Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Klekotanie 2.2 CTDI


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:46, 14.06.2009

Witam Was Panowie i Panie

Zastanawialem sie dzisiaj nad tematek klekotania mojego swierzo zakupionego Akordeona

Mam tez mercedesa 220 CDi i Mieczyslaw przy dociskaniu prawej nowi do 3500 rpm nie wydaje z siebie absolutnie zadnego klekotu

Honda, choc zakochalem sie w niej od pierwszego wejrzenia to po wcisnieciu prawej nogi w podloge od okolo 2000 rpm wydaje z siebie chatakterystyczny dzwiek klekotanie diesla

Moje pytanie brzmi, czy wasze akoredeony tez klekocza z lekka czy powinienem sie martwic.

Dodam, ze zrobiony pelen serwis a w silnik swierzo zalany Motul 5w30

Prosze o opinie

Pzdr

#2 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:54, 15.06.2009

Moj tak nie klekocze. Jaki masz przebieg?

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#3 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:20, 15.06.2009

klekotanie czy świst turbiny?
jedyne klekotanie choć i tu bardzo ciche, to słychać na postoju

PS. 5W30 Ci w salonie H polecili?

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#4 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:24, 15.06.2009

PS. 5W30 Ci w salonie H polecili?


Taki jest zalecany do tego silnika (generalnie to 0w30, ale w ASO go nie leja).
Wszystko jest w temacie o olejach.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:35, 15.06.2009

Mikolaj,

140 tkm

ToMala,

Na postoju jest bardzo delikatne klekotanie tak jak mowisz.

Charakterystyczny klekot diesla jest slyszalny podczas gwaltownego wcisniecia prawej nogi.

Ogolnie wydaje mi sie ze tak nie klekotak, choc przed serwisem nie palowalem auta nadmiernie.

Zastanawiam sie czy to wina Motula 5w30??? Przecie to klasa oliwa...

#6 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:08, 15.06.2009

U mnie nie ma absolutnie takiego objawu jak mowisz.

tu jest filmik jak przyspieszam

i tu tez

nie ma zadnego klekotu.

Oliwe masz pierwsza klasa raczej, chyba, ze jakas lipa-podroba.
ja tez jezdze na 5w30 tylko, ze Helixie.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#7 Adas

Adas
  • Forumowicz
  • 59 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:38, 15.06.2009

Ja przyspieszanie na obrotach 2-4,5k rpm okresliłbym raczej mianem czegoś w stylu dźwięku V6, dla mnie to tak brzmi, tyle że dochodzi jeszcze świst turbinki, wypróbowane w CR-V, ale jakie ma to znacznienie.

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:48, 15.06.2009

Jadz dzis do mojego spec honda mechanika

Przejade sie z nim i zobacze co mi powie

dam znac pozniej

pzdr

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:35, 15.06.2009

u mnie tez nic nie klekocze - w tym dieslu o to chodzi - delikatny syk ale nie KLEKOT :shock: :shock: :shock:

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:33, 15.06.2009

Nie wyrobile sie dzisiaj i nie zajechalem do speca.

Nie chce panikowach, tymbardziej, ze po duzym przegladzie powiedziano mi, ze auto jest bardzo zadbane. Zrobili cala diagnostyke lacznie z analiza spalin i podpieciem sie pod kompa. Wg najlepszego nieautoryzowanego serwisu Hondy u mnie w miescie auto jest ok i nie wiem czy powinienem szukac dziury w calym.

Dzis wylaczylem nawiew i radio, spuscilem szybe do polowy i jak tylko silnik sie rozgrzal zaczalem ponownie sie wsluchiwac.

Drugi bieg, 2000 rpm but, do 4000 rpm, slychac swist turbiny i swoisty ryk silnika. Gdzies okolo 3000 rpm jest delikatne klekotanie, jakby wtryskiwaczy czy zaworow, nie jestem specem pozniej klekotanie ustaje zupelnie i zagluszone jest odglosami silnika pracujacego na wysokich obrotach.

Chmury z tylu nie ma. Wracalem dzis z zajec i na zimnym silniku przy delikatnym dociskaniu gazu silnik mamrotal nie wydajac klekotu, gdy natomiast mocniej wciskalem pedal gazu wyraznie slyszalem terkotanie.

Dodam, ze spalanie jest w normie, osiagi tez bardzo przyzwoite.

Jutro tak jak pisalem dla swietego spokoju pojade i smigne sie na 2 pasmowce z mechanikiem.

Przy jakich obrotam 2.2 cdti na maksymalny moment / moc?

Pzdr

#11 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:39, 15.06.2009

max moment przy 2000, max moc przy 4000
i to jest i-CTDi nie cdti. cdti to w oplach.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#12 wrx77

wrx77
  • Forumowicz
  • 46 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:36, 16.06.2009

Witaj z Hull,moze juz mnie lubisz ale jak chcesz mozemy sie spotkac w miescie i porownasz prace mojego a twojego silnika.A klekot w dieselu to jest duzo przyczyn.Tylko nie jedz do P Wojtka B,Bo ci nowe rzeczy jeszcze wymysli. ;-)

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:07, 17.06.2009

wrx77,

kiedys sie moze spikniemy!

ogolnie z Honda udaje sie do JAPTECH, przy obszarze przemyslowym oklo Asdy na Hessle

zaklad prowadzi dwoch gosci co przepracowali 10 lat dla aso, bardzo polecam




IPB Skin By Virteq