Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana tynych tarcz+klocki TRW


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#1 sebasto

sebasto
  • Forumowicz
  • 244 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:0,5 w porywach do 0,7
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:03, 05.06.2013

Witam... po ostatnich przejściach z mechanikami zleciłem wymianę tarcz i klocków mechanikowi "starej daty", solidna szkoła... jednak wiadomo że czasy się zmieniają i technologie też, stąd moje pytanie, czy jest coś co może zaskoczyć mechanika nie zajmującego się Hondami podczas wymiany tarcz i klocków tylnych w VII gen ? Na co zwrócić uwagę ? Czy są potrzebne jakieś specjalne narzędzia i czy coś można tam najzwyczajniej zepsuć, na co zwrócić uwagę ?... proszę o opinię osoby znające temat z praktyki.... pozdrawiam
  • 0

#2 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 08:21, 05.06.2013

zdjąc zacisk jarzmo i zdjąć tarczę (i odkręcić śrubki co ją trzymają - najlepiej wsadzić śrubokręt z dobijaniem i pare młotków zasadzić.
1. wyszlifować piasty dokładnie żeby nie było syfu praktycznie na błysk
2. odtłuścić zmywaczem do hamulców (12 zł puszka kosztuje)
3. sprawdzić śruby pływające i gumki i przesmarować smarem ATE Plastilube (nie miedzianym czy grafitowym)
4. sprawdzić gumkę na zaciskach hamulcowych
5. tłoczek się wkręca a nie wciska (bo połowa to najchętniej by je wepchnęła na siłę i adijos) i do wkręcania tłoczka otworzyć naczynko z płynem pod maską
6. przeczyścić jarzma w miejscach gdzie chodzi klocek
7. założyć wszystko w odwrotnej kolejności
8 zakręcić korek z płynem
9. założyć koło i nacisnąc pedał hebla
10. Game Over

A jak chcesz wpadnij pod łuków w piątek/ sobotę zmienię ci kompleta
  • 0

#3 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:21, 05.06.2013

zdjąc zacisk jarzmo i zdjąć tarczę (i odkręcić śrubki co ją trzymają - najlepiej wsadzić śrubokręt z dobijaniem i pare młotków zasadzić.
1. wyszlifować piasty dokładnie żeby nie było syfu praktycznie na błysk
2. odtłuścić zmywaczem do hamulców (12 zł puszka kosztuje)
3. sprawdzić śruby pływające i gumki i przesmarować smarem ATE Plastilube (nie miedzianym czy grafitowym)
4. sprawdzić gumkę na zaciskach hamulcowych
5. tłoczek się wkręca a nie wciska (bo połowa to najchętniej by je wepchnęła na siłę i adijos) i do wkręcania tłoczka otworzyć naczynko z płynem pod maską
6. przeczyścić jarzma w miejscach gdzie chodzi klocek
7. założyć wszystko w odwrotnej kolejności
8 zakręcić korek z płynem
9. założyć koło i nacisnąc pedał hebla
10. Game Over

A jak chcesz wpadnij pod łuków w piątek/ sobotę zmienię ci kompleta

Wołek zapomniałeś o pomiarze bicia piast i tarcz po montażu... Z tyłu piasty się aż tak nie krzywią ale z przodu taki pomiar jest konieczny :B

Poniżej instrukcja na co należy zwrócić uwagę :)
https://www.facebook...537179239662189
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#4 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:24, 05.06.2013

zapomniałeś o pomiarze bicia piast i tarcz po montażu

zapomnij o tym w 90% warsztatów
  • 0

#5 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:46, 05.06.2013

zapomniałeś o pomiarze bicia piast i tarcz po montażu

zapomnij o tym w 90% warsztatów

Wiem, ale tak się powinno wykonać wymianę. Potem są tematy w stylu "wymieniam kolejny komplet tarcz/klocków i nadal bije..."
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:18, 05.06.2013

pawpor masz oczywiście racje, tylko jak wolek pisze 90 % mecahników tego nie robi, ja bym nawet sie pokusił , że ciężko znaleśc który to robi i wogóle ma taki czujnik :k
generalnie wymiana w acco tarcz i klocków jest banalna
koniecznie niech ten mechanik na błysk wyczyści piasty przed założeniem tarcz
niech koniecznie rozbierze zaciski pływające wyczysci je i nasmaruje - tylko jeśli on je nasmaruje smarem miedziowym to będzie masakra- najlepiej jakby użył ATE plastilube
jeszcze raz mu zaznacz niech nie smaruje nic smarem miedziowym!!!!!! bo mechanicy to robią standardowo :k
poza tym radziłbym wyjąć tłoczki z zacisków , wyczyścić wszystko, nasmarowac i złożyć - to jeśli chcesz mieć na perfekt heble
bez wyjęcia tłoczka nie wyczyścisz go w acco dokładnie bo aby zdjąć gume osłaniającą tłoczek trzeba go wyjąć
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:22, 05.06.2013

pawpor masz oczywiście racje, tylko jak wolek pisze 90 % mecahników tego nie robi, ja bym nawet sie pokusił , że ciężko znaleśc który to robi i wogóle ma taki czujnik

