XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Hamowanie automatyczną skrzynią - tryb sportowy
#1
Napisano 00:05, 24.09.2012
pozdrawiam
#2
Napisano 00:33, 24.09.2012
PS. Tak samo nie wciskaj gazu i hamulca jednocześnie oraz kategoryczne nie przy zaciąganiu ręcznego. Powinno się też przy staniu na światłach wrzucać P - parking by zmniejszyć jej zużycie.
#3
Napisano 13:05, 24.09.2012
#4
Napisano 13:26, 24.09.2012
#5
Napisano 13:40, 24.09.2012
W szczegolnosci proba ruszenia z wyzszych obrotow - czyli hamulec i gaz jednoczenie.
Jak najbardziej wykonalne a moze "zagotowac skrzynie".
Co do samego hamowania to nie ma to za bardzo sensu gdyz obroty Ci zjada w okolice 1k i cale hamowanie to beda raczej opory toczenia (tylko niech Ci na mysl nie przyjdzie N wrzucac). Jak chcesz hamowac skrzynia musisz uzyc specilanego trybu ktory na stale laczy silnik i dyferencjal. Kiedys to sie 1 i 2 nazywalo dla dwoch pierwszych biegow w nowym accordzie nie wiem gdzie to schowali .
Jest to przydatne przy dlugich zjazdach szczegolnie. Z 2 tez warto w zime czasem ruszac jak masz naped tylko na jedna os i dosc mocny silnik (w Legendzie sie sprawdzalo)
#6
Napisano 13:55, 24.09.2012
W szczegolnosci proba ruszenia z wyzszych obrotow - czyli hamulec i gaz jednoczenie.
Jak najbardziej wykonalne a moze "zagotowac skrzynie".
Ja mówię, o normalnym użytkowaniu, a nie szczeniackich zabawach.
Co do samego hamowania to nie ma to za bardzo sensu gdyz obroty Ci zjada w okolice 1k i cale hamowanie to beda raczej opory toczenia (tylko niech Ci na mysl nie przyjdzie N wrzucac). Jak chcesz hamowac skrzynia musisz uzyc specilanego trybu ktory na stale laczy silnik i dyferencjal. Kiedys to sie 1 i 2 nazywalo dla dwoch pierwszych biegow w nowym accordzie nie wiem gdzie to schowali .
Chyba nie bardzo wiesz jak wygląda automat w 7genie, jakie 1k obrotów? jedziesz z górki, chcesz przyhamować silnikiem, wrzucasz na manual i redukujesz do wybranego biegu. Obroty rosnął jak w MT i już. Jakie tryby?
#7
Napisano 14:30, 24.09.2012
W VIII nawet chyba z P nie zmienisz na nic dopoki hamulca nie wcisniesz. VII tez to juz ma ?
W VII nie mam pojecia Dlatego pisalem ze ogolnie skrzynia musi polaczyc na stale naped a ze to sie czasem/kiedys tryb 1 i 2 nazywalo a czasem sie nie nazywa tylko z automatu tak robi to juz inna sprawa.
W swojej mam niestety skrzynie reczna nad czym ubolewam ale wiecej juz tego bledu nie zrobie.
#8
Napisano 20:34, 24.09.2012
#9
Napisano 01:21, 25.09.2012
#10
Napisano 01:57, 25.09.2012
To co pisze Malyndm, to jakieś bajki z poprzedniej epoki.
mówię, o normalnym użytkowaniu, a nie szczeniackich zabawach.
Jednak poprzednia epoka wiele ma do powiedzenia w tej.W instrukcji jest napisane że nie da sie zredukować jak obroty mogą uszkodzić skrzynie
Oczywiście można tak się bawić ale chcąc nie chcąc skraca to jej żywotność.
Chcąc zmieniać biegi kupuje się manual który pod względem technicznym jest mniej awarynjy, mniejsze jest spalanie i ewentualnie mniejsze koszty naprawy.
#11
Napisano 06:15, 25.09.2012
Oczywiście można tak się bawić ale chcąc nie chcąc skraca to jej żywotność.
Chcąc zmieniać biegi kupuje się manual który pod względem technicznym jest mniej awarynjy, mniejsze jest spalanie i ewentualnie mniejsze koszty naprawy.
Faktycznie, wiele ma do powiedzenia. A może by tak dla odmiany jakiś argument podparty dowodami, a nie własnym widzimisię.
... I prosiłbym nie wyciągać moich wypowiedzi z kontekstu i to pisanych do dwóch różnych osób tylko po to żeby skwitować to nic nie mówiącym emotem. Chcesz polemizować, rób to przynajmniej na poziomie.
#12
Napisano 23:25, 26.09.2012
Kolega hangie potwierdza moje zdanie w poście po moim, na co Ty kwitujesz to słowami:
Stąd moja emotikona ponieważ tyczyła się mojego zdania, które dalej podważasz twierdząc inaczej.Ja mówię, o normalnym użytkowaniu, a nie szczeniackich zabawach.
Biorąc pod uwagę że dalej chcesz udokumentowanych wypowiedzi a nie pisania z głowy, kolega Damian44 (nie wiem czy przeczytałeś tego posta dokładnie) podparł się instrukcją pisząc jedno zdanie w którym jest napisane - że nie...
PS. Nie jeździłem już automatem dobre 4 lata, a moja Omega była z 96r. Zapewne różni się budowa skrzyni Hondowskich od Oplowskich.
Jeśli posiadasz jakieś informacje że jednak można to przedstaw je i dopisz gdzie to wyczytałeś bo póki co krytykujesz wypowiedzi nie wnosząc nic do tematu.
#13
Napisano 06:24, 27.09.2012
Ja mówię, o normalnym użytkowaniu, a nie szczeniackich zabawach.
Kolega Damian44 natomiast wyczytał w instrukcji dokładnie to, co ja napisałem już wcześniej
gdyby miało to w jakiś sposób szkodzić skrzyni producent napisałby o tym w instrukcji lub w ogóle programowo uniemożliwił takie działania. Automat z definicji jest idioto odporny i to czego nie można w nim robić jest ograniczone w sposób elektroniczny lub mechaniczny.
Czyli co? A no to, że redukcja biegu, przy zbyt wysokich obrotach, może być szkodliwa z oczywistych powodów nie tylko dla ASB ale i dla silnika, dokładnie tak samo jak w MT. Więc co zrobił producent? Ograniczył takie działania programowo, czyli komputer mimo sygnału z wybieraka, nie zredukuje biegu do czasu, kiedy obroty silnika na to pozwolą. Manifestuje się to właśnie mrugającymi diodami. Napisałem to? Napisałem. Instrukcja informuje tylko dlaczego taka sytuacja może zaskoczyć kierowcę, a nie instruuje o zakazie hamowania silnikiem. To zasadniczo dwie różne sprawy. Prawda?
PS. przepraszam, że moje wypowiedzi nic nie wnoszą, składam samokrytykę
#14
Napisano 06:27, 27.09.2012
w instrukcji pisze ze skrzynia ma zabezpieczenie dzieki ktoremu nie rozkrecimy silnika do 8000rpm. nigdzie nie jest nic wspomniane o tym ze nie mozna redukowac. tak samo o wrzucaniu na P na swiatlach nigdize nic nie jest napisane jedynie mozna N wrzuci ale nie trzeba.
kolejna sprawa ze trzeba wcisnac hamulec zeby zmienic tryb skrzyni.. a znasz automat gdize z P przejdziesz na D lub R nie wciskajac hamulca? bo z tego co mi wiadomo to mozesz tylko z D na N przelaczyc i z D na S o ile jest przepiac. chyba ze masz trupa i chodzi bez tego.
ojciec od dawna jezdzi tylko automatami, swego czasu sporo jezdzilem jego autami i nigdy nie zwraalem uwagi, co wiecej nieraz nawet ruszylem z hamulcem i gazem (nie mowie tu o staniu przez 5s na swiatlach az sie zmieni na zielone tylko zwyczajne przytrzymanie na ulamek sekundy i puszczenie zeby sprawniej ruszyl np przy wjezdzie na rondo). i jakos nic sie nie stalo a zawsze jezdzlem w trybie manualnym z redukowaniem pod odcinke jak i sama jazde pod odcinke. jezdzi do dzis a ojciec jeszcze nigdy nie powiedzial ze mu zepsulem automat choc inne rzeczy sie zdarzaly:)
#15
Napisano 11:04, 27.09.2012
Zdejmując nogę z gazu hamuje się silnikiem i nie trzeba wrzucać biegów pomocniczych w postaci 1/2/3 bo służą do czego innego aczkolwiek ludzie używają po swojemu automatycznych skrzyni jak widać.Czyli co? A no to, że redukcja biegu, przy zbyt wysokich obrotach, może być szkodliwa z oczywistych powodów nie tylko dla ASB ale i dla silnika, dokładnie tak samo jak w MT. Więc co zrobił producent? Ograniczył takie działania programowo, czyli komputer mimo sygnału z wybieraka, nie zredukuje biegu do czasu, kiedy obroty silnika na to pozwolą. Manifestuje się to właśnie mrugającymi diodami. Napisałem to? Napisałem. Instrukcja informuje tylko dlaczego taka sytuacja może zaskoczyć kierowcę, a nie instruuje o zakazie hamowania silnikiem. To zasadniczo dwie różne sprawy. Prawda?
a trzeba było kiedykolwiek? nawet moja stara Omega nie miała takiej skrzynito juz nie czasy ze powinno sie zdejmowac noge z gazu w momencie jak automat zmienia bieg
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych