Klientom, którzy chcieli pozostawić sobie np KME - robiłem strojenie instalacji, modyfikowałem, jeśli była potrzeba setup - i jeżdżą. Wiedzą jednak, że nie mogą liczyć na bezpłatne, niekończące się regulacje i korekcje ustawień wynikające z dziadowskiego firmware-u innych sterowników (żeby nie wymienić z nazwy)
Dlaczego ulubiłem sobie staga? Bo spróbowałem BRC, Zenita, KME i właśnie tego ostatniego.
Dlaczego piszemy (że pozwolę sobie zabrać głos również za innych, których tu wymieniłeś) że należy to i owo wymienić? To proste. Większość gazowników w naszym kraju to ludzie nie mający pojęcia o tym, co robią, natomiast mający wystarczająco dużo oleju w głowie żeby wykonać prawidłowo proste działanie arytmetyczne. A z niego wynika, że można więcej zarobić (albo przyciągnąć klienta niższą ceną) jeśli wpakuje się mu tańsze graty, ewentualnie zużyje mniej czasu na montaż i strojenie (lub wręcz złoży odpowiedzialność za wystrojenie na zautomatyzowany algorytm).
Zenit i KME oraz ich klony i podróbki są tańsze niż STAG. BRC jest droższe, ale oferuje automatyczny proces kalibracji, a także jest bardzo proste (uproszczone do granic możliwości) w montażu. Czyli pochłania mniej czasu - pewien użytkownik tego forum - gazownik - chwalił się (doprawdy, nie miał czym), że zakłada BRC Sequent 24 w... trzy godziny! (uchroń mnie Boże przed oglądaniem takiej instalki!)
I teraz: KME i Zenit oraz pochodne, mają bądź spieprzone, bądź nie mają wcale algorytmów korekcji dawki gazu w funkcji jego temperatury. A to mocno ważny parametr, zwłaszcza ukazujący swoją wagę w fazie nagrzewania samochodu. To dlatego na tych sterownikach tak wiele zgłaszanych problemów z falującymi obrotami jałowymi, z gaśnięciem przy nagrzewaniu itp itd...
BRC - to - trzeba przyznać - wyższa półka, co nie oznacza, że dorównująca Stagowi. Jednak jej wadą jest mała elastyczność - automatyczny proces kalibracji instalacji nie pozwala osiągnąć wystarczającej dokładności korekcji w bardzo wielu przypadkach, co skutkuje zgłaszanymi problemami z zapalającymi się check enginami w niektórych autach. Zaznaczam, że niektóre auta przyjmują BRC bez zastrzeżeń i hulają bardzo poprawnie. Ale tylko niektóre. I trzeba wieeeelu lat, żeby stworzyć realną bazę takich, którym BRC nie podejdzie.
A STAG? Jeszcze nie trafiło mi się auto, w którym by nie poszedł, choć raz miałem stracha - miałem jeszcze bardzo małe doświadczenie ze STAGiem, ale na szczęście dopomógł Nikoś.
Z klientami widuję się na przeglądach, za wyjątkiem jednego hipohondryka, który przyjeżdża raz na dwa tygodnie pytać, czy nie słyszę, bo mu się wydaje że... Ponieważ to znajomy - nie kopię go w tyłek, tylko podłączam laptopa i pokazuję, że wszystko jest w idealnym porządku.
Idźmy dalej, bo zarzut rozciąga się na inne graty również.
Jeśli na forum pojawia się typowy wpis:
Auto nie jedzie na gazie powyżej 4500 obr., faluje na wolnych, gaśnie przy przełączeniu na gaz przed osiągnięciem nagrzania, źle odpala na benzynie, zapala się check engine...
...to mówimy że:
- Brak chęci jazdy na LPG powyżej 4500 - za mały reduktor, mało wydajne wtryski. DO WYMIANY.
- Falowanie na wolnych - za wolne wtryski, rozkalibrowane wtryski, uszkodzone wtryski. DO WYMIANY.
- Gaśnie po przełączeniu na gaz - Wadliwe algorytmy korekcji sterownika. DO WYMIANY.
- Źle odpala na benzynie - rozjechane mapy w wyniku pracy złych wtrysków, złego reduktora, złego sterownika LPG (pomijam błędy regulacji - procedury znajdzie każdy w instrukcjach obsługi) - DO WYMIANY.
Tak, Tomasetto alaska (legendarny już badziew) jest tańszy od Scorpiona czy EG, valtek od Matrixa czy Magica, ZENIT, KME, SEC, LECHOO, SCIROCCO itp - tańsze niż STAG.
A tanie mięso to psy żrą.
Teraz powiedz mi, czy masz jakieś jeszcze uwagi? Czy ktoś może zarzucić Nikosiowi, mnie i paru innym osobom, że nie odpowiadamy radami jak uleczyć syfa pudrem i poprawić kiepskie instalacje? To poczytaj odpowiedznie działy.
A STaga polecać będę nadal, jak również sprawdzone, dobre graty, dzięki którym mam przyjemność gościć ludzi przejeżdżających do mnie po 300 KM
Ps.dodam że w dniu dzisiejszym rozmawiałem z Sebastianem i jest on bardzo pozytywnie nastawiony do współpracy z nami