa H4 z żarówkami halogenowymi.

Kurcze, korci mnie wypróbować jakby wyglądała wiązka światła w Accordzie, po zamontowaniu ksenonów. Tyle tylko, że drogi biznes: przetwornice hella - 300zł, żarniki Philips 300zł, do tego adaptery H7/D2R - 30zł.
Już nie chodzi o jeżdżenie na ksenonach tylko o samo sprawdzenie. Po lekturze strony co podałem, to się odechciewa. Jakby mieć soczewki + halogen, to sprawa jest jest jasna. Można robić "przeszczep" w ciemno. Może ktoś się skusi i skorzysta z opisu.

Do zobaczenia na trasie.


#10 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:27, 18.07.2009

ja założyłem, ale póki co H7 HID i powiem tak granica cienia jest, ale mam srebrne ramki, nie jak ATR i niby jest ok, ale razi trochę samą poświatą i ogółem światła o jeden "ząbek" niżej, właśnie kupuje te przejściówki i zamieniamy H7 na D2R.. Co do świecenia, polecam w 100%, jest bez porównania, długie i halogeny, mam bo mam ale nie używam, myślę za to nad H1 HID na długie z podgrzewaczem w postaci postojówki... coś słyszałem na ten temat murze wyczuć

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#11 Kitos

Kitos
  • Forumowicz
  • 149 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:40, 18.07.2009

najprościej to chyba przełożyć lampy z atr i ma się ksenon?
tylko pewnie towar raczej mało dostępny..
"The faster you go, the shorter you are. "

#12 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:27, 18.07.2009

lampy plus przetwornice, tak to prawda, ale jak już jest to koszt... można też soczewki Accordowe, ale cena .. były jedne na allegro za 2000zł używane :k

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek





IPB Skin By Virteq