Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Ręczna kontrola momentu załączenia VTEC


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:00, 25.05.2009

Dziś na alledrogo znalazłem coś takiego jak regulator momentu załączenia VTEC-a możebyć ciekawe dla niektórych z nas ;)

http://allegro.pl/it...ude_accord.html

BTW nie mam nic wspólnego ze sprzedawcą

Przemek

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 21:22, 25.05.2009

Ja Ci mogę za 5zł coś takiego zrobić. W tym "kontrolerze" to najdroższa jest chyba obudowa.

BTW nie mam nic wspólnego ze sprzedawcą

A szkoda. Ja bym chciał do tego pana spryt do interesu przejąć.

Do zobaczenia na trasie.


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:36, 25.05.2009

Pablo.see tak swoją drogą wcześniej czytałem, że regulacja właczenia VTEC-a robiona jest poprzez zmianę mapowań w komputerze a tu wnioskuję, że polega to na podaniu impulsu czy też odpowiedniego napięcia do kompa czyżby jakiś potencjometr ? no i czy to ma rację bytu bez dodatkowych modyfikacji np kanałów dolotowych ?

#4 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 22:02, 25.05.2009

Jeżeli jest to na zasadzie chipa typu piggy-back, to będzie działać jak trzeba. Samo włączenie zaworu VTEC nic nie da. Poza tym wydaje mi się, że VTEC można załączyć z 500rpm wcześniej. Schodzenie niżej nić nie da. Jeżeli ktoś zrobił skrzyneczkę, która załącza elektrozawór VTEC i wstawił diodę, która pokazuje załączanie VTEC, sprzedając to za 700zł, to tylko wypada przemilczeć. Trzeba by zerknąć do obudowy i wtedy coś można powiedzieć.

Do zobaczenia na trasie.


#5 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:39, 26.05.2009

słyszałem, że załączanie VTECa jest związane z ciśnieniem oleju, ale na forum Civica byli ludzie, którzy zmieniali sobie w kompie moment jego załączenia lekko w dół, żeby właśnie nei spadać z fałdy po zmianie biegu

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:56, 02.06.2009

słyszałem, że załączanie VTECa jest związane z ciśnieniem oleju,

Zmienne fazy rozrzadu dzialaja tak ze wraz z wzrostem obrotow rosnie cisnienie oleju. Cisnienie oleju otwiera zaworek od dodatkowej krzywki. Cisnienie oleju jest tutaj czynnikiem roboczym a nie elektryka silnika.. Mechanicznie zmienne fazy rozrzadu sa sterowane a nie elektrycznie.

#7 kamil.ekonom

kamil.ekonom
  • Forumowicz
  • 305 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:27, 03.06.2009

Mechanicznie zmienne fazy rozrzadu sa sterowane a nie elektrycznie.


A ja zawsze myślałem że elektrycznie:
VTEC (eng. Variable valve Timing and lift Electronic Control system),
czyli w wolnym tłumaczeniu:
elektroniczny system kontrolujący moment i czas otwarcia zaworu

Poprawcie mnie jeśli źle piszę...

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:04, 03.06.2009

Zmienne fazy rozrzadu to nazwa metody..
Sposob realizacji zalezy od producenta..bmw ma vanos, toyota vvt,honda vtec itd

[ Dodano: 2009-06-03, 17:08 ]

A ja zawsze myślałem że elektrycznie:
VTEC (eng. Variable valve Timing and lift Electronic Control system),
czyli w wolnym tłumaczeniu:

ogolnie zmienne fazy rozrzadu wymyslil fiat na podstawie wariatora na walku ktory opoznial obroty walka wzgledem drugiego walka. Pierwsze konstrukcje byly czysto mechaniczne. Teraz mowiac akurat o vtec jest elektryczne ale dalej czynnikiem roboczym dla dodatkowej krzywki jest cisnienie oleju

[ Dodano: 2009-06-03, 17:12 ]
zmienne fazy rozrzadu tez mozna podzielic na zmienny wznios zaworu i zmienny czas otwarcia zaworu. Zmienny czas otwarcia regulujemy na wariatorze na walku opozniajac walek albo przyspieszajac. Zmienny wznios regulujemy dodatkowa krzywka na walku.
eee..temat rzeka ;p

[ Dodano: 2009-06-03, 17:15 ]
...a tak wogole to juz niedlugo koniec paska rozrzadu! :)
Elektrozawory teraz to przyszlosc, na polibudzie u mnie pracuja nad nimi...

#9 pomierdor

pomierdor
  • Forumowicz
  • 58 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:34, 05.06.2009

można podłączyć zawór ręcznie dając mu prąd ale to nic nie da jeśli nie pogorszy sprawy bo jeszcze komputer musi zmienić dawke paliwowo-powietrzną i przestawić zapłon.było to testowane na d16y8 w civicu i nawet głos się prawie nie zmieniał a ciągu wogole nie było(było to podczas mini-me d16y7 z górą od d16y8 trzeba naprawdę pare żeczy zgrać żeby to porawnie działało) więc jeśli ktoś myśli że to zrobi w systemie obd2 za mniej niż 600zł to go czeka rozczarowanie(w obd1 to za50zł się robi)
Accord F20B6 http://www.accordklu...opic.php?t=1019
Civic EJ9 D14+
Były
Civic EG8 D15B7 + mody
Civic EJ2




IPB Skin By Virteq