Niestety... A przyrząd kosztuje do 150zł... Faktycznie, mało który warsztat może sobie pozwolić na taki wydatek...

btw. Własnie z powodu braku takich podstawowych urządzeń pomiarowych DBA najwięcej zwrotów reklamacyjnych ma z... Polski.. Pomimo, że nie ma u nas największej sprzedaży...
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#8 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 10:22, 05.06.2013

już niebawem będę miał taki czujnik... ale to nie teraz.na koniec miecha powinien być już na składzie.
  • 0

#9 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:39, 05.06.2013

pawpor napisał/a: zapomniałeś o pomiarze bicia piast i tarcz po montażu zapomnij o tym w 90% warsztatów

To ja jak sobie sam w garażu wymieniam to czujnikiem mierze, wiec krzyżyk na warsztacie co tego nie robi :mrgreen:, a tak będzie drżeć i wielka tajemnica poliszynela która tarcza i czy to wogole tarcza czy coś innego, ratunku... Pomijam ze jak sie jakas wadliwa tarcza trafi (prasowany chiński ryz się odkształci...)to sie ja zaraz odda jako uszkodzona...
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#10 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:50, 06.06.2013

Mam dwa pytania bo np do śrub pływających zawsze używam grafitowego i jeszcze nigdy nic mi się nie zatarło ani nie stanęło :mrgreen: czy to taki grzech ?

Pomiar bicia jak mierzycie piastę z przodu ? bo mam ze 3 czujniki z podstawą magnetyczną natomiast każdy z nich ma krótkie ramię te do pomiaru (krótsze od szpilki) i teraz czekając na statek z tarczami myślę jak pomierzyć piasty z przodu...
  • 0
F1

#11 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:03, 06.06.2013

Mam dwa pytania bo np do śrub pływających zawsze używam grafitowego i jeszcze nigdy nic mi się nie zatarło ani nie stanęło czy to taki grzech ?

Tak, bo to nie jest smar wysokotemperaturowy i przy jednym przegrzaniu hamulców ładnie się wypali...

Pomiar bicia jak mierzycie piastę z przodu ? bo mam ze 3 czujniki z podstawą magnetyczną natomiast każdy z nich ma krótkie ramię te do pomiaru (krótsze od szpilki) i teraz czekając na statek z tarczami myślę jak pomierzyć piasty z przodu...

Delikatnie nachylasz czujnik żeby nie obijał o szpilki - pokazane na filmiku poniżej od 5:30
https://www.facebook...385115264868588
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#12 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:33, 06.06.2013

niecała jedna setka :) ok będę musiał pokombinować. na zimnej tarczy mam poniżej 2 setek to chyba nie jest źle z piastami :?:

ale te tarcze na filmiku... dziwne nie dokręcił wszystkich śrub, dokręcił tylko ręką :?: a bicie mają prawie 4 setki :idea:
  • 0
F1

#13 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:30, 06.06.2013

nic nie kombinuj, norma hondy dla piasty to 0,02, pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#14 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:18, 06.06.2013

to był odnośnik do filmiku
  • 0
F1

#15 sebasto

sebasto
  • Forumowicz
  • 244 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:0,5 w porywach do 0,7
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:38, 07.06.2013

Klocki i tarcze wymienione.... te zdejmowane miały 6mm grubości więc czas już na nie był najwyższy(nowe 10mm, 8mm zużyte, czyli trochę przeholowałem)... nie jest to taka szybka i prosta operacja, bowiem bez wiercenia śrub z jednej strony się nie obyło, zapiekły się na amen... ogólnie w hondach jeszcze da się coś zrobić z hamulcami z pomocą siły fachowej bez użycia komputerów etc. pozdr

ps. cała operacja łącznie z wymiana zamknęła się w kwocie około 500pln ;), mechanik mocno zaprzyjaźniony... pozdr

ps2. dzięki WOLEK za deklarację pomocy, dla Ciebie w przyszłości... pozdr
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq