Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Metalicznie stukanie w silniku do czasu jego nagrzania siÄ™ .


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • SkÄ…d:PrzemyÅ›l
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:34, 29.09.2012

Witam

Moi drodzy mam taki ciekawy problem. Otóż po uruchomieniu silnika słychać rytmiczne metaliczne stukanie w silniku i nie mam pojęcia co to jest. Przy dodawaniu gazu zwiększa się jego częstotliwość. Sęk w tym że jego częstotliwość nie jest duża bo na biegu jałowym około 2-3 stuki na sekundę. Po przejechaniu może kilkuset metrów, jak już silnik złapie trochę temperaturę stukanie ustaje. Dodam że nie zawsze to występuje, zazwyczaj jak wychodzę po pracy czyli auto stoi dobre kilka godzin na parkingu. Jak sądzicie co to może być bo nie mam pojęcia.

Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
  • 0

#2 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 15:54, 29.09.2012

Miarowe stukanie lub klepanie słyszalne najwyraźniej na wolnych obrotach

* Niewłaściwe luzy zaworowe (częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika). Zwiększenie obrotów silnika powoduje przejście klepania w równomierny hałas mechaniczny.
* Zużyty mechanizm napędu zaworów. Pęknięta sprężyna zaworowa powoduje metaliczny stuk o częstotliwości mniejszej o połowę od obrotów wału korbowego.
* Zużyty łańcuch rozrządu. Szeleszczący hałas zanikający po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika.
* Pęknięty pierścień tłokowy (stuk o matowym szeleszczą-cym odgłosie słyszalny tylko przy małej prędkości obrotowej silnika).

GÅ‚uche uderzenia

* Zużyte panewki korbowodowe (regularne głuche stukanie, które może zmniejszyć się po dodaniu gazu). Najbardziej słyszalne jest przy gwałtownych zmianach prędkości obrotowej silnika. Częstotliwość proporcjonalna do obrotów wału korbowego.
* Zużyte panewki główne (głuche pojedyncze uderzenia nasilające się podczas zmiany obciążenia i prędkości obrotowej silnika)
* Stuk tłoka (najbardziej zauważalny przy zimnym silniku i niskiej prędkości obrotowej) Luz sworznia tłokowego słychać jako metaliczne stukanie proporcjonalne do obrotów wału korbowego. Stuk jest słyszalny przy prędkości obrotowej biegu jałowego. Po zwiększeniu prędkości obrotowej zwykle zanika.
  • 0

#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8,892 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 15:58, 29.09.2012

Jaki olej masz zalany?
Kiedy go wymieniałeś?
Kiedy regulowałeś zawory?
  • 0

#4 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • SkÄ…d:PrzemyÅ›l
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:06, 29.09.2012

* Stuk tłoka (najbardziej zauważalny przy zimnym silniku i niskiej prędkości obrotowej) Luz sworznia tłokowego słychać jako metaliczne stukanie proporcjonalne do obrotów wału korbowego. Stuk jest słyszalny przy prędkości obrotowej biegu jałowego. Po zwiększeniu prędkości obrotowej zwykle zanika.


Najbardziej by chyba to pasowało ale sądzę że to by była znacznie większa częstotliwość niż 2-3 stukania na sekundę i to jest nie tylko na biegu jałowym lecz także przy podwyższeniu obrotów.

Jaki olej masz zalany?
Kiedy go wymieniałeś?
Kiedy regulowałeś zawory?


Olej to ja dolewam co chwilę bo mi go łyka w dużych ilościach, z resztą już pisałem o tym szerzej kiedyś. Co do zaworów to ich nie regulowałem, ale to akurat nie jest stukot zaworów bo zawory pracują z n-razy większą częstotliwością.
  • 0

#5 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2,733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 17:41, 29.09.2012

Może klepią zawory ale na zimno może też hałasować jakieś łożysko i wydaje Ci się, że coś stuka, musisz popatrzyć pod maską z której strony dochodzi hałas bo niestety nie mamy szklanej kuli ;-)
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#6 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • SkÄ…d:PrzemyÅ›l
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:14, 29.09.2012

Może klepią zawory ale na zimno może też hałasować jakieś łożysko i wydaje Ci się, że coś stuka, musisz popatrzyć pod maską z której strony dochodzi hałas bo niestety nie mamy szklanej kuli ;-)


Zawory to nie są bo zawory to klepią z wysoką częstotliwością, a to czasem jest nawet raz na sekundę. No tak starałem się nasłuchiwać pod maską ale cholera wie skąd to :-) Możliwe że to jakieś łożysko tylko gdzie :-)
  • 0

#7 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2,733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 06:55, 30.09.2012

Jak patrzysz na silnik to osprzęt i rozrząd (pod plastikową osłoną) jest z prawej strony ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#8 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • SkÄ…d:PrzemyÅ›l
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:31, 30.09.2012

Jak patrzysz na silnik to osprzęt i rozrząd (pod plastikową osłoną) jest z prawej strony ...


No wiem gdzie jest rozrząd, ale co sugeruejsz że to łożysko jest akurat związane z mechanizmem rozrządu ? Takich łożysk może być w silniku chyba znacznie więcej.
  • 0

#9 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • SkÄ…d:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:51, 30.09.2012

a jaki masz przebieg?? w hondach lubią tłoki stukać na zimnym bo skoro piszesz że bierze dużo oleju to raczej stawiam na to, choć nie koniecznie to może być to, tematów w sieci jest mnóstwo i na tym forum też, dziwi mnie to że ludzie dolewaja po litrze na 1000 i zakładają temat o stukających silnikach, problem by był jakby silnik nie brał nić oliwy i zaczął stukał, a Twój przypadek to tylko świadczy o żużyciu juz pewnych elementów w silniku, tu na forum dostaniesz podpowiedzi mnóstwo, od sprawdzenia wszystkiego poprzez nic, najlepiej zaproś znajomego mechanika niech to posłucha w co wątpie że w stu procentach da odpiwiedz bo bez rozebrania silnika nie dowiesz sie na 100% co stuka,
miałem jeszcze dodać że w moim też sie pojawiło takie stukanie na zimnym od czasu do czasu, ale nie tak bardzo, mam wrażliwe ucho na ten typ silnika, przebieg mam 240 tys. oliwy tez dolewam, znajomy kiedyś rozbierał taką hondę z takim przypadkiem i okazały sie to tłoki, a konkretnie zapieczone pierscienie i bodajże luz na sworzniu, pozdrawiam
  • 0
VTEC

#10 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2,733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:16, 30.09.2012

Jak patrzysz na silnik to osprzęt i rozrząd (pod plastikową osłoną) jest z prawej strony ...


No wiem gdzie jest rozrząd, ale co sugeruejsz że to łożysko jest akurat związane z mechanizmem rozrządu ? Takich łożysk może być w silniku chyba znacznie więcej.


pompa wspomagania, kompresor klimy, łożysko alternatora, 2x napinacze rozrządu - wszystko z jednej strony ;-)
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#11 lukasz025

lukasz025
  • Nowy
  • 5 postów
  • SkÄ…d:tarnów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ed
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:crv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:26, 23.06.2018

Sorry za odkop, czy rozwiązałeś sprawe ?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq