Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Obroty podczas jazdy w trasie w MT i AT (Accord 2.4)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 yARO_81

yARO_81
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Zgorzelec
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 09:50, 29.10.2012

Witam serdecznie.

Przymierzam się do zakupu Accorda w kombiku w benzynie 2.4.
Szybszą opcja jest niewątpliwie manual ale wygodniejsza automat.
Ale i tak mnie kusi do automata (m.in. przez żonę), który jest tylko 4 stopniowy i wg np. mojego brata (który już automatami się najeździł) przy wyższych autostradowych prędkościach obroty będą po prostu baaardzo wysokie.

Możecie mi użytkownicy automatów i manualów z benzynką 2.4 odpowiedzieć na moje pytanie?

Jakie obroty macie przy?

100km/h (MT 6 bieg/AT 4bieg)
130km/h (MT 6 bieg/AT 4bieg)
160km/h (MT 6 bieg/AT 4bieg)

I czy np. przy wyprzedzaniu czuć duża różnicę na niekorzyść automata (wg danych producenta przyspieszenie od 0 do 100km/h w automacie gorsze o 2sek :( )

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.
  • 0

#2 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1,426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:15, 29.10.2012

W tych modelach automat jest raczej pięciobiegowy w takim modelu jak ja mam jest czterostopniowy.
  • 0

#3 yARO_81

yARO_81
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Zgorzelec
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:53, 29.10.2012

W tych modelach automat jest raczej pięciobiegowy w takim modelu jak ja mam jest czterostopniowy.


Z tego co doczytalem to przedlifty mialy 4 stopnie a polifty chyba 5 :/

Nie sprecyzowalem. Chodzi mi o wersje Accorda z przed liftingu bo na taka raczej bedzie mnie stac.
  • 0

#4 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:13, 29.10.2012

yARO_81, czy przedlift czy polift to szkrzynia AT jest 5 biegowa, z tego co się kiedyś orientowałem to właśnie skrzynia AT ma najdłuższe ostatnie przełożenie, przez to jest najekonomiczniejsza w trasie, przy 100km/h będzie miała najmniejsze obroty z pośród wszystkich dostępnych skrzyń VII gen, przy silnikach benz.

Edit.
Znalazłem przełożenia :
5MT-0,738
6MT-0,659
5AT-0,566
  • 0
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#5 yARO_81

yARO_81
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Zgorzelec
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 18:14, 29.10.2012

21adam, nooooo taka odpowiedz to mi sie podoba... Jeszcze tylko, zeby dynamika 2,4 nie byla bardzo zmulona przez skrzynie AT to juz calkiem bedzie dobrze.
  • 0

#6 loot

loot
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:16, 29.10.2012

zapiernicza dobrze. przejedziesz się to zobaczysz.
  • 0

#7 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1,706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 18:16, 29.10.2012

Jakie obroty macie przy?

100km/h (MT 6 bieg/AT 4bieg)
130km/h (MT 6 bieg/AT 4bieg)
160km/h (MT 6 bieg/AT 4bieg)


U mnie przy 130km/h na 6 biegu, o ile pamiętam, będzie lekko ponad 3000 obr/min. Generalnie nie włączam 6-tki poniżej 120km/h.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq