Skocz do zawartości


RODO w HAKP

drży cała buda :(


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:24, 09.07.2009

Witam
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem trzęsawicy powyżej 110km/h.
- Tarcze nowe (nie biją)
- Opony nowe (już drugi komplet, we wszystkich zakłądach oponiarskich które zwiedziłem mówiono że krzywe opony), wielokrotnie wyważane
- felgi nowe (na starych było taka samo)
- brak luzów w zawieszeniu (2 razy sprawdzałem zawieszenie, geometrię)

Drgania zaczynają się powyżej 100km/h, drży kiera i cała buda. Tylko nie piszcie proszę abym wyważył opony bo już to robiłem, żadnej różnicy.

Wydaje mi się że przez te drgania wykrzywiły mi się poprzednie tarcze.

macie jakiś pomysł?

pozdrawiam

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:41, 09.07.2009

Mi drgania się pojawiały przy 110-120 i powodem był luz na sworzniu górnego wahacza, po wymianie problem zniknął.
A może krzywa piasta powoduje takie bicie?
Luzy na maglownicy?

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 rozmo

rozmo
  • Forumowicz
  • 16 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:15, 09.07.2009

A ta trzęsawica kączy ci się przy jakiejś wiekszej prędkości czy się cały czas trzyma po przekroczeniu 110
Nie pragnij być lepszym od innych, najpierw bądź samym sobą. Fiodor Dostojewski

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:35, 09.07.2009

drgania koncza sie przy 180 :)

tez sie zastanawiam nad piasta (chociaz nie wiem jak się mogla wykrzywić, czy to może być wynikiem dziury w jezdni?)
a co do maglownicy to tez sie troche boje, jaki jest koszt regeneracji?

[ Dodano: 2009-07-10, 10:12 ]
sprawdzałem bicie piast, mieści się w normie ale jest zblizone go granicznych wiec nie wiem czy to moze powodowac aż takie wibracje powyzej 100 km/h

co do maglownicy to wyszlaby przy badaniu zawieszenia (nie ma luzow ani wyciekow)....

pozdr

#5 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:23, 10.07.2009

też obstawiam wahacz górny ;-)

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:47, 20.07.2009

I jak kolego wojcer doszedłeś co było przyczyną tych drgań?
Ja mam podobny problem, koła proste, wyważone, opony nowe a bicie na kierownicy jest od 110 wzwyż. Podjechałem na stację diagnostyczną na sprawdzenie luzów, nie wykryli nic. Podjechałem na inną stację i okazało się że jednak są luzy z przodu na dolnych sworzniach zwrotnicy/ wahacza.

Rozumiem że jeszcze tego nie naprawiles zeby ostatecznie stwierdzic ze to jest przyczyną?

Jeszcze nie naprawione, jak będzie zrobione to dam znać.

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:54, 22.07.2009

wahacze górne przednie mam nowe (555) od ok. 1 roku, jeżdzę ostrożnie więc na pewno jeszcze ich nie wybiłem

[ Dodano: 2009-07-22, 15:56 ]
Pawel,
Rozumiem że jeszcze tego nie naprawiles zeby ostatecznie stwierdzic ze to jest przyczyną?

napisz jaki jest koszt naprawy luzów w twojej hance.

pozdrawiam

#8 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:54, 23.07.2009

co do maglownicy to wyszlaby przy badaniu zawieszenia (nie ma luzow ani wyciekow)....


Nie prawda niestety- jak mechanik do dupy i bada tylko zawieszenie to nigdy luzów nie wykryje na maglownicy!! Ja mam i powyżej 160 też już pojawiają się drgania niestety :-/
Wierz mi luzów na maglownicy nie wykryje połowa mechaników.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:35, 24.07.2009

dlaczego połowa mechaników nie wykryje?
łatwo je stwierdzić - na wyłączonym silniku ruszać szybko kierownicą w lewo i prawo - jak łupie to maglownica (pomiając drążki ale luz na drążkach można ręką wyczuć); drugi objaw to stukanie w kolumnie przy przejeździe z małą prędkością przez tory kolejowe
niestety, w każdym aucie (miałem Cifa - łupało jak cholera, w Accordzie słabo ale już czuć, w Octavi od nowości u mnie w rodzinie i przebieg 140kkm też już to czuć)
natomiast nie wydaje mi się żeby magiel powodował drgania - u mnie na luzach na maglu Civic przy dużych prędkościach i ostrym wejściu w zakręt się "rozjeżdżał" aż miałem portki pełne strachu. Krzywa piasta też nie ponieważ biła by kierownica przy hamowaniu (przerabiałem ten temat). Obstawiam sworznie wahaczy, łączniki stab. itp. elementy




IPB Skin By Virteq