Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana gumy uszczelniającej tłoczek


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 ceze

ceze
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Toruń
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:21, 12.04.2013

Witam,
proszę o jasną odpowiedź czy aby wymienić gumę uszczelniającą tłoczek w tylnym zacisku trzeba go pierw wykręcić?
Czy można wymienić tą gumę uszczelniającą bez ruszania tłoczka (podpompować tak aby wyszedł delikatnie tłoczek, a następnie ściągnąć gumę i założyć nową?). Mam pękniętą tą osłonkę delikatnie i chciałbym zmienić tą część.

Moje drugie pytanie tyczy się zestawu http://sklep.interca...O&towkod=9D7F95
czyli D4468 w Inter Carsie. Czy zestaw ten zawiera gumy od zacisków pływających oraz gumę uszczelniającą tłoczek?

Pozdrawiam
  • 0
ceze

#2 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:49, 12.04.2013

a wienc tak żeby zmienić gumę trzeba zwalić cały zacisk czyli odkręcić przewód z płynem i zdjąć linkę ręcznego. ale zanim zdejmniesz przewód z płynem po zdjęciu zacisku ktoś naciska pedałem żeby ci się wysunął tłoczek. zdejmujesz zacisk a wąż zacisnąć żeby płyn nie leciał. wyjmujesz tłoczek gume ochraniającą tłoczek i taki oring gumowy co jest w środku i zmieniasz na ten z zestawu co podałeś. ten zestaw D4468 jest ok i ma w sobie wszystkie gumy jakie potrzebujesz. zakładasz w odwrotnej kolejności ale z tym że wtedy wkręcasz tłoczek nie wciskasz. 2 godzinki roboty z piwem w ręku
  • 0

#3 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 15:18, 12.04.2013

a wienc tak żeby zmienić gumę trzeba zwalić cały zacisk


jest to najlepsza opcja bo można wtedy wymienić wszystkie gumki ALE

osłonę tłoczka można wydłubać i włożyć bez odkręcania przewodu hamulcowego - kwestia wprawy/skilla/nerwów

ALE

wymieniając tylko fartuch przeciwkurzowy można się zdziwić w jakim stanie będzie tłoczek :szczerb:
jeżeli auto nie miało wymienianego tłoczka to za osłoną znajdziesz obrazu nędzy i rozpaczy w postaci tłoczka domagającego się wymiany
  • 0

#4 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:53, 14.09.2013

Panowie prośba o szybką poradę. Czy ten zestaw naprawczy bedzie pasował do mojego acco?
http://allegro.pl/ze...3524833144.html
  • 0

#5 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:51, 14.09.2013

A tłoczek jak sie wymienia ?
  • 0

#6 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:59, 14.09.2013

z przodu po prostu go wyciągasz, smarujesz pasta do cylinderków czy tam tłoczków i tyle. Z tylu wykręcasz i wkręcasz nowy

marcoaccord mialem taki sam zestaw naprawczy od pawpora i pasował idealnie
  • 0

#7 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:02, 14.09.2013

z przodu po prostu go wyciągasz, smarujesz pasta do cylinderków czy tam tłoczków i tyle. Z tylu wykręcasz i wkręcasz nowy

marcoaccord mialem taki sam zestaw naprawczy od pawpora i pasował idealnie


I nie ma z tym większego problemu ?
  • 0

#8 H4RRy

H4RRy
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CR-V RE5
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:16, 15.09.2013

I nie ma z tym większego problemu ?


Jeśli kupisz odpowiedni zestaw to wszystko pasuje p&p.

Jeżeli chcesz zmieniać same gumy to wystarczy, że kupisz zestaw z Autofren'u - D4468 - ( do średnicy tłoczka fi 38 mm ) dostaniesz takie opakowanko:

Dołączona grafika

W środku znajduje się:

- gumowa osłona tłoczka
- oring montowany wewnątrz zacisku
- nowe osłony prowadnic zacisku
- kapturek do zaślepienia odpowietrznika
- gumki do ręcznego

Żeby wyjąć tylny tłoczek z zacisku musisz go, albo wykręcić albo podpompować hamulcem jak już odkręcisz zacisk od jarzma.

Tłoczek od spodu wygląda tak:

Dołączona grafika

Jak wymieniasz tylko gumki, a tłoczek zostaje ten sam to warto sprawdzić w nim ten kanalik smarujący i go wyczyścić :

Dołączona grafika

Jeśli jest jakiś lekki nalot korozji, ale nie ma wżerów - można spolerować powierzchnię papierem wodnym 1500-2000.

Przy montażu tłoczek warto posmarować pastą podpisaną ATE Bremszylinder natomiast prowadnice zacisku smarujemy smarem ATE Plastilube ( nie warto pakować tam smaru miedzianego czy grafitowego lub czego tam mamy pod ręką bo po kilku hamowaniach może się okazać, że zacisk stoi w miejscu :-P )

http://img12.allegro...6/63/3543166302

Do wkręcania tłoczka w zacisk można posłużyć się kluczem do przykręcania tarczy do flex'a ( szlifierki kątowej o średnicy tarczy fi 125, inne nie podpasują ;-) ), trzeba uważać żeby nie uszkodzić nowo założonej gumy osłaniającej tłoczek.

Dołączona grafika

Teraz tylko odrobina wolnego czasu i chęci i można przystępować do działania ;-)
  • 0

#9 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:04, 15.09.2013

Jeżeli tłoczki są zapieczone, bo dostała się woda i jest sporo korozji to może być problem z wyciągnięciem, jeżeli stadium korozji jest początkowe to nie ma problemu.
  • 0

#10 adr2000

adr2000
  • Forumowicz
  • 160 postów
  • Skąd:podkarpacie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:43, 16.09.2013

no i tłoczki tylne maja tą cała maszynerie w sobie której nowe tłoczki nie maja i trzeba te części przełożyć.

a przy wymianie gumek w przednich zaciskach jak ktoś zapomni o wysunięciu tłoków na aucie to najlepiej wziąć zacisk do kompresora i w miejscu gdzie się przykręca
przewód hamulcowy przystawić wąż i walnąć powietrzem wyskakują aż miło.
  • 0

#11 karan90

karan90
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:43, 17.04.2015

a czy jest możliwość kupna samej gumowej osłony tłoczka ??


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq