Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VII kabel z akumulatora do wzmacniacza


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:50, 11.09.2012

:B witam wszystkich zainteresowanych tematem postanowiłem zamontować wzmacniacz i subofer w moim accordzie i na starcie mam problem mianowicie czy ktoś mi może doradzić którędy mam puścić kabel od aku do kabiny ?? proszę o wskazówki dzięki czekam na odp :ok
  • 0

#2 bartek_bart

bartek_bart
  • Forumowicz
  • 401 postów
  • Skąd:Evesham UK/Grudziądz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:48, 11.09.2012

Daj go od strony aku bokiem do podszybia. Po odgieciu plastikow ujrzysz duzy wlot, ktorym wpusc kabel do srodka. Odepnij schowek od strony pasazera i wyjmij filtr kabinowy. po tym zabiegu powinienes juz widziec kabel. poprowadz sobie go dalej do progu jak juz Ci wygidnie. Ja mam tak zrobione i wejscie do kabiny zajelo mi 20 min
  • 0

2d1b2050706e5282m.jpg


#3 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:08, 11.09.2012

Albo jak kolega wyżej pisze albo poszukaj pustej zaślepionej przelotki w ścianie grodziowej, powinna być chociaż jedna. Lub możesz też naciąć w kształcie X istniejącą już przelotkę z wiązką i delikatnie puścić przy użyciu "pilota" w postaci jakiegoś sztywnego kabelka - drutu, no chyba że kabel od wzmaka jest na tyle gruby/sztywny że sam przejdzie.
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:36, 11.09.2012

oki dzięki za odpowiedzi zrobiłem tak jak bartek_bart napisał 5 min roboty ;] i kabel już w kabinie chociaż bardziej profesionalnie by było w ścianie grodowej oczywiście na to bym potrzebował więcej narzędzi i czasu

A teraz następny problem mianowicie mam radio z satnav i teraz moje pytanie czy ktoś wie jak mogę dostać się do kabelka antenowego którego powinienem podpiąć pod wzmacniacz żeby jednocześnie włączał się wzmacniacz z radiem ?(jeden znajomy powiedział mi żebym zostawił kabelek antenowy i wpioł się do gniazda od zapalniczki co wy na to ?)
  • 0

#5 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:51, 11.09.2012

Możesz też znaleźć złącze na którym jest +12 po przkeręceniu stacyjki i też będzie dobrze. Np pod ten sam przewód który załącza radio. Miernik do ręki i na przód :-P
Co do zapalniczki to jest to ten sam sposób. Ważne aby napięcie pojawiało się dopiero po przekręceniu kluczyka.
  • 0

#6 bartek_bart

bartek_bart
  • Forumowicz
  • 401 postów
  • Skąd:Evesham UK/Grudziądz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:22, 12.09.2012

kabel już w kabinie chociaż bardziej profesionalnie by było w ścianie grodowej


no może nie jest to super profesjonalne ale nie jest źle :mrgreen: kabel jest ułożony i schowany i w niczym nie przeszkadza a robota tak jak pisałeś na kilkanaście minut. :mrgreen:
  • 0

2d1b2050706e5282m.jpg


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:32, 12.09.2012

ok wzmacniacz podpięty do aku i do zapalniczki teraz moje ostatnie pytanie w tym temacie czy mogę do gniazda chincz IN w wzmacniaczu poprowadzić kabel od jednego z tylnich głośników ? czy muszę ciągnąć prosto z radia ? :B
  • 0

#8 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 10:01, 12.09.2012

nie możesz bo jest to wejśćie niskonapięciowe i możesz uszkodzić wzmacniacz chyba że dałbyś konwerter ale nie polecam takiego rozwiązania..
Musi być out z radia.
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:44, 12.09.2012

ok pytanie tylko czy moje radio ma takie out do wzmacniacza mam orginalne raio z sat-nav a jesli jest to jak sie do niego najposciej dostac ?
  • 0

#10 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:31, 12.09.2012

no fakt... To zostaje tańsza opcja - konwerter HI-LOW np. http://allegro.pl/si...596415599.html. Podpinasz do niego wyjścia głośnikowe a dalej masz już skonwertowany napięciowo sygnał na wzmacniacz w postaci "chinch"
Druga opcja to wyprowadzenie sygnału z jednostki, tu trzeba ingerować w elektronikę ale ogólnie temat do ogarnięcia w większości radyjek fabrycznych. Ta opcja jest lepsza jeśli chodzi o jakość dźwięku.
  • 0

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:26, 12.09.2012

Dzięki łuki88 za podpowiedzi ale spróbuje podpiąć tak jak kiedyś w hondzie civic aerodeck miałem z jednego tylnego głośnika prosto do wzmacniacza a potem do subbofera przedtem działało to teraz tez powinno ;]( poprostu nie rozumiem poco mi konwerter skoro sygnał wchodzi do wzmacniacza i wzmacnia sygnał który potem idzie do subbofera niech mnie ktoś poprawi jak pisze głupoty thx :B )
  • 0

#12 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 22:48, 12.09.2012

Może w poprzednim wzmacniaczu miałeś wejścia głośnikowe hi input a o tym nie wiedziałeś :mrgreen: Może obecny też ma takie wejście??
A no dlatego bo wejścia RCA we wzmacniaczu są przystosowane do niskich napięć z reguły do ok 6V. Wyższe napięcie może uszkodzić układ wejściowy.
  • 0

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:56, 12.09.2012

łuki88 prosze zerknij tutaj http://sprzedajemy.p...y-fusion,177232
Dane techniczne : FUSION EN-AM30020
Zmienna LPF (40Hz - 160Hz)
Zmienna HPF (40Hz - 600Hz)
Przełącznik Crossover który ułatwia wybór filtrów
Bass Boost @ 45Hz –
Separacja kanałów -> 50dB
Pasmo przenoszenia (-3dB) - 10Hz-40kHz
Bezpiecznik - 30A x 2
Impedancja wejściowa - 20K
Czułość wejściowa - 0,2 V - 8V <--- będzie hulać ??
Maksymalna moc znamionowa (W) – 300
THD Moc - 1% (1kHz)
Zmienny filtr górnoprzepustowy - 6dB / Octave
Zmienny filtr dolnoprzepustowy - 6dB / Octavo
Stosunek szumu do dźwięku - 87dB
70 W RMS per Channel @ 4 ohm
95 W RMS per Channel@ 2 ohm
180 W RMS Bridged Channel @ 4 ohm
Wymiary: 175mm x 270mm x 56mm
  • 0

#14 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 23:32, 12.09.2012

Spróbuj podłączyć ale gałka volume na maks 1/4 pozycji i patrz co się dzieję żeby nie upalić przedwzmacniacza... Pokrętłem gain możesz kręcić ale z radiem ostrożnie.
Przy takim podłączeniu wzrastają też różnego rodzaju szumy i zniekształcenia.
  • 0

#15 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:12, 13.09.2012

Czułość wejściowa - 0,2 V - 8V <--- będzie hulać ??

W zależności od klasy wzmacniacza w hondzie napięcie na wyjściu głośnika może być równe lub wyższe napięciu akumulatora. Możesz zrobić dzielnik samemu kosz części około 50 groszy http://www.kubagert....elnik-napiecia/ np R1=100 Ohm R2=47 Ohm i wtedy na wyjściu będziesz miał około 1\3 wartości napięcia z głośnika
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq