Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Opiłki metalu w pompie wysokiego ciśnienia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:24, 28.09.2012

Witam,

mój Accord Tourer uległ awaryjnemu zatrzymaniu przy przejechaniu 140 000 km.
Po sprawdzeniu okazało się, że uszkodzeniu uległa pompa wysokiego ciśnienia.

Jaka może być tego przyczyna?
Zużycie się pompy? Paliwo? Woda w paliwie? Czy może jeszcze coś innego?

Czy to można jakoś z AC pokryć?
Jak mi ASOS wyliczył to koszt naprawy wyszedł ponad 20 000 zł.

Proszę o pomoc i jak najbardziej szczegółowe informacje, bo nie wiem czy mogę czegoś dochodzić przed ubezpieczycielem, czy też niestety muszę sobie radzić sam.

Od rzeczoznawcu ubezpieczyciela otrzymałem takie wnioski końcowe:
(1) jednoznacznie wyklucza się udział wody jako przyczynę zatarcia sekcji ssąco tłoczących pompy wysokiego ciśnienia,
(2) nie stwierdzono zanieczyszczeń mechanicznych, korozji, złego paliwa,
(3) przyczyną zatarcia sekcji ssąco tłoczących było naturalne zużycie.

Pozdrawiam,

wormiq
  • 0

#2 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1,400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:07, 28.09.2012

- to sie zdarza, i do zacierania sie pompy moglo doprowadzic zle paliwo, tyle ze to wychodzi dopiero z czasem... kolejnym powodem moze byc zabrudzenie ukladu (np. podczas jakiegos serwisu, badz wada fabryczna, lub uwolnienie sie jakiegos elementu do ukladu...
- niestety naprawa wymaga wymiana pompy i wtryskow, i bardzo dokladnego plukania przewodow, niekiedy nawet i je sie wymienia...
- najtaniej bedzie znalezc to z innej sztuki, np. uderzonej w tyl...
- ubezpiecznie po mojemu nic do tego nie ma
- opina rzeczoznawcy to zwykly zart :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq